Facebook data

1
Surfbräda 7s superfish
#39034 Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

Hejsan!
Tänkte höra om någon har koll på 7s Superfish. Har läst otroligt mycket bra recensioner om denna bräda och jag har blivit sugen på att köpa en för komplement till 9'3"an.
Är dock lite fundersam ang storleken, när jag läst till mig på 6'8" (XL) och 6'3" så verkar det som att 6'3"an har bättre flytkraft vilket jag tycker verkar märkligt då det borde vara mer volym i 6'8"an. Jag är ganska lång 195cm och 90kg så jag behöver en bräda som orkar bära upp mig även i vinter då en tjock dräkt ska med.

På globalsurfindustries.com så står det om 7s Super fish XL 6'8":
6'8" 21" 23/4" 75kg/165lbs +/- 5kg/10lbs

och 7s superfish 6'3":
6'3" 20 1/2" 23/4" 85kg/185lbs +/- 5kg/10lbs

Testade webbers fatburner 6'9" och den var skön, bra med flytkraft och snabb, någon som vet hur den är i jämförelse, mest med tanke på flytförmågan jämfört med superfish XL 6'8".

Har ni något annat förslag på någon fish bräda som skulle kunna passa?

Ha de gott!

mvh/
Viktor

Logga in för att svara
#39036 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

hej!

jag rekomenderar grymt mycket NORD sverigebrädan, en bräda med mycket volym som plockar vågor grymt lätt!

prata med nirre och ådén han körde med sin nyss och rippade sönder väddö!

lycka till!

Logga in för att svara
#39037 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

inte för att reklama för nord nu, men jag är grymt nöjjd med den!
andra passande brädor är väl i vanlig ordning fet volym och lite rocker!
det vimlar av fiskar och hybrider n´stuff, jag skulle rekomendera att du talar me sharkboy!

Logga in för att svara
#39042 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Med tanke på att du behöver fråga och med dina 90kg skulle jag helt klart välja 6'8"an. Finns ingen anledning att köpa för liten bräda.

Jag har kollat in 6'3"an, har ägt och surfat en afterburner 6'4" en hel del och har nu en 6'8" superfish som jag surfat en gång. Alla tre är helt olika brädor, vill du ha något som fångar vågor köp den större.

Superfishen jag har funkar helt klart, surfade den i Norge i hyfsade vågor. Den extra volymen och låga rockern gör att brädan paddlar grymt bra. Dock känns den väldigt väldigt stor för mina 68kg då jag normalt surfar en vanlig squash 6'4" x 19,35" x 2,35" i sverige. Min superfish kan eventuellt vara till salu, har inte bestämt mig än.

Sen att den har 5st fenboxar så du kan välja mellan att köra den som vanlig thruster eller som quad är ju helt klart ett plus i kanten.

Logga in för att svara
#39088 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

Jo är inne på 6´8" men blev som fundersam då det stod att 6´8" passade 75kg +-5kg och 6´3" passade 85kg +-5kg, måste ju vara skrivfel antar jag, eller har någon annan någon förklaring? Skulle hellre ha den längre brädan.
Var ett tag inne på 7s superfish xl 7´3" men det kändes som att det skulle bli en lite väl stor fish.
Nord verkar göra väldigt bra brädor, helt klart, har ingen brådska med att köpa så jag får kika vidare tror jag.

Logga in för att svara
#39133 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

Fredriks
graphgraph

Det är ett skrivfel garanterat. Jag vet inte vilken vikt det är rekommenderade till men det är riktigt stor skillnad i volym på 6'8"an och 6'3"an.

Pearl: jag såg ditt medelande och ska fundera några dagar.

Logga in för att svara
#39135 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: -2

Robban
graphgraph

Tja, jag har en 6'3:a fatburner och väger 90 kg, den funkar utmärkt till min vikt i små vågor. Ett alternativ är en McCoy om du kört longboard innan, den har fett med volym. h a d e

Logga in för att svara
#39143 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Kör på 6'3", finns ingen anledning att köpa en fish som är längre än dig själv. Om du är 195 cm (6'5") så är 6'3:an 2" kortare än din egen längd. Brädan lär garanaterat flyta dina 90 kg men förvänta dej inga underverk om du är van att surfa en longboard.
Lycka till!

Logga in för att svara
#39155 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Jag har kört både 7s superfish 6'3" och den nya Webber Fatburner SLX 6'3", stor skillnad på dom två. 7s brädan är bra mycket mer volym i än fatburnern, mer lättpaddlad men fatburnern känns kvickare och mer följsam. Skulle välja 7s:en för upp till brösthögt och halvslött, brantare vågor eller större så tycker jag att fatburnern känns bättre.

Håller inte med om att det inte finns nån anledning att köra på en längre bräda, kör på det som känns bäst! En längre bräda paddlar lättare och är lättare att fånga vågor med, mer surftid alltså. Kan vara mycket viktigare i början av surfkarriären en att den är snäppet mer lättsvängd. Tror att du skulle bli nöjd med en 6'8", sen kan du ju alltid sälja den om du tröttnar på den.

Du kan nog få tag på nya 6'8" 7s från 2007 för under 3000 kr också, så då får du mycket bräda för pengarna.

Logga in för att svara
#39209 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

Tack för alla svar! =)
Har hittat en 7s 6'8" för 2700:- den är dock inte sprojlans ny utan har varit en demo bräda men verkar vara i mycket bra skick, ska dock fundera vidare. 6'3" kanske skulle vara bra men jag skulle nog föredra den lite större för den borde fånga vågorna bättre precis som David säger vilket ger mer surf. Har kikat runt en hel del, har du någon aning om vart man kan få tag på 07ornas model? Har inte hittat dem. Eller någon sida där man kan beställa 7s superfish 08 till sverige?
Hade gott!

/
Viktor

Logga in för att svara
#39213 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

backdoor! där finns en osedvanligt hårig man vid namn göran som som säkert vill hjälpa dig,,,

Logga in för att svara
#39237 Svar: Surfbräda 7s superfish 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Jag kan ta hem både 2008:or och fjolårsbrädor om du är intresserad, har en liten surfbusiness i uppsala där jag säljer brädor och sånt. Om du ska ha en billig bräda så köp en beggad eller demo/fjolårsbräda 7s superfish. En ny 2007 7s superfish kostar ca 3700 kr och en 2008 kostar ca 4200 kr. Fast om du ska lägga 4200 kr eller mer finns det bättre modeller enligt mig. En oanvänd 2007:a med nån liten skada kan man få för ca 2400 kr eller nåt om dom finns kvar.

Skickar inget, men om du skulle vilja ha nåt kommer jag till karlstad då och då eftersom min flickvän kommer därifrån. Annars är Backdoor eller surfers paradise i varberg närmast!

hardsurf.blogspot.com

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!