Facebook data

1
bubbelplast
#39222 bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

vi har en del inbitna surfresenärer här, vet ni vart man får tag på bubbelplast?
gud nåde flygbolaget som dingar min nya bräda!!

några andra tips till en pojke med lite för tunn boardbag?

Logga in för att svara
#39223 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

prova vitvaru eller elektronikbutiker kanske? Rörisolering är bra för kanterna om man orkar.

Logga in för att svara
#39225 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jöns
graphgraph

Åden!
Rörisolering är oustanding runt railsen. Sen så kör jag med kartong istället för bubbelplast. funkar enormt bra och har aldrig fått tillbaka en misshandlad bräda. Det var en snubbe i Pukasbutiken i San Sebastian som gav mig tipsen. Har du glasade fenor så är en 5liters spansk vatttendunk(tom då såklart;)) perfecto att sätta mellan fenorna som extra stötabsorberare.

Logga in för att svara
#39228 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

StussY
graphgraph

Jag måste haft en sjuhelvetes tur. Kom hem med en hel bräda efter att ha flugit från australien till singapore till heatrow till köpenhamn till norrköping! då jag har fenor som inte går att ta bort:silly:

Logga in för att svara
#39229 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

bubbelplast hittar du hos kontorsvaruhus som Svanströms/Wettergrens, Strålfors eller Corporate Express. Den s.k rörisoleringen, det är inte möjligtvis så att ni menar bottningslist? Isf. hittar man det i byggvaruhandeln, typiskt tillverkare är de som gör fogmassor, t ex Sika eller Casco:

internetbutiken.sjogren.se/eSales40/images/Categories/ssize/1039476.jpg

Logga in för att svara
#39232 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

rörisolering är rörisolering det är runt skum med en skåra i som träs över rören.

f.ö heter det kanter och enastående.......vafxn kan ingen jxvel tala svenska längre????????

Logga in för att svara
#39233 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Shurgard har rullar med bubbelplast.

Logga in för att svara
#39234 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Use 'pappkartonger' instead. Flatten out the boxes, cut out the shape of the board, tape top and bottom together. Cut out railsavers.

Papp is a lot more protective then bubblewrap, especially against sharp objects.

that said, I use both!@

Logga in för att svara
#39238 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

ErikG skrev:
rörisolering är rörisolering det är runt skum med en skåra i som träs över rören.

f.ö heter det kanter och enastående.......vafxn kan ingen jxvel tala svenska längre????????

Precis så ser bottningslist ut, tänk Erik, kan det vara så att man kan använda det till två olika saker och att det heter olika i t ex bygghandeln och VVS-handeln? Fattar inte varför du alltid tror att alla andra har fel, prova att vända på myntet någon gång, eller bidra konstruktivt, t ex genom att tala om var man hittar rörisoleringen, ditt inlägg tillför NOLL! Det är satans vad du är svår att gilla.

Fresten var filmen bra i måndagskväll på parkeringen, eller det kanske var prognosen som var framme?!

Logga in för att svara
#39242 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tack Tack Daniel nu vet vi alla vad bottningslist är...

Logga in för att svara
#39243 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Rörisolering finns på classes.
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20436225
Använder de på takräcket., funkar super.

Logga in för att svara
#39251 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:
ErikG skrev:

Precis så ser bottningslist ut, tänk Erik, kan det vara så att man kan använda det till två olika saker och att det heter olika i t ex bygghandeln och VVS-handeln? Fattar inte varför du alltid tror att alla andra har fel, prova att vända på myntet någon gång, eller bidra konstruktivt, t ex genom att tala om var man hittar rörisoleringen, ditt inlägg tillför NOLL! Det är satans vad du är svår att gilla.

Fresten var filmen bra i måndagskväll på parkeringen, eller det kanske var prognosen som var framme?!

Kärt barn har många namn!

Hörde att de tex kallade snörslå för någe annat på tv4.

Men det finns viktigare saker.. SLUTA KÖRA NER TILL BÅTHAMNEN I ÅSA ALLA SOM GÖR DET !!!!!!!!

Logga in för att svara
#39254 Svar: bubbelplast 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Tack för alla tipsen!
var länge sedan en tråd på surfsverige höll sig seriös i mer än tre inlägg, kan det bero på att jag startade den... nåja, en annan sitter på jobbet nu där vi får massor med leveranser varje dag, ska se om jag kan knycka något absorberande och senare pappkartonger..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!