Facebook data

1
Information och surfingens historia mm
#39303 Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Jag är ingen van talare...

Dock har jag blivit förfrågad om att prata om surfing på ett event och är på jakt efter relevant information t ex. historia och nutidsfakta.

Har ni några tips på vart jag kan hitta det vore jag mycket tacksam. Jag har precis fått frågan så därför har jag själv inte hunnit leta men här kändes som det naturliga första stoppet. Tänkte eventuellt försöka visa lite film eller bilder i bakgrunden. Är kanske någon som har lite tips på ett upplägg tas det emot med öppna armar. Hela eventet har surf som en del av temat och de flesta lär ha fått åtminstone nått att dricka innan så helt fel kan det ju inte gå...

Tack på förhand!

Logga in för att svara
#39306 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

StussY
graphgraph

Kolla upp Bra Boys...aussie flic` om surfing och södra Sydney.
Annars vet jag inte...wikipedia:P

Logga in för att svara
#39308 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

kopiera introt av riding giants bara. har för mig att det e lite historia om cook o skit där..

Logga in för att svara
#39310 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det finns en rad bra bocker t.ex. encoclupidia of surfing med Nat Young

www.surfingforlife.com/history.html

Surfing for life - SFL

Logga in för att svara
#39314 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Yantz
graphgraph

På Starmixsurf nyligen uppdaterade hemsida finns det allehanda information om var det är lämpligt att surfa samt en komplett nybörjarguide, vilket inte är att förakta. Där finns det även en sjukt bra länklista, där kanske du kan hitta något att börja med..

www.starmixsurf.com

Lycka till!!

SFL - Starmix for life

Logga in för att svara
#39771 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Den där surfmixhemsidan måste jag kolla in. Grymt fet. Verkar vara bra i Kåseberga?

Vilka bra tips jag fått! Nu känner jag mig trygg inför mitt tal. Happy days!

Tack.

Skämt Förlänger Livet

Logga in för att svara
#39779 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Nordbagg
graphgraph

Historien fra "De siste 10 år med surfing på Stadlandet":
1998: Noen surfere fra Ålesund, Molde og vestlandet ellers. Aldri mer enn 4 pers i vannet uansett bølger
2001/2: Torkild flytter opp, starter Stadsurfing og den neste årene øker det på med austlendingar. Likevel bra stemning og kurs etc. holdes KUN i Hoddevik
2007: Tatt heil av, Lapoint, 3 X surf school. Invasjon av austlendinger og svensker non-stop. Surf for $. Drop inn, slalom mellom nybynnere og kurs holdes i Ervik:(

Forhåpentlig prediksjon 2009: Lapoint går konk, det samme gjør Nordic Surf trips og alle andre som skal lage business av andre sin hobby utenom Torkild. Torkild er FIN! Fremdeles noen svensker (dom fleste svenskarna er mycket trevliga) men die austlender holder seg på Saltstein. Vestlandet trekker seg ut av Norge og danner det nye NOREG, austlandet blir det første u-landet i Norden og skaper billig arbeidskraft for Noreg og Sverige.

Hilsen en litt irritert nordmann som møtte 40 pers i vannet sist gang han var på stad og vart droppa inn på omtrent annankvar bølge:ohmy:

Logga in för att svara
#39929 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

År 0 = 2007

2007 BOS enter the surfningworld and a new era beginn..

Logga in för att svara
#40113 Svar: Information och surfingens historia mm 16 år, 9 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

sverre skrev:
År 0 = 2007

2007 BOS enter the surfningworld and a new era beginn..

Tack, det får jag verkligen inte missa att nämna.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!