|
#38701 |
Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej, Jag heter Lina och vill jätte gärna lära mig surfa. Vart kan jag få tag på en bra lärare och hyra en surfing bräda?
|
|
|
|
|
#38702 |
Svar: Vart kan man lära sig surfa? 16 år, 9 månader sen |
|
hmm bra fråga!! men om du är från sthlm så kan du alltid glida ner till rockaway beach och fråga.... men det är lika bra att köpa en...du kommer bli fast!1 mjau
|
|
|
|
|
#38703 |
|
Okej, Har hört en del om Gotland så tänkte dra ner dit men utan bräda är det ju ingen idé.. först funderade jag på biarritz men min bror sa att det är bäst att börja på små vågor  Är det bra i stockholm också altså att surfa? Eller det kanske inte går?
|
|
|
|
|
#38704 |
|
|
|
|
|
#38715 |
Stoke: 101 |
|
Vet inte om jag tror på att Lina Hasse är äkta....eller bara någon som vill vara lite rolig här på forumet....!!??
Men att lära dig surfa på Torö blir nog jäkligt svårt. Om du inte har någon vana innan. För mycket stenar som kan slå av fenor, dinga brädan å kanske tom slå dig själv. Men visst....de KAN gå!
Men....satsa hellre på att åka till någon sandstrand el likn. Semestra lite å gå en endagars nybörjarkurs. I ex Franrike, Spanien el likn.....
"Surfa" på Google å leta lite!
Lycka till!
|
|
|
|
|
#38719 |
|
haha jodå jag är äkta
Jag har pratat med mn bror och han sa att man skulle börja på lite mindre vårgor. Jag vill höra om ni har några tips vart man kan åka. Jag ville gärna åka ner till Biarritz men efter snacket med min bror så ändrade jag mina ideer och tänkte se om det fanns lite lättare ställe här i Sverige. Det är väll bättre att börja på lite mindre vågor??

|
|
|
|
|
#38724 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#38725 |
|
Tack vad snällt  Men hur får jag kontakt med dom? telefon, mail, adress? 
|
|
|
|
|
#38726 |
Stoke: 20 |
|
LinaHassel skrev:
Tack vad snällt Men hur får jag kontakt med dom? telefon, mail, adress?
Sverre är lättast att få tag på hans gästbok då han inte har nån telefon. Han är Gudfader här på surfsverige och allas vår hjälte. Ifall du bor på västkusten så är han säkert villig att hjälpa dig med lektioner och så vidare helt gratis. Ett minus är att han har en väldigt gammalsenlig kvinnosyn!
|
|
|
|
|
#38727 |
|
Okej Jag ska fråga honom om han kan hjälpa mig  Det är ju lite synd att han ser ner på kvinnor men jag ska försöka  tack
|
|
|
|
|
#38728 |
Stoke: 101 |
|
Hihihihi.... 
|
|
|
|
|
#38765 |
Stoke: -234 |
|
LinaHassel skrev:
haha jodå jag är äkta 
Jag har pratat med mn bror och han sa att man skulle börja på lite mindre vårgor. Jag vill höra om ni har några tips vart man kan åka. Jag ville gärna åka ner till Biarritz men efter snacket med min bror så ändrade jag mina ideer och tänkte se om det fanns lite lättare ställe här i Sverige. Det är väll bättre att börja på lite mindre vågor??
Kan inte din bror ge dig fler bra tips då?
|
|
|
|
|
#38766 |
Stoke: 3 |
|
|
|
|
|
#38767 |
|
|
|
|
|
#38770 |
Stoke: 10 |
|
Hej, vart i Sverige bor du då? Eftersom det är svårt att förutse mer än ett par dagar i förväg när det ska bli vågor så underlättar det om man bor hyfsat nära där man tänkt hyra eller gå kurs...
Ha det gott
//Göran
|
|
|
|
|
#38771 |
|
LisaP skrev:
Kom ner till oss vetja!!
www.lapointsurfcamp.com
Hej, ja det lät lockande  Det närmaste för mig är ju norge men vart i Norge ligger det?
|
|
|
|
|
#38773 |
|
Backdoor_Goran skrev:
Hej, vart i Sverige bor du då? Eftersom det är svårt att förutse mer än ett par dagar i förväg när det ska bli vågor så underlättar det om man bor hyfsat nära där man tänkt hyra eller gå kurs...
Ha det gott
//Göran
Tjena Göran 
Jag bor i Karlstad inte Sveriges bästa surfstad men jag försöker göra det bästa av situationen  Vilken stad ska man till om man är ny?
|
|
|
|
|
#38774 |
Stoke: -234 |
|
Om du är myndig så kan du ta tåget till Varberg så möts vi där på stranden. Boende kan ordnas billigt.
Fråga efter Gudfadern bara så går det bra.
|
|
|
|
|
#38778 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
|
|
|
|
#38779 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#38797 |
Stoke: 11 |
Willy
|
LinaHassel skrev:
Backdoor_Goran skrev:
Ha det gott
//Göran
Tjena Göran 
Jag bor i Karlstad inte Sveriges bästa surfstad men jag försöker göra det bästa av situationen Vilken stad ska man till om man är ny?
Åk ut till Hammarös sydspets när det blåser syd eller sydvästvindar mer än 15 m/s så kan du kanske hitta någon surfbar våg i viken alldeles bredvid fyren. Men då behöver du så klart bräda, våtdräkt och helst flytväst och hjälm för att vara på den säkra sidan.
|
|
|
|
|
#38809 |
|
Eller så säger du åt din brorsa att han inte vet vad han snackar om, drar till portugal/frankrike/spanien, och lär dig surfa som tusentals andra..?
www.ripar.pt
www.penichesurfcamp.com
|
|
|
|
|
#38810 |
Stoke: -1 |
ådén
|