Facebook data

1
eps skum och gelcoat filler (PP)
#39297 eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Ingen bra idé att köra med Gelcoat filler från Plastic Padding på en bräda med ESP-skum, det smälter.

Har ett stort fint hål i brädan nu, fy fan, men poly-brädan blev bra.

Logga in för att svara
#39298 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

namen daniel!

Sensaste gangen jag gjorde hal i bradan var nar jag rojde an sprayflaska in i en eld och efter explosionen(!) sa brande glodande kol perfekta hal i min brada....

Fargbortagningsmedel - aceton/vit sprit? - rekommenderas inte heller om du skall rengora bradan. Fast nar jag gjorde det hade jag bara surfat i 6 manader....

Logga in för att svara
#39301 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

I've said it a thousand times before..U can't repair an epoxy board with polyester resin..it eats it like a cancer eats people..
daniel..tar en kniv och skära ut allt hård material..(det gör att skadan blir lättare..köpa epoxy resin och q-cell (microballonger) gör en ganska skjock pasta, (som vanlig spackel),glöm inte att stoppa in hårdare innan du blanda in q-cell, och jobba snabbt så att det inte hårda innan du ha arbetat in spackeln och fylla på..sedan glassa över med epoxy resin och glasfiber..hoppas det hjälper RAT

Logga in för att svara
#39369 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

I know that, but didn't find any info that in contained poly resin, but it had some styro-shit in it so, and yes I do clean the area with Aceton before, haven't actually had any problems with it so. Thanks, I think its solved now. I did some major cheating.

Logga in för att svara
#39371 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla på tuben ifall den innehåller epoxy om inte annat... Ett annat tips är att lukta på kletet, luktar det styren eller nåt annat lösningsmedel så kommer det förmodligen smälta EPS (frigolit)skummet.

Logga in för att svara
#39384 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

JAg har just fått hem en laddning prima surfbrädesepoxy av märket Resin research så om nån vill köpa en skvätt så kan ni eposta mig eller ringa på 0709629839.

Logga in för att svara
#39409 Svar: eps skum och gelcoat filler (PP) 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

saqle
graphgraph

Jag tror att den enda plastic padding som fungerar på det är den som heter marint epoxy. Fungerade fint på min bräda. T-röd gick utmärkt att torka bort överflöd med innan det torkade också, behövde slipa väldigt lite efter det.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!