Facebook data

1
Resa till Hoddevik?!
#38871 Resa till Hoddevik?! 16 år, 9 månader sen Stoke: 1

pappa
graphgraph

ett gnagande surfsug tynger mig!!=)
vet någon vänlig själ om kan man ta sig med buss till Hoddevik eller hur nära man kan komma?
Befinner mig i Idre å tänkte dra dit runt 12 augusti. Om någon skulle råka svänga förbi någonstans i dalarna/trysil runt den tiden på väg dit å vill dela bensin så finns jag desperat och megastokad!!=D

Logga in för att svara
#38872 Svar: Resa till Hoddevik?! 16 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

De borde gå och åka buss till Leikanger iaf (1,5-2 mil från hoddevik). vet inte hur krångligt de blir dock.
Bor du på strandro eller lapoint tycker jag att de borde kunna komma och hämta dej där.
www.fjord1.no hittar du säkert tidtabellerna.

Peace

/Qanik

Logga in för att svara
#38874 Svar: Resa till Hoddevik?! 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

halva surfsverige åker fram o tillbaka dit för jämnan!
om du köper lite fikabröd och inte sitter o smygfiser i baksätet kanske du kan få skjuts?
mot betalning givetvis......

Logga in för att svara
#38875 Svar: Resa till Hoddevik?! 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Mac
graphgraph

Åker dit den 12e från Göteborg. Tar du dig till oslo får du nog plats i bilen. Hejdå

Logga in för att svara
#38897 Svar: Resa till Hoddevik?! 16 år, 9 månader sen Stoke: 1

pappa
graphgraph

ja mac här dela ju med sig, nice som fan det!=) men det blir lite tokig väg för mig. Nån annan som ska dit runt den tiden maybee som åker nedifrån E6an över Lillehammer eller kör från östkusten typ sthlm? [img]

Logga in för att svara
#70149 Svar: Resa inom Norge?! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

pappa skrev:
ja mac här dela ju med sig, nice som fan det!=) men det blir lite tokig väg för mig. Nån annan som ska dit runt den tiden maybee som åker nedifrån E6an över Lillehammer eller kör från östkusten typ sthlm? [img]

Finns det någon buss/ annat transportmedel från Lillehammer som går via E6an och vidare mot Hoddevik?

Jag ska till trakterna kring Gausdal Norge i mitten av oktober i ett annat osurfigt ärende och tänkte kolla om någon känner till möjligheterna till resa från Peer Gynt vegen eller Gudbrandsdalen mot kusten. Enligt Google är det 42mil dit närmaste vägen.

Logga in för att svara
#70153 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Pappa, jag kommer ursprungligen fr Dalarna och tog bil därfrån i lördags. Den 12e alltsåååå.... Hade jag bara vetat..

Logga in för att svara
#70157 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Liinus skrev:
Pappa, jag kommer ursprungligen fr Dalarna och tog bil därfrån i lördags. Den 12e alltsåååå.... Hade jag bara vetat..

datumet Liinus..

08.08.01 21:37;)

Logga in för att svara
#70158 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ajaaaa..!

Logga in för att svara
#70159 Svar: Resa inom Norge?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Elin_nybörjaren skrev:
pappa skrev:

Finns det någon buss/ annat transportmedel från Lillehammer som går via E6an och vidare mot Hoddevik?

Jag ska till trakterna kring Gausdal Norge i mitten av oktober i ett annat osurfigt ärende och tänkte kolla om någon känner till möjligheterna till resa från Peer Gynt vegen eller Gudbrandsdalen mot kusten. Enligt Google är det 42mil dit närmaste vägen.

Bussen från Oslo till stryn går via Lillehammer. sen går de buss ut till Leikanger. Där kan du säkert bli hämtad av de du bor hos (läs Strandro eller lapoint). Om du tänker campa så blir de lite krångligare att ta sej sista milen.
Alla surflodges i Hoddevik hyr ut all utrustning. Eftersom du ju inte har nån eller?

Kolla fjord 1 bussarna.

Logga in för att svara
#70160 Svar: Resa inom Norge?! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Qanik skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
pappa skrev:

Bussen från Oslo till stryn går via Lillehammer. sen går de buss ut till Leikanger. Där kan du säkert bli hämtad av de du bor hos (läs Strandro eller lapoint). Om du tänker campa så blir de lite krångligare att ta sej sista milen.
Alla surflodges i Hoddevik hyr ut all utrustning. Eftersom du ju inte har nån eller?

Kolla fjord 1 bussarna.

Tack för svar!
Jag kollade innan Fjord1bussarna men hade ingen aning om vilken rutt jag skulle kolla in så bra med lite vägledning från dig. Jag ska ju tillbringa en helg i Skei först så jag kanske träffar någon norrman eller jänta från kusten som ska dit o hemmåt o kan åka med dem.

Så det är bara om man väljer att bo inomhus som de från Strandbro eller Lapoint kan agera taxi? Hmm jag som har mitt tält som jag tänkte använda. Är det bara en mil gångväg så kan jag traska den sista biten.

Logga in för att svara
#70163 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej Elin du ska inte gå från Leikanger till Hoddevik...
www.ruteinfo.net/ruter/t/14-876.htm

Det går tydligen lokalbussar...på skoldagarna. Eller prova lifta, om du är rejält påklädd och har ett oändligt tålamod. Jag skulle nog rekommendera dig att slå till på att bo nån natt i tex Strandro (stadsurfing). Lycka till!

Logga in för att svara
#70166 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

ErikG skrev:

Det går tydligen lokalbussar...på skoldagarna. Eller prova lifta, om du är rejält påklädd och har ett oändligt tålamod. Jag skulle nog rekommendera dig att slå till på att bo nån natt i tex Strandro (stadsurfing). Lycka till!

ErikG jag kan sätta på mig min scoutskjorta o sjal så ser alla billister att jag är en pålitlig liftare.
Är det dålig gångväg den sista biten eller eftersom att du inte tycker att jag ska vandra?

Logga in för att svara
#70167 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
ErikG skrev:

ErikG jag kan sätta på mig min scoutskjorta o sjal så ser alla billister att jag är en pålitlig liftare.
Är det dålig gångväg den sista biten eller eftersom att du inte tycker att jag ska vandra?

Ca 2mil är ju inte så långt om jag tar med mig matsäck, lite träning inför surfet skadar väl inte.

Logga in för att svara
#70168 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
ErikG skrev:

Ca 2mil är ju inte så långt om jag tar med mig matsäck, lite träning inför surfet skadar väl inte.

Jaja rapportera tillbaka till scoutcentralen vad som hänt bara va...

Logga in för att svara
#70174 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

asså Elin du ska inte va helt DÖD när du kommer till surfet!!

Logga in för att svara
#70179 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

MacBeth skrev:
asså Elin du ska inte va helt DÖD när du kommer till surfet!!

Du kanske dör av lite vandring men det brukar inte jag göra. Jag är van från mina Bergsvandringar t.u.r från Linköping som jag förut gjorde rätt så många gånger. Tar några timmar o sen är man framme.

Logga in för att svara
#70180 Svar: Resa till Hoddevik?! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

du verkar ju helt rubbad!! heeh skoja.. men fi fan.. du måste ju skoja..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!