Facebook data

1
Rösta!
#38307 Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Jag vill rösta på nåt surfigt. Är det inte dax för en ny områstning på surfsveriges framsida? Jag kan tänka mig rösta om vilken helg jag tror första sm-tävlingen hålls, eller nästa person som blir bannad från forumet, eller hur många WCT-tävlingar kelly tar i år.

eller... äsch de förslagen var rätt dåliga... men rösta vill jag!

Logga in för att svara
#38308 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Kanske vilken stad som är Sveriges surf city Nr:1 - jag lägger min röst på Ängelhom

Logga in för att svara
#38309 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Håller med. Kom med mer förslag så slänger vi upp det bästa på framsidan!

Logga in för att svara
#38311 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vissa saker klarar dock inte folket av att rösta fram, sådana saker fattar Gudfadern ett enhälligt beslut i därför. Exempelvis så är Varberg Sveriges surfcity nr 1.

Se hur det gick i melodifestivalen när inte en jury som kan musik röstar utan det dumma folket.

Demokrati är överskattat.

En Gudfader och en domstol är det enda som behövs. Vissa mindre viktiga saker kan man däremot överlåta åt folket så de känner sig nöjda.

Jag vill också rösta!

1 Att få lite fler smileys
2 oj måste fixa en grej kommer sen..

Logga in för att svara
#38321 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Kan vi inte rösta om vad man tycker om att outa spots i sverige...

Om majoriteten är för eller emot....

Logga in för att svara
#38322 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

2 vilket surfbrand som är coolast
3 vilket land man föredrar att surfa i
4 Om det heter surfing eller surfning

Dessutom skulle vadslagning vara en grej. Hur många tävlingar på touren vinner Kelly till.

Vinnaren får en maskot för surfsverige!

Vi måste rösta fram vad maskoten ska vara för någe.

Logga in för att svara
#38329 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

sverre skrev:
Vissa saker klarar dock inte folket av att rösta fram, sådana saker fattar Gudfadern ett enhälligt beslut i därför. Exempelvis så är Varberg Sveriges surfcity nr 1.

Se hur det gick i melodifestivalen när inte en jury som kan musik röstar utan det dumma folket.

Demokrati är överskattat.

En Gudfader och en domstol är det enda som behövs. Vissa mindre viktiga saker kan man däremot överlåta åt folket så de känner sig nöjda.

Jag vill också rösta!

1 Att få lite fler smileys
2 oj måste fixa en grej kommer sen..

agreed, most people aren't informed enough to vote correctly, just look at Melodi Festivalen, the fact that most people even watch that crap is a testament to that.

Logga in för att svara
#38340 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

sveriges surfstad nummer ett är en mkt bra omröstning!

uppsala bör vinna kan jag säga redan nu. man har pålitliga torö, dundrande väddö och magiska gävlebukten i närheten. oh yeah.

Logga in för att svara
#38346 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jag skulle påstå att en omröstning om huruvida sverre jag eller **** skapar mest skräptrådar skulle uppnå stort deltagande och förhoopningsvis en avstängnig för någon av kanditaderna?
Nominera flers spamamre nedan!

Varför säger norrlänningar ostkrokar om ostbågar och ekorrblöjja om snus?

BTW göteborgare det heter kex inte schex!

Logga in för att svara
#38378 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

1 Jag skapar inga skräptrådar. DU kan va en skräptråd.
2 Jag är ingen spamamre.
3 Jag är ingen spammare.
4 Det heter Kex med samma sch - uttal som i sked.

Logga in för att svara
#38379 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

sverre skrev:
1 Jag skapar inga skräptrådar. DU kan va en skräptråd.
2 Jag är ingen spamamre.
3 Jag är ingen spammare.
4 Det heter Kex med samma sch - uttal som i sked.

Njaaa... Inte som i SKED, va??
Möjligen som i TJÄNA eller TJENA. (((( likaså TJOCKA TJEJER (ligger helst men inte ofta.))))

Logga in för att svara
#38381 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jo jag säger så, KEX som i sked, jargong, skymfa, stjärt, skyrra, schablon, sjåk, schampo, skjorta, schack, skyffel, schark, schaktmaskin, gest,

Kex!

Logga in för att svara
#38382 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Nu har ännu en tråd spårat åt fanders. Jag har fler röstningsförslag.

- Hur ofta vaxar du brädan? Varje session, varannan, var tredje, osv?

- Goofy eller Regular?

- Skruvar du i och ur fenor inför varje session?

- Fasta eller skruvfenor?

- Föredrar du surfa back- eller frontsidevågor?

- Vad är bäst, att snejka eller att droppa-in på någon?

- Vad är värst, att bli snejkad eller indroppad?

- Vad surfar du helst för bräda, under eller över 6 fot?

- Vad surfar du helst för storlek, midja, gubbe eller dubbelgubbe?

- Vad är roligast, snabbt kort åk eller lång slö?

Tack.

Logga in för att svara
#38383 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Nu har ännu en tråd spårat åt fanders. Jag har fler röstningsförslag.

- Hur ofta vaxar du brädan? Varje session, varannan, var tredje, osv? INTE SÅ OFTA PÅ VINTERN, OFTARE PÅ SOMMAREN

- Goofy eller Regular? GOOFY

- Skruvar du i och ur fenor inför varje session? NEJ, BARA OM JAG BYTER FENOR

- Fasta eller skruvfenor? FASTA OM JAG BOR NÅGONSTANS VAR VÅGORNA BRYTER REGELBUNDET, FEN SYSTEM F¨OR RESANDE

- Föredrar du surfa back- eller frontsidevågor? VILKET SOM

- Vad är bäst, att snejka eller att droppa-in på någon? DROPPA IN PÅ DEM SOM SNAKADE

- Vad är värst, att bli snejkad eller indroppad? BOTH DESERVE DEATH PENALTY

- Vad surfar du helst för bräda, under eller över 6 fot? OVER 6 FEET F¨OR DЍAR DET RIKTIGA VÅGOR

- Vad surfar du helst för storlek, midja, gubbe eller dubbelgubbe? MELLAN GUBBE-DUBBEL

- Vad är roligast, snabbt kort åk eller lång slö? VILKET SOM, OMV¨AXLING AR BRA

Tack. VARSÅGOD

Logga in för att svara
#38392 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

ja ängelholm är ju en riktig surfstad. precis som uppsala...not. jag skulle vilja lägga min röst på Steninge som ligger mellan halmstad och falkenberg. Skulle tippa på att att steninge har flest surfdagar om året eftersom det funkar på alla vindar med väst i. Har ju länge peppat på supersekret och skippers cabin men det verkar inte som om folk orkar/vågar surfa de ställena.. vi i FBG posse är ju för crowds och vill ha lite mer folk att sparra mot... bring it on..

Logga in för att svara
#38394 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Logga in för att svara
#38395 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Logga in för att svara
#38396 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Logga in för att svara
#38397 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

Logga in för att svara
#38400 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

jonis
graphgraph

sen hoppas jag ju fortfarande in i det sista att det här kan bli ett renodlat surforum. Att alla släpper lite sköna bilder och skippar allt snack om allt som inte hör till 10-15 sek/m.. och koncentrerar oss på vad vi alla gillar bäst.. surf surf surf... alla som varit på bali och "surfat" men som egentligen mest drack arak, köpte en 7,6 gun, kröp runt i skumbadet på bountys och hävdar att de surfat ulu´s varje dag håller sig långt långt borta... det är min största önskan just nu... precis efter en hyfsad prognos för östkusten nu när man för en gång skull hänger i sthlm och suktar efter sin första surf på östkusten.. stay tubed

Logga in för att svara
#38563 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jonis skrev:
sen hoppas jag ju fortfarande in i det sista att det här kan bli ett renodlat surforum. Att alla släpper lite sköna bilder och skippar allt snack om allt som inte hör till 10-15 sek/m.. och koncentrerar oss på vad vi alla gillar bäst.. surf surf surf... alla som varit på bali och "surfat" men som egentligen mest drack arak, köpte en 7,6 gun, kröp runt i skumbadet på bountys och hävdar att de surfat ulu´s varje dag håller sig långt långt borta... det är min största önskan just nu... precis efter en hyfsad prognos för östkusten nu när man för en gång skull hänger i sthlm och suktar efter sin första surf på östkusten.. stay tubed

Här är en låt tillägnad dig och dina likar! På ren göteboska också!

Logga in för att svara
#38607 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Jävligt löjligt och konstigt svar av dig sverre måste jag säga. Speciellt konstigt då Jonis beskriver en typ av de två olika surf personligheterna du själv skrev om i senaste numret av surfing. Japp, jag läser dina artiklar!
Löjligt eftersom detta faktiskt var ett konstruktivt inlägg med lite stoke som du precis lyckades sabba....tråkigt!

Låten var råskön, men inte i detta sammanhanget. Ironi eller inte....

Logga in för att svara
#38609 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Var fler inlägg innan som numera är borttagna som kanske förklarar Sverres svar lite mera, tyckte låten passade ganska bra in faktiskt.

Logga in för att svara
#38618 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Ja då känner ju jag mig ganska lurad....haha
Men eftersom han har ett utdrag med det Jonis sa och kört låten utefter det så kan jag ju inte hålla med. Vad handlade de borttagna inläggen om då?

Peace

Logga in för att svara
#38620 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Kan vi inte köra en Robinson-variant här på surfsverige och rösta ut folk en i taget?

Logga in för att svara
#38621 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

yeah, worst surfers go first

Logga in för att svara
#38622 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Luke Egen skrev:
Ja då känner ju jag mig ganska lurad....haha
Men eftersom han har ett utdrag med det Jonis sa och kört låten utefter det så kan jag ju inte hålla med. Vad handlade de borttagna inläggen om då?

Peace

Han förklarade vad har tyckte om Jonis med ordval som kanske inte lämpar sig på ett forum med hållningsregler.

Logga in för att svara
#38626 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Haha.....ja det är det jag menar. Förstår inte riktigt vad som var fel på inlägget. Om du läst vad don sverre skrivit i "surfing" så kanske du förstått varför jag inte riktigt fattar sverres reaktion. Han snackar ju om samma skit men i andra ord.....kanske inte klarade av att någon annan hade samma tankar men uttryckte det på annat sätt?

Logga in för att svara
#38679 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Luke Egen skrev:
Haha.....ja det är det jag menar. Förstår inte riktigt vad som var fel på inlägget. Om du läst vad don sverre skrivit i "surfing" så kanske du förstått varför jag inte riktigt fattar sverres reaktion. Han snackar ju om samma skit men i andra ord.....kanske inte klarade av att någon annan hade samma tankar men uttryckte det på annat sätt?

Jonis inlägg som det ser ut just nu tycker jag själv har en hel del substans. Innan det blev censurerat svarade jag ganska ursinnigt och även det blev censurerat. Jonis ursprungliga meddelande var jävligt drygt.
Eftersom jag tidigare hade gjort en jämförelse till melodifestivalen och Jonis menade att det var gay gay gay eller att man valt fel flickvän etc etc så valde jag att ta det personligt.

I sak håller jag med Jonis när det gäller badpoolssurfarna etc. Den stora skillnaden mellan Jonis och min åsikt är att jag inte tycker att folk inte får vara här!

" Det finns så många som inte får finnas "

Jonis verkar vara av den åsikten att ska man vara här så ska man bara skriva surf surf surf hela tiden. Det kanske är många som egentligen tycker att det borde vara så, säger dom. Det är då märkligt att trådar som " musik " " svenskans fulaste ord " etc blir långliggare..

Att det är surf som är det här forumets betonggrund tycker jag inte att det finns anledning att tvivla på..

Logga in för att svara
#38713 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Luke Egen skrev:

Inlägget från Jonis som Redax med rätta tog bort var sjukt drygt och med en översittarattityd av sällan skådat slag. Som tur var tog Mr Redax även bort mina och Sverres inlägg som var lite "over the edge". Förstår nu varför Sverre anställde Redax som rådgivare och sparkade mig...

BOS for Life

Logga in för att svara
#38733 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Haha, ja så går det när man skriver på fyllan!

Logga in för att svara
#38736 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Luke Egen skrev:
Haha, ja så går det när man skriver på fyllan!

WOR%D!

Logga in för att svara
#38742 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Rösta - du som vågar - Ja eller Nej: Inlägg som enbart behandla ämnet "bos" "gudfadern" "sverre" är enligt Forum reglarna ej tillåtet. ("Det är ej tillåtet att "spamma" forumet med åtskilliga inlägg av samma eller liknande karaktär.") Typ adamskis senaste inlägg med noll innehåll om sverre är klart i strid med ovanstående regel.

Logga in för att svara
#38762 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
Rösta - du som vågar - Ja eller Nej: Inlägg som enbart behandla ämnet "bos" "gudfadern" "sverre" är enligt Forum reglarna ej tillåtet. ("Det är ej tillåtet att "spamma" forumet med åtskilliga inlägg av samma eller liknande karaktär.") Typ adamskis senaste inlägg med noll innehåll om sverre är klart i strid med ovanstående regel.

Du har inget tolkningsföreträde här Dylan!

Logga in för att svara
#38776 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Gazzer skrev:

HAHAHAHAHA. Gazzer spammar med en spamregel, haha. Snacka om att skjuta sig i foten, äta kakan och gräva gropen på samma gång.

BOS Rules!

Logga in för att svara
#38777 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer är urarketypen av en fet gubbe som blir upprörd och jagar en person och sen halkar på ett bananskal och faller på magen och ligger där o krälar som en valross.

Obs detta var bara en anekdot för att visa i bilder vad Gazzer har gjort genom sitt spammande om spammande

Logga in för att svara
#38781 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

jonis skrev:

Fan surfar snubben i coca cola eller?? dirty ass vatten.. bu för Steninge hurra för Varberg!

Logga in för att svara
#38784 Svar: Rösta! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Sharkboy is that you??

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!