Facebook data

1
sydney-bells beach
#38642 sydney-bells beach 16 år, 9 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

det finns ju lite spots på vägen mellan sydney och bells. nån som har tipps på nått spot man inte ska missa om man har vägarna förbi??

Logga in för att svara
#38645 Svar: sydney-bells beach 16 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Köp en liten pocket bok vid namn, Wave-Finders Surf Guide-Australia när du kommer till Sidney.
Kostar väl runt 160-200kr. I den står precis allt...!!! Finns typ i alla större surf butiker.

Logga in för att svara
#38667 Svar: sydney-bells beach 16 år, 9 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Och sen så kollar du in sidorna:

www.coastalwatch.com.

www.buoyweather.com

www.coastwatch.com.au (i forsta rullgardinen under "costal observations" sa kan du se hur vinden varit det senaste dygnet, grymt for att hitta bästa surfen)

Har du koll på de här sidorna och studerar "wave finder" så kommer du absolut få bra surf.

Logga in för att svara
#38694 Svar: sydney-bells beach 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Guincho
graphgraph

Det är ju en bit mellan Sydney och Bells beach så visst finns där hur många surf spots som helst. Ett lite udda val, åtminstone som surfare, som jag ändå gärna rekommendera är Pebbly beach som mest är känt för sina "vilda" kängurur. Väldigt vackert och den dagen då vi var där så var det dessutom riktigt bra surf.

När ni ändå är nere på sydkusten, fortsätt längs The Great Ocean Road. Spektakulär kust med många bra spots. Men Bells är naturligtvis höjdpunkten. Själv var jag ganska grön när jag paddlade ut på en episk Bells dag, dryga 3 meter och med hjärtat i halsgropen. Det var nog inte bara för att få upp värmen som man pissade i våtdräkten den dagen... Trevlig resa!

Logga in för att svara
#38783 Svar: sydney-bells beach 16 år, 9 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

tack gubbar. boken beställd.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!