Facebook data

1
Vart kan man lära sig surfa?
#38701 Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

Hej, Jag heter Lina och vill jätte gärna lära mig surfa. Vart kan jag få tag på en bra lärare och hyra en surfing bräda?

Logga in för att svara
#38702 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Sebbe
graphgraph

hmm bra fråga!! men om du är från sthlm så kan du alltid glida ner till rockaway beach och fråga.... men det är lika bra att köpa en...du kommer bli fast!1 mjau

Logga in för att svara
#38703 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

Okej, Har hört en del om Gotland så tänkte dra ner dit men utan bräda är det ju ingen idé.. först funderade jag på biarritz men min bror sa att det är bäst att börja på små vågor Är det bra i stockholm också altså att surfa? Eller det kanske inte går?

Logga in för att svara
#38704 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Sebbe
graphgraph

torö är helt ok om vinden är rätt! det fins bilder från i helgen....surfsverige.se/index.php?option=com_content&task=view&id=579&Itemid=103

Logga in för att svara
#38715 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Vet inte om jag tror på att Lina Hasse är äkta....eller bara någon som vill vara lite rolig här på forumet....!!??

Men att lära dig surfa på Torö blir nog jäkligt svårt. Om du inte har någon vana innan. För mycket stenar som kan slå av fenor, dinga brädan å kanske tom slå dig själv. Men visst....de KAN gå!

Men....satsa hellre på att åka till någon sandstrand el likn. Semestra lite å gå en endagars nybörjarkurs. I ex Franrike, Spanien el likn.....

"Surfa" på Google å leta lite!

Lycka till!

Logga in för att svara
#38719 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

haha jodå jag är äkta

Jag har pratat med mn bror och han sa att man skulle börja på lite mindre vårgor. Jag vill höra om ni har några tips vart man kan åka. Jag ville gärna åka ner till Biarritz men efter snacket med min bror så ändrade jag mina ideer och tänkte se om det fanns lite lättare ställe här i Sverige. Det är väll bättre att börja på lite mindre vågor??

Logga in för att svara
#38724 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det finns några riktigt duktiga "farbröder" här Lina som "hjärna" hjälper dig. Kontakta Sverre eller Åden.Den ene bor på västkusten och den andra i Stockholm.Och dom är riktigt goa kompisar,,,,

Logga in för att svara
#38725 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

Tack vad snällt Men hur får jag kontakt med dom? telefon, mail, adress?

Logga in för att svara
#38726 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

LinaHassel skrev:
Tack vad snällt Men hur får jag kontakt med dom? telefon, mail, adress?

Sverre är lättast att få tag på hans gästbok då han inte har nån telefon. Han är Gudfader här på surfsverige och allas vår hjälte. Ifall du bor på västkusten så är han säkert villig att hjälpa dig med lektioner och så vidare helt gratis. Ett minus är att han har en väldigt gammalsenlig kvinnosyn!

Logga in för att svara
#38727 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

Okej Jag ska fråga honom om han kan hjälpa mig Det är ju lite synd att han ser ner på kvinnor men jag ska försöka tack

Logga in för att svara
#38728 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hihihihi....

Logga in för att svara
#38765 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

LinaHassel skrev:
haha jodå jag är äkta

Jag har pratat med mn bror och han sa att man skulle börja på lite mindre vårgor. Jag vill höra om ni har några tips vart man kan åka. Jag ville gärna åka ner till Biarritz men efter snacket med min bror så ändrade jag mina ideer och tänkte se om det fanns lite lättare ställe här i Sverige. Det är väll bättre att börja på lite mindre vågor??

Kan inte din bror ge dig fler bra tips då?

Logga in för att svara
#38766 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 3

LisaB
graphgraph

Kom ner till oss vetja!!
www.lapointsurfcamp.com

Logga in för att svara
#38767 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

sverre skrev:
LinaHassel skrev:
haha jodå jag är äkta

Kan inte din bror ge dig fler bra tips då?

Han hade varit någonstans nere i Frankrike tror jag. Jag vill gärna börja i sverige och han viste ingen i Sverige. Så kan du hjälpa mig vore det jätte snällt

Logga in för att svara
#38770 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Hej, vart i Sverige bor du då? Eftersom det är svårt att förutse mer än ett par dagar i förväg när det ska bli vågor så underlättar det om man bor hyfsat nära där man tänkt hyra eller gå kurs...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#38771 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

LisaP skrev:
Kom ner till oss vetja!!
www.lapointsurfcamp.com

Hej, ja det lät lockande Det närmaste för mig är ju norge men vart i Norge ligger det?

Logga in för att svara
#38773 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

LinaHassel
graphgraph

Backdoor_Goran skrev:
Hej, vart i Sverige bor du då? Eftersom det är svårt att förutse mer än ett par dagar i förväg när det ska bli vågor så underlättar det om man bor hyfsat nära där man tänkt hyra eller gå kurs...

Ha det gott
//Göran

Tjena Göran
Jag bor i Karlstad inte Sveriges bästa surfstad men jag försöker göra det bästa av situationen Vilken stad ska man till om man är ny?

Logga in för att svara
#38774 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om du är myndig så kan du ta tåget till Varberg så möts vi där på stranden. Boende kan ordnas billigt.

Fråga efter Gudfadern bara så går det bra.

Logga in för att svara
#38778 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Har du körkort kan du åka till Hoddevik på stadlandet i norge, där kan du hyra all utrustning och gå kurs.
kolla: www.stadsurfing.com/ eller lapointtravels.se/

Logga in för att svara
#38779 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

prova
www.nordicsurftravel.com
ruskigt bra och trevligt

Logga in för att svara
#38797 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

LinaHassel skrev:
Backdoor_Goran skrev:

Ha det gott
//Göran

Tjena Göran
Jag bor i Karlstad inte Sveriges bästa surfstad men jag försöker göra det bästa av situationen Vilken stad ska man till om man är ny?

Åk ut till Hammarös sydspets när det blåser syd eller sydvästvindar mer än 15 m/s så kan du kanske hitta någon surfbar våg i viken alldeles bredvid fyren. Men då behöver du så klart bräda, våtdräkt och helst flytväst och hjälm för att vara på den säkra sidan.

Logga in för att svara
#38809 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Eller så säger du åt din brorsa att han inte vet vad han snackar om, drar till portugal/frankrike/spanien, och lär dig surfa som tusentals andra..?

www.ripar.pt
www.penichesurfcamp.com

Logga in för att svara
#38810 Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jocke skrev:
Det finns några riktigt duktiga "farbröder" här Lina som "hjärna" hjälper dig. Kontakta Sverre eller Åden.Den ene bor på västkusten och den andra i Stockholm.Och dom är riktigt goa kompisar,,,,

jag vill bara poängtera att jag i verklighetem varken är dryg eller bitter, jag skulle påstå att det är en del andra här på forumet som lockat ut det värsta ur mig!...

så sluta vara sura nu!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!