|
#37807 |
Vindstyrka i Åsa stenudden 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej
Vilka vindstyrkor krävs för att det ska bli surfbart i Åsa?? Vill inte gärna hyra bil o allt o komma dit när det är platt...
|
|
|
|
|
#37808 |
Svar: Vindstyrka i Åsa stenudden 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#37810 |
Stoke: 1 |
|
.... Och då ser det ut som på din profilbild.. fast i Danmark
sydväst 10 m/s eller mer är det som gäller. Macster kommer från Taigan och han skall mötas med Respekt! Han är faktiskt en av få som bor i Göteborg som både scorat lillsnäck point och Unstad under samma vecka och dessutom på sommaren. Snacka om att Taigan spirit finns i hans blod..
|
|
|
|
|
#37816 |
Stoke: -234 |
|
Skidåkarn skrev:
.... Och då ser det ut som på din profilbild.. fast i Danmark 
sydväst 10 m/s eller mer är det som gäller. Macster kommer från Taigan och han skall mötas med Respekt! Han är faktiskt en av få som bor i Göteborg som både scorat lillsnäck point och Unstad under samma vecka och dessutom på sommaren. Snacka om att Taigan spirit finns i hans blod..
Ok... Kanske Macster ska behandlas med respekt men varför ska ALLA få veta exakt när det är som bäst i Åsa?
Dessutom var det fel riktning du uppgav... he he he
|
|
|
|
|
#37833 |
|
Visste inte att surfarna här hade ett sånt starkt locals-tänk.. man får kanske ta med bodyguards ut när man ska surfa den "hemliga" spoten Åsa:)
|
|
|
|
|
#37837 |
|
Snacka inte skit nu. Men varför beskriva vindriktning och vindstyrka som krävs för ett spot på nätet även om det inte är hemligt???
För att få fler möjliga polare att grilla korv med eller? Eller runka med, jag vet inte? bara frågar?
Nu var i för sig uppgifterna inte av kvalitet men ändå, principen!
Om en sjö är känd för bra fiske så ropar man väl inte högt att just en speciell vik i sjön, där nappar det alltid! Ja, såvida man inte beställt runkmöte där då...
|
|
|
|
|
#37842 |
|
sverre tagga ner för fan..
Åsa är sämst ändå så vem bryr sig...
grillar faktiskt hellre korv än surfar där.. så du kan sitta där och runka ifred..
|
|
|
|
|
#37848 |
Stoke: 20 |
|
macster83 skrev:
Visste inte att surfarna här hade ett sånt starkt locals-tänk.. man får kanske ta med bodyguards ut när man ska surfa den "hemliga" spoten Åsa:)
Låt inte Sverre få dig att tro att alla som surfar Åsa är sura husvagnsfacister. Dessutom brukar Sverre alltid välja andra spot än just Åsa. Antar att han som Gudfader försöker värna om "inbitna" surfares intressen då det är många som ligger i startgroparna för att böjra surfa i Sverige och att därmed just Åsa kommer bli särskilt crowded då det redan är så känt. Förstår om du riktar frågan till denna sida då det är många som sitter inne med kunskaper om ställens "vågor eller icke vågor". Skulle jag också gjort i ditt läga (ifall du verkligen inte känner nån som du skulle kunna ha ringt istället, eller skickat ett mail till osv). Sen kan ju de som sett tråden varit justa att svara på din gästbok i stället för på tråden. Åsa funkar precis som Andiss säger bäst när vindrikningen är paradoxal från alla håll och har en styrka på minst 35 sekund meter.
PS: Jonis du är så himla cool... 
|
|
|
|
|
#37849 |
|
jepp, lika cool som BOS..
|
|
|
|
|
#37854 |
KayP
|
Vad får man ut av berätta om spots och vilka förhållanden som krävs för dessa?
Det enda jag kommer på är att man får mindre antal vågor....
Nån som inte vet vart ställena ligger, frågar här efter hjälp...
Det är som att "warpa" på super mario.... Man orkar inte spela igenom alla banor... men egentligen var det ju spela man ville göra när man satte sig ner framför tv:n....
Om nån verkligen vill veta finns det andra sätt.....

|
|
|
|
|
#37856 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag tycker det är lugnt att "outa" kända spots som inte har någon riktig kvalite på standard prognoser. Det skulle vara förjävligt om folk istället började leta egna spots och hitta mina småguldklimpar. Låt alla stångas och fajtas på ett fåtal kända spots så kan vi andra grymma surfare hänga på våra ensliga hemliga spota och runka i fred. ööörrrr..... jag mena surfa i fred.....
|
|
|
|
|
#37858 |
Stoke: 6 |
|
haha. bra tanke willy. fan jag har alltid hatat alla som nämt spot på forum. men din tanke kanske e bra.ska kanske börja "outa" mer

|
|
|
|
|
#37859 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Nej fyfan lägg ut så lite info som möjligt... 
|
|
|
|
|
#37860 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Allvarligt talat dom som verkligen vill surfa kommer alltid att komma ut i vattnet ändå, resten kommer skaffa en tribaltatuering dra ut och ligga i vägen ett halvår eller x antal gånger och sen lägga ner.
A jag vet inte, men va fan är det för vits med att lägga ut massvis med info om när var hur det funka? Kan nån ge ett VETTIGT svar på det så är jag tacksam!
|
|
|
|
|
#37862 |
Jake
|
Måste säga att det var en bra liknelse.
KayP skrev:
Det är som att "warpa" på super mario.... Man orkar inte spela igenom alla banor... men egentligen var det ju spela man ville göra när man satte sig ner framför tv:n....

|
|
|
|
|
#37866 |
Willy
|
Jake skrev:
KayP skrev:
Jävligt dålig liknelse. En bra liknelse är att man vill möta bossen i Super Mario. Åsså frågar man nån hur man gör för att warpa för att man inte orkar ta sig genom alla banor.
Det är ju surfa de vill göra inte åka runt och leta var de kan surfa. Vill du sitta och åka en massa bil då borde du sälja brädorna och våtdräkterna och investera i ett OKQ8-kort istället.
|
|
|
|
|
#37871 |
KayP
|
DU kan vara en dålig liknelse!
liknelse kan för övrigt vara det fulaste (estetiskt sett ) ordet i svenskan.
|
|
|
|
|
#37872 |
Willy
|
KayP skrev:
DU är en dålig liknelse!
Korv är fint tycker jag.
k o r v
kooorv korvkorvkorvkorv
|
|
|
|
|
#37873 |
KayP
|
Jag är lite svag för: Kanske
(Det går sjukt fort att skriva med tangentbord också)
Xylophon, stavas det så?
|
|
|
|
|
#37878 |
Willy
|
mjölk
mjölkko
Roliga att skriva med tangentbord! 
|
|
|
|
|
#37881 |
Jake
|
Haha, ok den var bättre. Och om man warpar förbi alla banor har man inte lärt sig allt man behöver kunna för att klara bossen.
Willy skrev:
Jake skrev:
KayP skrev:

Jävligt dålig liknelse. En bra liknelse är att man vill möta bossen i Super Mario. Åsså frågar man nån hur man gör för att warpa för att man inte orkar ta sig genom alla banor.
Det är ju surfa de vill göra inte åka runt och leta var de kan surfa. Vill du sitta och åka en massa bil då borde du sälja brädorna och våtdräkterna och investera i ett OKQ8-kort istället.
|
|
|
|
|
#37885 |
KayP
|
Och när man skulle spela tv-spel på fritidsgården och var för många som skulle samsas så fick man ju inte spela hela tiden....
Och var det någon som va väldigt duktig och kunde varva spelet flera ggr om så hittades det på regler.... Ett liv eller en bana.... Sen var det nästa person som fick spela..
Men vissa dar så var det nya ungar som fortsatte att spela även fast dom dött eller spelat flera banor....
Då var det bättre att sitta hemma med en polare och turas om varannan gång istället....
Sen fanns det dom som satte sig ner och spelade med alla bara för att få lite gemenskap men i själva
verket tyckte det var tråkigt att spela...
Dom hade inga problem med att inte få spela...
Så dom drog dit så många dom kunde för det var ju faktiskt gemenskapen de var ute efter...
Inte tv-spelandet.......
Jag älskar tv-spel..

|
|
|
|
|
#37889 |
|
|
|
|
|
#37891 |
Stoke: 15 |
|
Ni har missat det viktigaste. Om nu någon tänkt åka och surfa där, så kör man under inga omständigheter, oavsett väder, klockslag, säsong eller handikapp ner till båthamnen! Alla som ens ser "surfiga ut" skall parkera bilen så den inte är i vägen på båtuppläggningsplatsen.
Vidare under höst/vår så tas båtar upp och läggs i, stå inte i vägen. Bemöt alla med ett vänligt leende, var artig, hjälp båtägarna, skräpa inte ner. Det är inte långt ifrån att vi blir utkastade därifrån, med tanke på hur folk betedde sig senast, oavsett vind, våg eller kite. Det är en privat båthamn, en privat väg. Kör försiktigt på gruset!
Sen ang. det här med att outa spots, man inte ens nämna en vecka i efterhand en kuststräcka längre utan att några här börjar gnälla och gny. Vad gör ni här då, om det inte är för att prata surf? 
|
|
|
|
|
#37893 |
|
|
|
|
|
#37896 |
Stoke: -1 |
|
KayP skrev:
Vårtgård är jävligt fult.
|
|
|
|
|
#37905 |
Stoke: 33 |
|
Ett avsnitt av "glamour" är i princip en repris av föregånde avsnitt.
En fruktansvärt ointressant, hundraprocentigt förutsägbar dialog.
Och en "handling" som aldrig aldrig aldrig verkar ta slut.
|
|
|
|
|
#37919 |
|
Daniel skrev:
Ni har missat det viktigaste. Om nu någon tänkt åka och surfa där, så kör man under inga omständigheter, oavsett väder, klockslag, säsong eller handikapp ner till båthamnen! Alla som ens ser "surfiga ut" skall parkera bilen så den inte är i vägen på båtuppläggningsplatsen.
Vidare under höst/vår så tas båtar upp och läggs i, stå inte i vägen. Bemöt alla med ett vänligt leende, var artig, hjälp båtägarna, skräpa inte ner. Det är inte långt ifrån att vi blir utkastade därifrån, med tanke på hur folk betedde sig senast, oavsett vind, våg eller kite. Det är en privat båthamn, en privat väg. Kör försiktigt på gruset!
Sen ang. det här med att outa spots, man inte ens nämna en vecka i efterhand en kuststräcka längre utan att några här börjar gnälla och gny. Vad gör ni här då, om det inte är för att prata surf?
"eller handikapp" hahahah. Daniel is tha gatekeeper!!!!!!!!!!!! (jag skulle aldrig få för mig att åka ända ner med bilen)
PS: Många av husägarna där nere verkar helt cp-iga. Bittra moderater to the bone så att säga...
Angående TV-spel så vill jag varmt rekomendera DICE (göteborgsföretaget) ny spel Battlefield- Bad Company. Helt oslagbart krigsspel, såväl online som singelplayer. Endast till xbox 360!
surftvspelsverige.se
|
|
|
|
|
#37920 |
|
Och ni som relaterar till gamla nintendospel, SKÄMS! De coola killarna (som jag) hade Sega! 
|
|
|
|
|
#37922 |
Stoke: -1 |
|
<-- Hade SEGA 
Those were the days. När man inte kunde spara spelet och det inte fanns koder som många Nes och Snes-spel hade.
Man var tvungen att spela spelet från början varje gång man ville klara det.
|
|
|
|
|
#37935 |
|
pixie skrev:
<-- Hade SEGA 
Those were the days. När man inte kunde spara spelet och det inte fanns koder som många Nes och Snes-spel hade.
Man var tvungen att spela spelet från början varje gång man ville klara det.
Fast fy fan va tråkigt det hade varit om man var tvungen att börja om med dagens spel på nära 4 gig. Det var sjukt tråkigt redan när Sonic var i farten och man ägnat en dag åt att döda bos-jävlulen men förlorade gång på gång. Vad jag väntar på nu är Comadores gamla succé Sex Games men med bra grafik och med en onlinefunktion.... Så slipper man göra bort sig för ännu fler brudar! Fasten... om världen var rättvis så skulle alla slänga sig runt min hals!
|
|
|
|
|
#37966 |
Stoke: 1 |
|
haha alltså jag blir trött. det är ju helt sjukt att folk pallar bli sura när man "outar" SUPERKÄNDA spots. ja, jag vet, för en nybörjare är det inte ett känt spot, och ja, de kommer genom outningen bidra till mer crowds. men, va faaaaen de kommer hitta dit ändå. JAG LOVAR!
nu ska jag ha som projekt under hösten och bli förbannad varje gång torö outas.
|
|
|
|
|
#37969 |
|
När en tråd blivit för tråkig kommer jag från och med nu lägga in Mr Adamskis favoritbild på sig själv (ja, jag pratar om mig själv i 3:e person från och till)

|
|
|
|
|
#37970 |
|
och nej, jag är inte stolt över röven
|
|
|
|
|
#38015 |
|
Daniel skrev:
HELT RÄTT DANIEL !!!!
|
|
|
|
|