|
#38045 |
söker 25 st för surf! 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Egentligen orkar jag inte bry mig men känner ändå att jag måste.
Söker därför 25-30 st som kan tänka sig att ställa upp nästa gång det blir surf i närheten av stockholm. Målet med det hela är att vi alla skall ligga så nära Ants vi kan. Efter som han gillar crowd kommer detta bara blir possitivt! Vi kommer kora dagen kook och dela ut fina premier till den som lyckas vara ivägen mest. Saker som kommer premieras är att följande: Ligga innanför och vara på väg ut när någon droppar in, paddla på allt även om du inte har chans att ta vågen, dropa in på någon och framför allt flest surfare per kvadrat meter...
Kommer bli en perfekt dag för alla. Och Ants du kommer älska crowd ännu mera!
|
|
|
|
|
#38054 |
Svar: söker 25 st för surf! 16 år, 10 månader sen |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#38070 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Men så är det ju alltid i Sthlm, eller 2 eller 4 ggr fler än det du nämnde. Ser inga problem. Själva problemet verkar finnas i ditt kukhuve!
|
|
|
|
|
#38095 |
|
|
|
|
|
#38107 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#38109 |
|
mistarippa skrev:
Bra Ants!
Ja ja.. är du 9 år eller och söker kompisar. Säg något vettigt istället!
|
|
|
|
|
#38110 |
Stoke: -1 |
|
sverre skrev:
mistarippa skrev:
Bra Ants!
Ja ja.. är du 9 år eller och söker kompisar. Säg något vettigt istället!
kommer ju från rätt käfft.
|
|
|
|
|
#38113 |
|
|
|
|
|
#38143 |
Stoke: 15 |
|
hehee. oj då det verkar vara en öm tå jag trampade på. måste säga att det är ett imponerande vokabulär du får till! trodde du skulle uppskatta min ideé. men där hade jag visst fel. kanske gillar du inte crowd trots allt...
Ants, jag har absolut inget emot dig personligen och skulle aldrig komma på tanken att kalla vare sig dig eller någon annan de du just kallade mig. Mitt inlägg var dels ett skämt och dels ett sätt att få dig och andra att förstå att crowd inte alltid är bra. Har hållt med dig i mycket genom åren men just crowd frågan är något jag tycker helt tvärt om.
Men med det IQ du just visat måste jag säga att all min respekt för dig just försvunnit. man kan inte leva på gamla meriter. tänker på din revolt mot skidförbundet som jag tycker var bra och kul! men för helvete väx upp eller håll käften om allt du kan få fram är dåliga könsord.
ses på torö! jag tar med mig crowd.... 
|
|
|
|
|
#38145 |
|
|
|
|
|
#38153 |
Ants
|
Crowd är alltid bra!
Muhahahahhaahaaa!
|
|
|
|
|
#38156 |
Ants
|
det här var kul, riktigt kul att försöka få alla att hata mig  Kommer det lyckas? Jag vågar, men tvivlar det går, för trots allt är jag bara mig själv, har aldrig ändrat på mig!
|
|
|
|
|
#38163 |
|
Nja det kommer nog att misslyckas pga att
Jag hatar fenomenet crowd
men älskar fenomenet Ants
Därmed faller att ALLA kommer hata dig..
|
|
|
|
|
#38168 |
Stoke: 20 |
|
Ants skrev:
Men så är det ju alltid i Sthlm, eller 2 eller 4 ggr fler än det du nämnde. Ser inga problem. Själva problemet verkar finnas i ditt kukhuve!
Shit vad man saknar gamla hederliga uttryck som kukhuvud! Gött att se att nån håller fanan högt!
Fast crowd gillar jag ingenstans (om man inte är på en privatfest där det finns 178 snygga brudar + 4-5 polare med helt olik smak än en själv och som alla tjejer tycker är fula).
Hm.. hur översätter man crowd? Som substantiv alltså. Trånghet (nä, då flyger tankarna mot sexerier). Trångtat, hm.. nu börjar vi närma oss
Fullsmockat (nä för 40 tal och man måste lägga till några ord som fullsmockat med folk)
Smäckat (NÄ, också tilläggsord)
HJÄLP MIG!!!!!!!!!!! Finns det ett ord eller har jag drabbats ett tillfälligt förståndshandikapp (alternativt intellektuellt funktionshinder för er känsliga)
|
|
|
|
|
#38169 |
|
Snacka om trångt i vattnet idag. Fullständigt trångtat alltså! Fenomenet trångthet inom surfingen blir man verkligen less på.
|
|
|
|
|
#38171 |
Stoke: 0 |
|
adamski skrev:
Snacka om trångt i vattnet idag. Fullständigt trångtat alltså! Fenomenet trångthet inom surfingen blir man verkligen less på.
Gött som kött att du tar upp detta, har under en tid funderat på en översättning.
Nominerar: Späck
"fan vad späckt det var"
"fan vad det är späck i vattnet idag, visste jag inte skulle outat brytet på surfsverige"
alternativt:
"fan vad ospäck det är i vattnet idag, visste att jag skulle outat brytet på surfsverige"
|
|
|
|
|
#38177 |
|
|
|
|
|
#38184 |
|
Det var knökat
Jag gillar inte knök
|
|
|
|
|
#38204 |
Stoke: 2 |
Rig
|
|
|
|
|
#38206 |
|
sverre skrev:
Det var knökat
Jag gillar inte knök
Knökat är förvisso ett väldigt bra ord, men fångar inte riktigt upp den rätta betydelsen av crowd. Annars är det underligt att göteborskan är så överlägsen alla andra dialekter med tanke på de mycket användbara ord som resten av fattigsverige saknar. Undrar om vi inte bara ska försvenska ordet crowd.
"Herre gud vilken krovd det var i vattnet idag"
"Det var rejält krovdat idag"
"Krovden var helt bessiningslös igår"
Vilka röstar på KROVD som ersättningsord?
|
|
|
|
|
#38207 |
|
|
|
|
|
#38210 |
|
Du må vara helt cp ibland Sverre men i denna fråga tror jag minsann du har rätt. Väljer vi Knök så får vi ju automatisk en hel uppsättning tillhörande ord.
Knök=Crowd
Sen finns ju hela böjningspektrat redan genom ordet KNÖ. Sluta knö dig. Fan va du knör. Osv. Tack
Göteborg (eller är knö, knök ett "helsvenskt ord")
|
|
|
|
|
#38215 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Gröt?
Sverre vid sitt bryt intill husvagnen - "Skönt att slippa gröt här, bättre med gröten på forumet, där ska det vara gröt"
Hört på Torö - "Fan vad grötigt det är i vattnet."
Ants innan surf - "Jag måste ner och gröta mig i gröten."
Ants efter surf - "Inget går upp mot en grötig session"
|
|
|
|
|
#38216 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
adamski skrev:
Ants skrev:
Shit vad man saknar gamla hederliga uttryck som kukhuvud! Gött att se att nån håller fanan högt!
Fast crowd gillar jag ingenstans (om man inte är på en privatfest där det finns 178 snygga brudar + 4-5 polare med helt olik smak än en själv och som alla tjejer tycker är fula).
Hm.. hur översätter man crowd? Som substantiv alltså. Trånghet (nä, då flyger tankarna mot sexerier). Trångtat, hm.. nu börjar vi närma oss
Fullsmockat (nä för 40 tal och man måste lägga till några ord som fullsmockat med folk)
Smäckat (NÄ, också tilläggsord)
HJÄLP MIG!!!!!!!!!!! Finns det ett ord eller har jag drabbats ett tillfälligt förståndshandikapp (alternativt intellektuellt funktionshinder för er känsliga) crowd kan väl översättas med trängsel crowded =trångt
|
|
|
|
|
#38219 |
Stoke: 30 |
|
trängsel avgift i line-uppen?
|
|
|
|
|
#38220 |
Stoke: 30 |
|
|
|
|
|
|
#38221 |
|
SharkBoy skrev:
Avgiften skall betalas till BOS
BOS regulating the rules at lineup since 2007
|
|
|
|
|
#38222 |
Ants
|
Det finns redan Torö-trängselavgift att betalas till SSS konto PG 487 15 48 -6
Se www.subsurfers.se/blimedlem
Alternativt även till SSA, men den avgiften hoppas jag försvinner så man endast blir medlem i lokal förening.
www.surfforbundet.se
Annars får man inte surfa!
Go home!

|
|
|
|
|
#38232 |
|
Vill rösta vidare följande;
Krovd (göteborgarnas bidrag)
Gröt (dock får inte ordböjningen "grötigt" användas...pga at den är tråkig)
Späck (ordböjningen "späckat" är förbjuden att använda, av samma anledning som "grötigt", "Späckt" måste sägas istället)
|
|
|
|
|
#38234 |
|
|
|
|
|
#38235 |
|
Vad tycks om "tjockt"?
"Fan vad jobbigt - det var helt tjockt I line up"
Alternativ
"Lajnuppen var igentjockad av folk.
eller
"Tjockan var out of control"
Aven:
Kooks = Karabengen eller nucka till femininsurfen.
Pop out = ut sprut brada
Pocket = ficka
Cut back = kom igen svang.
Snopp= Dase alternativt drule
Tjockan var full med karabengar och nuckor pa ut sprut brador, men jag korde mest i fickan och fick aven till nagra kom igen svangar. Jag ballade pa bradan och slog i dasen.
|
|
|
|
|
#38239 |
KayP
|
Bidrar med några:
Stimmigt = Crowded
Svart = Crowded (Alt mörkt, med syfte på våtdräkter i lajnupp)
Blockigt = Crowded
|
|
|
|
|
#38252 |
|
FAN VA DÅLIGA FÖRSLAG! SKÄRPNIIG!
Trängsel är ett dåligt ord Kay.
Alla Andiss förslag var fullstädigt piss
Don´t get me started on GRÖTförslaget.
Det lutar åt KNÖK eller det svengelska ordet KROVD (dessutom, tänk vad roligt det blir att prata med en krovdkänslig skåning) Hm, krovd ligger fullständigt rätt i mun faktiskt. Mitt förslag var bäst som vanligt..
Tack
|
|
|
|
|
#38254 |
|
Förlåt Kay, det var tydligen Erik G som hade det sjukt dåliga förslaget med gröt...
|
|
|
|
|
#38255 |
ådén
|
går shortboards som miljöbil då? kanoter och SUPar måste man döda barn för att frambringa, så de borde vetala extra!
tänkte dig de stackars pojkarna i pakistan som får sy fotbollar med tårna och få frimurare att gråta för att sedan laminera suparna med deras tårar!
|
|
|
|
|
#38258 |
Stoke: 11 |
Willy
|
adamski skrev:
Förlåt Kay, det var tydligen Erik G som hade det sjukt dåliga förslaget med gröt...
A men va fan! JAG kom på gröt förslaget. Det är JAG som ska få en känga. SKÄRP DIG.
|
|
|
|
|
#38278 |
|
Willy skrev:
adamski skrev:
A men va fan! JAG kom på gröt förslaget. Det är JAG som ska få en känga. SKÄRP DIG.
DU är en känga. BOS-backstabber! 
|
|
|
|
|
#38292 |
|
wtf, krovd suger ju appung. Vad ar din motivering..ta ett engelskt ord och forsvenska?
|
|
|
|
|
#38293 |
|
Gudfadern ser sanningen när den uppenbaras.
Krovd suger fanemig stor orangutangpung.
Nä, späckt eller knökat ska det va.

|
|
|
|
|
#38296 |
|
Andiss skrev:
wtf, krovd suger ju appung. Vad ar din motivering..ta ett engelskt ord och forsvenska?
Min motivering är ganska enkel. Eftersom ordet Crowd betyder något specifikt för de flesta surfare är det onödigt att skapa ett helt nytt ord. Däremot vill jag inte låta som alla jävla kommersiella radio pratare och slänga mig med engelska uttryck. "Åh, stället var verkligen crowded", FAN VA BÖGIGT DET ÄR ATT SÄGA SÅ! Lyssna istället på "Åh, stället var verkligen krovdat", man förstår genast att detta är en kille som spottar sig båda nävarna och kan både ge och ta smällar. "Stället var späckat" låter ifs också bra men då jag vill att surfingen ska vara så elitisktisk som möjligt, vill jag inte att utomstående ska förstå. Vilket de gör med ett etablerat ord som späckat....
Sverre, det är tydligt att du räds min allt större makt inom BOS. Egentligen tycker du att krovd är klockrent, men av rädsla för min kompentens och storhet blir du tvungen att trycka ner mig!
Andiss, jag är inte förvåndad att du inte gillar krovdbegreppet. Din förmåga att upptäcka stil är lika dålig som fiskens förmåga att ta sig till månen.
Är alla överens om att vi måste sluta använda crowd och använda engelska böjningsformer?
|
|
|
|
|
#38297 |
Ants
|
Oavsett vad DET heter eller kallas så är det något positivt och den som inte fattar det är bara negativ, en egoist, en förlorare, en sugare. Själv skulle jag säga ett KUKHUVE!
|
|
|
|
|
#38299 |
|
Ants skrev:
Oavsett vad DET heter eller kallas så är det något positivt och den som inte fattar det är bara negativ, en egoist, en förlorare, en sugare. Själv skulle jag säga ett KUKHUVE!
JAG kan va ett KUKHÖVE:S
|
|
|
|
|
#38300 |
|
adamski skrev:
Andiss skrev:
Min motivering är ganska enkel. Eftersom ordet Crowd betyder något specifikt för de flesta surfare är det onödigt att skapa ett helt nytt ord. Däremot vill jag inte låta som alla jävla kommersiella radio pratare och slänga mig med engelska uttryck. "Åh, stället var verkligen crowded", FAN VA BÖGIGT DET ÄR ATT SÄGA SÅ! Lyssna istället på "Åh, stället var verkligen krovdat", man förstår genast att detta är en kille som spottar sig båda nävarna och kan både ge och ta smällar. "Stället var späckat" låter ifs också bra men då jag vill att surfingen ska vara så elitisktisk som möjligt, vill jag inte att utomstående ska förstå. Vilket de gör med ett etablerat ord som späckat....
Sverre, det är tydligt att du räds min allt större makt inom BOS. Egentligen tycker du att krovd är klockrent, men av rädsla för min kompentens och storhet blir du tvungen att trycka ner mig!
Andiss, jag är inte förvåndad att du inte gillar krovdbegreppet. Din förmåga att upptäcka stil är lika dålig som fiskens förmåga att ta sig till månen.
Är alla överens om att vi måste sluta använda crowd och använda engelska böjningsformer?
VAKNA FÖR HEEEEEELVETE ADAMSKI !!!!!!
INTE späckat !!!! NOT ! NOT ! SPÄCKT!!!! FATTAR DU SPÄCKT !!!!!
FÖR ÖVRIGT SKA DU KOLLA PÅ ERNSTKLIPPET UNDER TRÅDEN " SÅ VISA ORD " NU !!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#38304 |
|
Ants skrev:
JAG kan va ett KUKHUVE men min jätteförhud skyler detta faktum
|
|
|
|
|
#38313 |
|
Adamski.
Jag utlyste ett föbud mot "späckat" vilket du bröt mot. Tolereras ej...detta resulterar i varning nr 1..
Det korrekta är "Späckt"!!
|
|
|
|
|
#38315 |
|
adamski skrev:
Ants skrev:
Eller som willy uttalar det: KHÖÖÖKHÖVE.
För övrigt gillar jag att adamski försökt smyga in dett nya begreppet "elitisKtisk".
|
|
|
|
|
#38316 |
|
Lars S skrev:
adamski skrev:
Ants skrev:
Eller som willy uttalar det: KHÖÖÖKHÖVE.
För övrigt gillar jag att adamski försökt smyga in dett nya begreppet "elitisKtisk".
"dett".... satan.
|
|
|
|
|