Facebook data

1
hajattack australien
#3975 hajattack australien 18 år, 5 månader sen  

chicken

gå in på aftonbladet.se

Logga in för att svara
#3977 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Logga in för att svara
#3978 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Andre
graphgraph

Stackars killen Låter inte så bra.

Logga in för att svara
#3982 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Jäkla läbbiga fiskar. Hur är hajläget på östkusten ni som hänger där, ser man hajar ibland eller är det bara gammel gäddan som är och nafsar på tånaglarna?

Logga in för att svara
#3983 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Ojojoj Toskilajnen... räkna inte med å komma hem med alla lemmar i behåll... Det är inte bara crowded med surfare i östra oz vet du... Men du som jag är ju gänglig så du kanske klarar dig du med... Det blir värre för Limpan som tränar massa på gym å ser bred å smaklig ut hohoho....

Logga in för att svara
#3994 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

toski skrev:
Jäkla läbbiga fiskar. Hur är hajläget på östkusten ni som hänger där, ser man hajar ibland eller är det bara gammel gäddan som är och nafsar på tånaglarna?

Den enda haj jag sett i Oz när jag surfat var i Byron. Satte kurs mot land och började skrika till crowden att paddla in, men de bara sa nah och satt kvar. Där uppe är de tydligen ganska vana vid samma syn.

Har bara sett haj här nere när jag snorklat, aldrig när jag surfat. Okar hade dock en close encounter på Shittys i Wollongong för några år sen som han säkert delar med sig av här.

Sen kommer jag ihåg en session på Puckey's (också i Wollongong) när bl.a. jag och K-man var ute och surfade innan skymningen. Plötsligt ser jag K-mannen komma sprattlande, helt röd i fejan och med blodsprängda ögon.
- Haj Haj Haj! väser han, varpå jag och de andra sluter upp i racet mot stranden. Glömmer aldrig blicken jag fick när vi andra lyckats fånga den våg som rullade in bakom oss och puttade oss till land, men lämnade honom kvar där ute trots ett febrilt paddlande. Det var som jag såg rakt in i själen på honom. En blick full av skräck och en djup djup besvikelse.

Det hela resulterade naturligtvis i en unison skrattattack utan like när han också lyckats ta sig upp någon minut senare. Men K-man skrattade inte. Han stod där och blickade ut på havet där hajen kanske eller kanske inte lurade under ytan, fortfarande hungrig efter en misslyckad jakt. Han skrattade inte och han var fortfarande djupt besviken.

Efter ett tag såg vi en delfin komma cruisande där vi just legat, men om det var den han hade sett där ute eller om det verkligen var något annat får vi aldrig veta.

Logga in för att svara
#3996 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

haha vilken historia....

Logga in för att svara
#4000 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Tja.
Haj jävlar haha. Har sett mycket haj de senast manaderna, tror vi har gatt upp ur vattnet ca 5 ganger och säkert 5 ganger har vi suttit kvar. Borjar ena bli lite van nu, sa lange dom ar mindre an mig sa sitter jag kvar. Hade jag sett en stor jävla vithaj sa hade jag nog fan skitit pa mig. Dykarna har i Byron har sett 4 st i ar vilket ar ganska mycket.

For ett par mander sen nar vi surfade South wall i Ballina var det en jäval haj som "hoppade" upp hur vattnet bara nagra meter fran min polare Laurie, shit har aldrig sett en kille paddlat sa snabt forut haha, han sag den en gang till simmande under honom nar han paddlade in. Jag satt ca 20 m där ifran och jag var inte langt efter honom in, vantade ca 10 min och sen ut igen, bara var tvungna att paddla ut igen surfen var sa jävla bra. Haj jäveln var nog ca 2 m.

Piz, Kapten.

Logga in för att svara
#4001 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

En sur och bitter norrlänning lär väl smaka surt och bittert. Men det verkar inte vara så mycket haj hur som helst. Delfinerna lär väl skrämma kacket ur en dock, men delfiner är fina intelligenta djur som jag gillar.

Logga in för att svara
#4002 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

Redax skrev:
toski skrev:

Den enda haj jag sett i Oz när jag surfat var i Byron. Satte kurs mot land och började skrika till crowden att paddla in, men de bara sa nah och satt kvar. Där uppe är de tydligen ganska vana vid samma syn.

Har bara sett haj här nere när jag snorklat, aldrig när jag surfat. Okar hade dock en close encounter på Shittys i Wollongong för några år sen som han säkert delar med sig av här.

Sen kommer jag ihåg en session på Puckey's (också i Wollongong) när bl.a. jag och K-man var ute och surfade innan skymningen. Plötsligt ser jag K-mannen komma sprattlande, helt röd i fejan och med blodsprängda ögon.
- Haj Haj Haj! väser han, varpå jag och de andra sluter upp i racet mot stranden. Glömmer aldrig blicken jag fick när vi andra lyckats fånga den våg som rullade in bakom oss och puttade oss till land, men lämnade honom kvar där ute trots ett febrilt paddlande. Det var som jag såg rakt in i själen på honom. En blick full av skräck och en djup djup besvikelse.

Det hela resulterade naturligtvis i en unison skrattattack utan like när han också lyckats ta sig upp någon minut senare. Men K-man skrattade inte. Han stod där och blickade ut på havet där hajen kanske eller kanske inte lurade under ytan, fortfarande hungrig efter en misslyckad jakt. Han skrattade inte och han var fortfarande djupt besviken.

Efter ett tag såg vi en delfin komma cruisande där vi just legat, men om det var den han hade sett där ute eller om det verkligen var något annat får vi aldrig veta.

det var faaaaan inte kul!!! lika säker idag som jag var då, det var en hajjävel garanterat!! Dock så såg jag lite ljusglimtar i historien nu när jag läste den hehehehe. fy fan va skraj jag var hehehehehe

Logga in för att svara
#4009 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Hajar som jagar visar sej inte... Så de är hajen du aldrig såg du ska vara rädd för. Rätt logiskt om man tänker efter...

Logga in för att svara
#4421 haj 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Turdan
graphgraph

hajhajhaj,
Läskigt, hajar är inget man vill råka ut för !

Är det mkt haj i området kring Melbourne eller är det mest upp mot Sydney och Byron de trivs ?

Logga in för att svara
#4440 Svar: hajattack australien 18 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

normalt hänger vithajen utanför Victoria, de flesta turer för att dyka i bur sker ngnstans där, så ja det är haj där. På sommaren sticker de upp till Perth och biter folk, förmodligen mest hajattacker där. Annars går vithajen också upp förbi Gold Coast en bit upp och möter upp "whale pods" för att äta val-kalvar, minns bara inte när det var.

Var ute i båt med McPherson (Elle's syster) och kikade dessa stora djur, ganska många hade avtuggade fenor och revor från hajattacker. Valarna brukar slå med stjärtfenan i vattnet när de blir attackerade, den kraften kan få hajen att bli vimmelkantig, rätt tufft.

Logga in för att svara
#4631 Svar: hajattack australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

oufff, jag gillar verkligen inte hajkänslorna som smyger sig fram så fort jag ens tänker på surf i Oz...
men va fan...hur ofta har man stött på en björnjävel när man traskat omkring i Lappvidderna?

Logga in för att svara
#4640 Svar: hajattack australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Hehehehe!

Logga in för att svara
#4677 Svar: hajattack australien 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Men älgen ser man i skogen ibland. Såg han igår, mumsade på en gren gjorde kingen också

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!