Facebook data

1
Båtresa till Penaitan island i Indonesien
#40349 Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

FInns det någon som är intresserad av en surfresa med båten Jaya (www.sailjaya.com) till Penaitan i höst?

Resan utgår från Jakarta och varar i 10 dagar.

// Calle

Logga in för att svara
#40351 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vilken nivå är det på surfet?

Klarar inte vågor som tubande i typ hundra knyck. Inte heller helt bekväm med rev som är typ bara en meter djup framför takeuoff (där man startar... se tidigare tråd)

Är det i oktober är jag klart intresserad.

Logga in för att svara
#40353 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

pris, reseinfo ??

Logga in för att svara
#40354 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

länken fungerar nämligen inte för mig med är seriöst intresserade ...

Logga in för att svara
#40371 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Kolla Timmy Turners Second Thoughts så ska ni nog se att ni får andra resplaner..

Logga in för att svara
#40375 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Länken fungerar nu! Ska ni åka på den trippen har ni bråttom att beställa den går nämligen 8 september i 9 dagar och priset är 990 Euro + flyg. Mesta delen av surfingen i West Jawa är rev, pointbreaks och tubande vågor dvs. ingen mjuk sand att skrapa i:woohoo:
Annars rekommenderar jag att åka med www.worldsurfaris.com

Logga in för att svara
#40377 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

lars skrev:
Kolla Timmy Turners Second Thoughts så ska ni nog se att ni får andra resplaner..

Timmy Turners Rallar Svingar menar du....fan va stryk de får

Logga in för att svara
#40379 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Tvilar på att det finns någon renodlad svensk som är duktig nog att surfa Penaitan. Men lycka till.

Logga in för att svara
#40400 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

eldavido
graphgraph

kapten skrev:
Tvilar på att det finns någon renodlad svensk som är duktig nog att surfa Penaitan. Men lycka till.

"Tvilar" på att det är ok att använda uttrycket "renodlad svensk".

Logga in för att svara
#40401 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Själv är jag rätt smutsig men ändå hyfsat odlad, liksom gillar både hemodlat och av annan härkomst. Timmy's rulle är däremot grymt skön. Snacka om stekhett hårt tubande!! /JB

Logga in för att svara
#40433 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

om du menar renodlad svensk och syftar på svennar som endast surfat torö och västkusten kanske inte. men annars fattar jag inte varför det inte skulle gå att göra penaitan. finns nog de som skaffat feta erfarenheter utomlands ska du se.

Logga in för att svara
#40469 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Sjuuuuuukt tunga vagor vad jag forstar... jag surfade precis nagra av Sumatras tyngsta vagor (o typ 8 fot) som sags va bland de tyngre i Indo. Traffade da folk som precis kommit fran Panaitan Island.
One Palm point o ett par andra vagor dar sags va av samma kaliber om inte an tyngre an Sumatran pipe o de vagorna vi var kring.

Men sedan tycker jag det e overskattat med att tanka efter, utan bara kora pa for tillfallet... brista eller bara. Skulle jag lyssnat pa allt skram man hort om vagor i varlden skulle jag ha missat ut pa nagra av de maktigaste vagorna jag nansin fatt.

Kor hart.

Logga in för att svara
#40490 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Som Okar 'säger', om man inte prövar så får man ju aldrig veta. Men vad jag hört från folk jag pratat med så är vågorna riktigt tunga och snabba, typ Padang i flera undra meter utan kanal att 'safa' i.

Vist kan många svenskar klara av att plocka vågor där, tvivlar dock på att många har den tub kunskapen som behövs for att surfa snabba svåra tuber som Napalms, One Palm och Apocolypse. Nog bättre att välja vågor mer passande efter ens surfförmåga.

Logga in för att svara
#40560 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

Det e helt sant som du sager Kaptenen... jag tror inte det e manga svennebanan surfare som kanner sig komfortabla och klarar av vagorna kring Panaitan. Kanske ett 10-tal eller sa...

Logga in för att svara
#40567 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Vilka 10 gäller det? Och är Sverre med på listan?

Logga in för att svara
#40571 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesi 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Alla samlas i Jakarta den 2a oktober och lämnar en närliggande hamn den 3e, för hamnen i Jakarta är ganska smutsig. Resan varar i 10 dagar och kostar 80 euro om dagen inkl käk.

Resen gå till Penaitan och tillbaka, vi har varit där tidigare och surfat one palm när det pumpade. Hur som helst är det en bra vik med flera bryt och vi åker dit för vi vet av erfarenhet att det är bra.

Napalms är betydligt lugnare än one palm, men sen finns det en väldigt snäll steamroler i mitten av viken. Det finns ytterligare tre högrar på andra sidan viken från one palm .

Ön är helt obebodd och efter 10m sandstrand är det tät djungel på hela ön.

Det har varit folk som försökt bebygga stranden till och från de senaste tio åren men än så länge finns ingenting på ön.

Bilden är på helsvenske Olle som surfar One palm.

Logga in för att svara
#40573 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

OLLE!!! EN AV DE TIO !!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#40583 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

ÄR det inte lite så inom surfing att det är svårt att uppskatta sin egen förmåga och och lätt att underskatta andras? Speciellt andra man överhuvudtaget inte känner? Bara lite tankar såhär mitt på dagen..

Logga in för att svara
#40664 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

ErikG skrev:
ÄR det inte lite så inom surfing att det är svårt att uppskatta sin egen förmåga och och lätt att underskatta andras? Speciellt andra man överhuvudtaget inte känner? Bara lite tankar såhär mitt på dagen..

Nej jag tror du har fel där Erik.

Jag själv är vad man brukar kalla en waterman samt en charger. One try do or die är mitt motto. Uppskattningsvis finns det ungefär 2st till som kan titulera sig det i Sverige. Fast dom finns inte längre. Och visst...du kanske kallar mig galen...men för mig är det ett kall! Jag heter Lars Hamilton och en dag ska jag surfa en våg som är så STOR att du anar inte! Den är jättestor....jäääääätte stor!

sa jag att den var farlig också? Det är den....

å tung som finskt bly!

En dag kommer jag dö av en våg som dränker mig. Men jag kommer att dö med vetskapen om att jag är en legend och att jag bröt ny mark inom den svenska Big Wave scenen...Det är inte många andra svenska banansurfare som kommer att dö med den vetskapen...på sin höjd 1 1/2 - 3 st

Sa jag att jag är 1 av dom?

Logga in för att svara
#40711 Svar: Båtresa till Penaitan island i Indonesien 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Bättre lyssna till den bräda som knäcks än att aldrig droppa en våge!

ja det är det...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!