Qanik skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
pappa skrev:
ja mac här dela ju med sig, nice som fan det!=) men det blir lite tokig väg för mig. Nån annan som ska dit runt den tiden maybee som åker nedifrån E6an över Lillehammer eller kör från östkusten typ sthlm?
Finns det någon buss/ annat transportmedel från Lillehammer som går via E6an och vidare mot Hoddevik?
Jag ska till trakterna kring Gausdal Norge i mitten av oktober i ett annat osurfigt ärende och tänkte kolla om någon känner till möjligheterna till resa från Peer Gynt vegen eller Gudbrandsdalen mot kusten. Enligt Google är det 42mil dit närmaste vägen.
Bussen från Oslo till stryn går via Lillehammer. sen går de buss ut till Leikanger. Där kan du säkert bli hämtad av de du bor hos (läs Strandro eller lapoint). Om du tänker campa så blir de lite krångligare att ta sej sista milen.
Alla surflodges i Hoddevik hyr ut all utrustning. Eftersom du ju inte har nån eller?
Kolla fjord 1 bussarna.
Tack för svar!
Jag kollade innan Fjord1bussarna men hade ingen aning om vilken rutt jag skulle kolla in så bra med lite vägledning från dig. Jag ska ju tillbringa en helg i Skei först så jag kanske träffar någon norrman eller jänta från kusten som ska dit o hemmåt o kan åka med dem.
Så det är bara om man väljer att bo inomhus som de från Strandbro eller Lapoint kan agera taxi? Hmm jag som har mitt tält som jag tänkte använda. Är det bara en mil gångväg så kan jag traska den sista biten.