Facebook data

1
Sveriges bästa surfstad?
#3904 Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Är arbetslös byggnadsingenjör som funderar på att flytta från den stad jag bor i nu. Då jag är en surfare är ju naturligvis valet en stad som har gott om surf nära inpå den stad jag ska välja att bosätta mig i.
Så upp med förslag nu!

Logga in för att svara
#3909 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Här i Nynäs bor det många surfare, dessutom ska det byggas en hel del bostäder och storhamn. Cykla till Knappel, buss eller 20 min med bil till Torö. 3,5 tim färja till G-land. Om inte bingo & kyrkokören lockar så finns det en dj*vla massa krogar,hav & natur.

Logga in för att svara
#3910 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Östhamamar

Logga in för att svara
#3911 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Poño
graphgraph

Måste ju vara Ö-vik, 4 mil till Salusand. Är det platt på Salusand kan du t.e.x åka in en bit i landet och åka snowboard eller köra skoter.

Läng leve mångfalden!

Logga in för att svara
#3912 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

VARBERG mannen... VARBERG!!!! Tre surfshops varav den ena är sveriges största. Sedan e det 25 min biltur från Backddor också... Cykelväg från centrum till 5 surfspots.. Med bil så har du dessutom en 5-6 spots till inom 2 mils radie. Longboard backar längs med havet med fin asfallt. Stor inohus skatepark o massa historisk surf kultur.. Massa fina stränder o solnedgångar över havet!

MVH: Swingkid

Logga in för att svara
#3914 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

...

Logga in för att svara
#3926 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

Härnösand naturligtvis! Mindre än 10min till fler spots och innom fem mil så har du surf på allt från nordliga till sydvästliga vindar. Go härnta

Logga in för att svara
#3927 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Visby!

Logga in för att svara
#3932 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Håller fan med Redax, Visby garanterat!

Logga in för att svara
#3938 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Enligt Eniro är de dessa städer som gäller på sökord: surf

kartor.eniro.se/query?streetname=surf&what=map&asearch=1

Logga in för att svara
#3939 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jonas
graphgraph

Visby e ju prima, och ön har vågor året runt.. men vi vill inte ha någon crowd...

Logga in för att svara
#3941 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Malmberget. Gruvstaden i lapplands hjärta. 60 mil till närmaste surf och ändå är alla Malmbergs surfare, sviiin grymma med tanke på avståndet.

Logga in för att svara
#3942 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Hmm........... det ser ut som det börjar dyka upp en del idiotiska förslag! Betackar mig från detta utan ser gärna att det håller sig på en seriös nivå.

Logga in för att svara
#3945 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Surf City of Lappland a.k.a. Humor City of Sweden.

Logga in för att svara
#3953 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

mmm vilken underbar tråd. brukar ofta sitta och filosofera över detta.

för det första, östra sverige är bättre än västra. så är det bara. det må vara så att det blåser aningen mer och oftare i västra sverige, och att den vanligast riktningen är bra för dessa spots (V-SV), men det finns ju för faaaan ingen fetch! = man har dålig potential till att hitta spots som funkar ett bra tag efter döende vind. vilket ju är av största vikt.....jag kan tänka mig att visby är bra, men har noll koll på gotland.

jag skulle säga att det finns typ fyra nomineringar i denna klass. Sthlm, Uppsala, Malmö och Gävle. och då tänker jag utifrån hur långt man behöver köra, hur många riktiningar man kan surfa på och hur ofta det funkar. och självklart kvalitén på vågorna. Fast malmö går nog bort, alldeles för sällan det blåser ost vilket skulle ge massor av guld i östra skåne. iofs är kullahalvön bra och man kan ju surfa på alla riktningar inom lite mer än en timmes bilresa från malmö. men ändå, nej.

Uppsala/sthlm är bra för man har torö som typ funkar alltid, plus att det går bra på döende ett bra tag efter det lagt sig. sen har man väddö.....mmmmmm säger jag bara. lååång fetch norrut och många fina points. uppsala har fördelen att det är inte så långt till gävlebukten med dess fina vågor, lite väl saftigt från sthlm..... man kan från uppsala dra på alla riktingar utom rak väst. Gävle är ju grymt för dess vågor, men de har en bit till torö på sydväst, vilket drar ner deras betyg.

Så, jag säger att Uppsala är sveriges bästa surfstad! (borträknat visby då...)

men säg gärna emot mig. (det ska ju självklart tilläggas att det kan ju finnas massor av secrets därute som fuckar upp denna bild...)

Logga in för att svara
#3954 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

"Gävle är ju grymt för dess vågor, men de har en bit till torö på sydväst, vilket drar ner deras betyg."
Med den nya motorvägen förbi alla 50-hålor på E4:an o den dära jädrans bromsklossen U-la kommer det gå blixtsnabbt ner till Torö!
Äsch, vid (hård) sydväst drar vi norrut.
Flytta inte hit: finns inga jobb, bara snygga babes...

Logga in för att svara
#3956 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Fan nu börjar det bli intressant..................... gävle där finns släkta... samt att deet är en djävlaa trevlig stad med mycke damer.... Malmö ja där finns polare som säger surfingen är ok.............
Sth suger fullständig från min sida...... så det går fetbort.
Varberg sa någon,javisst dit har en polare nyligen flyttat med familjen och han säger det är schysst.

fram med flera goda förslag gubbar!

Logga in för att svara
#3958 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

Svullo
graphgraph

Mölle så klart!

Logga in för att svara
#3960 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Östhammar ligger fotfarande bäst till - ta fram en karta och rita en cirkel med 2 timmars körning - hur många kända, secret eller potentiella spots finns det? Got ya! Surf Camp Östhammar how's that sound?
F:\Surf\surflog11.jpg

Logga in för att svara
#3962 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

Visby, helt klart, finns surf att hitta vid alla vindriktningar och någon crowd är inte att tala om! Kalmar är ju helt okaj oxo med närheten till Öland, närmsta spot ligger ca tre mil bort och som längst är det väl ungefär tio mil, om man skall upp till norra sidan på ön! Öland funkar på alla vindriktningar mellan NW till E till SW!

Logga in för att svara
#3965 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

vem är du jonas som inte vill ha någon crowd på gotland? har aldrig träffat någon jonas trots att jag i princip inte missat en bra surfdag på gotland senaste tre säsongerna. Som mest har det varit ca 10 pers i vattnet en varm dag i augusti annars är vi två till fem pers, var inte ett problem bara kul tyckte jag. Alla som vill surfa är välkommna ditt ego (fast du kanske var ironisk?)

/ daniel

Logga in för att svara
#3970 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jonas
graphgraph

ja, de va ironi, men de va kul att du påpeka.. tyvärr har jag inte surfat mkt på ön på sistone eftersom jag inte är bosatt där längre. Ser fram emot några fina vågor över jul dock..

Peace

Logga in för att svara
#3971 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

jo willy wonka brukar säga mig att gävlebor kan dra norrut på sydväst, men det känns inte som det blir så fet fetch...? eller? sen om det är VSV, vilket ju inte är helt ovanligt ,så blir det väl kanske inte så bra? torö funkar ju faktiskt på VSV

Logga in för att svara
#3974 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen  

bosse knopp

Jonas skrev:
Visby e ju prima, och ön har vågor året runt.. men vi vill inte ha någon crowd...

Det är väl bara Ants som vill ha en fet crowd..

Logga in för att svara
#3976 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

crazynick skrev:
jo willy wonka brukar säga mig att gävlebor kan dra norrut på sydväst, men det känns inte som det blir så fet fetch...? eller? sen om det är VSV, vilket ju inte är helt ovanligt ,så blir det väl kanske inte så bra? torö funkar ju faktiskt på VSV

Willy Wonka har inte surfat Kaiser Franz m fl när det blåst ända fr Åland o sen svängt mot SV/VSV. Men Torö e väl ett säkrare kort o mer frekvent, dock utan lika fina points.

Logga in för att svara
#3985 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Papa don't go wetting any appitites now ........

Logga in för att svara
#3987 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Toski har helt rätt, Malmerget, Surcity of Lappland. Men ska vi va så seriösa som trådskaparen önskade så är jag kanske fel person å snacka som aldrig surfat sverige å flyttat därifrån för att få bättre surf. Men dom enda bilder jag sett som fått mig riktigt sugen på surf i sverige har kommit från först å främst Gävle sen Skåne å några få från Torö/Väddö etc. Tror jag hade valt Gävle, lycka till med valet ditt. Annars byggs det en del i Lofoten oxå hehe.

Logga in för att svara
#3988 Svar: Sveriges bästa surfstad? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Hahahaha... "Surcity of Lappland" blev det.... ska ju så klart va surfcity men va fan, nå finns det ett par sura jävlar där hemma alltid...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!