Facebook data

123
Vad händer med Svenska Touren?
#40376 Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

Var inne på SSA bloggen för att kolla vad som händer kring surftouren. Där står det att man ska gå in på surftourens hemsida för mer info. Men den sidan ger ju mindre info än vad SSA bloggen gör? Om touren startar sista helgen i agusti så är det nog dags att dundra om upp lite information.. Aloha

Logga in för att svara
#40404 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Som an(t)svarig för touren så kastar jag över ett svar här.

www.surftour.se är inte lanserad, fick upp grunden för bloggen bara några dagar sedan.

Svar från en betydande sponsor för två deltävlingar dröjer till början av september. Därför har vi inte gått ut med information om tävlingen i Norrland och Torö (båda SM deltävlingar). Båda tävlingarna har arrangörer klara och det kommer precis som förra året fungera fint.

Arrangörer från Gävle saknas, så där försöker styrelsen tillsammans med Sthlm Sub Surfers få ihop det ändå. Sponsorerna har inte bestämt sig ännu heller.

Torö longboard tävling jobbas det på. Ej klar med sponsorer.

Varberg. Bra samarbete och de har jobbat på duktigt. Mer info snart.

Mölle. Informationen är förvirrad från arrangör som inte ställer upp på SSA villkor. Söker svar.. Jag är rättare sagt pissed över deras brist på samarbetsvilja att få till Swedish Surf Tour med upprbetad kvalité på SSA-domare och arrangemang, dvs sanktionerad tävling med budget och uppställda mål/krav. Tvivlar inte på att de klarar av sin uppgift och att arrangemanget fungerar bra. Men SSA behöver hjälp och inte stjälp för att utvecklas. Fuck Skåne därför, jävla ego!

Väntar på ny eller modifierad logo för touren.

Sammanfattningsvis. Det satsas på 8 deltävlingar, precis som under 2007, skillnaden är att det blir 5 open deltävlingar och 3 longboard på totalt 6 helger (mot förra årets 4 helger med dubbla tävlingar).

Vågorna kommer med de slutgiltiga svar vi önskar!

Logga in för att svara
#40406 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Det är kanske inte så bra för "sammanhållningen" att kalla skåningarna för "ego" och förvirrade??
De kanske helt enkelt inte vill vara med i touren?

Logga in för att svara
#40409 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Deras syn på "sammanhållning" kan dra åt helvete!

Logga in för att svara
#40411 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants can go fukk himself as usual....

Logga in för att svara
#40413 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jasså Andiss, det säger du. Var är sammanhållningen, var är strävan efter att utveckla SST med hjälp av lokala entusiatser eller föreningar. Alla bara stretar åt sina egna håll eller är rädda att säga hur det är. Det finns en anledning till denna frustration som hela tiden poppar upp i Sverige när det kommer till utveckla scenen med en tour, driva förbund, egna intressen som retar vissa, soul surfers som tror de äger breaken, locals only, företag som vill sälja, nätmobbare osv osv.

Hur fan ska vi få ihop något utan att samarbeta?

Feck alla!

Logga in för att svara
#40415 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Dum du du dum... dum du du dum

Put yourself in our hands so our voices can be heard and together we will take on all the world

Logga in för att svara
#40418 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Ants har rätt angående skaoningar. De är bra dumma i huvet. Jag känner tre surfande skåningar och de har inte alla paddlarna i vattnet.

Logga in för att svara
#40420 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Nu ska jag inte skriva, jag kände en gång en skåning som bodde i en våning..

Logga in för att svara
#40421 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Ants skrev:
Jasså Andiss, det säger du. Var är sammanhållningen, var är strävan efter att utveckla SST med hjälp av lokala entusiatser eller föreningar. Alla bara stretar åt sina egna håll eller är rädda att säga hur det är. Det finns en anledning till denna frustration som hela tiden poppar upp i Sverige när det kommer till utveckla scenen med en tour, driva förbund, egna intressen som retar vissa, soul surfers som tror de äger breaken, locals only, företag som vill sälja, nätmobbare osv osv.

Feck alla!

ants det verkar snarare vara du som tror att Surftouren äger bryten hahaha:P

Logga in för att svara
#40422 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Känns som fel taktik att skrika svordomar åt folk om nu förbundets strävan är att få mer lokala förmågor runt om i landet involverade till touren mm.

Kanske är man bara löjlig, men tycker inte det är ok att reprensentera förbundet och skriva som du gör!

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#40423 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag är är inte styrelsemedlem och jag representarar inte förbundet juridiskt eller hur man nu ser på det. Men jag har liksom förra året tagit på mig uppgiften och initiativet till att leverera denna tour.

Alla vet att det är larviga frustrationer som ligger bubblande hela tiden, men ingen vågar ta upp problemet på ytan, vad fan det nu är???? Istället hoppas det på första bästa som skriker och gormar om detta..

What a fuck är problemet hos flera av er!

Logga in för att svara
#40424 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

ErikG skrev:
[/quote]ants det verkar snarare vara du som tror att Surftouren äger bryten hahaha:P[/quote]

Varför säger du det? Vad ger dig rätt att paddla rakt in i en surf-tävling utan att vara anmäld om det är det du vill syfta på? Tänker tillbaka på Swedish South Surf Open 2000 då Jonas & Tomas paddlade rakt in i Ingrids heat så hon missade vågor. Tänk om jag paddlar rakt in i "Mölle what a fuck open" och bara frisurfar ivägen för surfpolare..

Jävla ego!

Logga in för att svara
#40428 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Ants skrev:
var är strävan efter att utveckla SST med hjälp av lokala entusiatser eller föreningar. Alla bara stretar åt sina egna håll eller är rädda att säga hur det är. Det finns en anledning till denna frustration som hela tiden poppar upp i Sverige när det kommer till utveckla scenen med en tour, driva förbund, egna intressen som retar vissa, soul surfers som tror de äger breaken, locals only, företag som vill sälja, nätmobbare osv osv.

Feck alla!

ur svenska akademins orbok:

SAM-ARBETE ~⁰²⁰. arbete (se d. o. 46) tillsammans (med ngn l. ngra i l. för ngt); samverkan (av l. mellan ngra); gemensamt arbete; äv.; medverkan; i sht förr äv. konkretare, om gemensam arbetsuppgift o. d.;

Alltså måste man enas, båda får ge och ta om det ska bli något samarbete. OM man inte enas blir det inget samarbete och då blir det konflikt som kan lösas eller så kan parterna gå åt varsitt håll. Enkelt.

Om de inte tycker som Ants innebär det inte att de har fel. kanske läge att hitta ett annat ställe att hålla tävling på. take a hint...

Logga in för att svara
#40434 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

haha ja du hjälper ju till bra själv ants när du kläcker ur dig FUCK SKÅNE fubbick

Logga in för att svara
#40435 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

De kanske helt enkelt vill tillhöra den Danska surf touren......!!??

Logga in för att svara
#40437 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

mja dom har ju lite swell på västkusten

Logga in för att svara
#40438 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Ants skrev:
.

Mölle. Informationen är förvirrad från arrangör som inte ställer upp på SSA villkor. Söker svar.. Jag är rättare sagt pissed över deras brist på samarbetsvilja att få till Swedish Surf Tour med upprbetad kvalité på SSA-domare och arrangemang, dvs sanktionerad tävling med budget och uppställda mål/krav. Tvivlar inte på att de klarar av sin uppgift och att arrangemanget fungerar bra. Men SSA behöver hjälp och inte stjälp för att utvecklas. Fuck Skåne därför, jävla ego!

heta känslor, du har inte lust att utveckla dig, inte utan att man blir nyfiken

Logga in för att svara
#40441 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

freddandson skrev:

Om de inte tycker som Ants innebär det inte att de har fel. kanske läge att hitta ett annat ställe att hålla tävling på. take a hint...

Det är inte där skon klämmer.

Logga in för att svara
#40442 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

freddan skrev:
haha ja du hjälper ju till bra själv ants när du kläcker ur dig FUCK SKÅNE fubbick

Men det är ju bara för att jävlas EFTER att ni bara krånglar. Jag vet inte vad du vet, men det jag vet vet jag.

Logga in för att svara
#40443 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Härligt! Det börjar ju likna förra året då jag var kritisk till en tävling i Varberg. Personangrep, svordomar och heta känslor. Here we go again:woohoo:

Logga in för att svara
#40444 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Varför var du kritiskt? Förstår inte

Logga in för att svara
#40446 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Synd att det verkar vara svårt att organisera en tävling i Mölle...efter allt som hände därnere kunde det kanske ha varit en bra 'PR' grej...hoppas att ni kan lösa ut problemet..

Logga in för att svara
#40450 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Sveriges absolut största och bästa supporters skriker ibland:
Alla hatar oss Alla hatar oss Alla hatar oss, men va fan gör det!

Logga in för att svara
#40455 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om det ändå skulle bli en tävling så skulle jag vilja föreslå SPETTEKAKE som tilltugg..

Säga vad man vill om dom men danskjävlarna kan bake spettekake.

Logga in för att svara
#40457 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

inget ont om någon person, men att vilja rädda mökke och inte släppa in surftouren kan vara det dummaste jag hört......

särskilt som folk från sveriges alla hörn förbehåller sig rätten att outa eller klampa in på torö med allehanda jippon...

Logga in för att svara
#40458 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

freddandson skrev:

Hmm.. vet ett spot som ligger rätt nära, där kanske man kan köra ist... eller?

Logga in för att svara
#40459 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Vi är redo att köra Mölle tävlingen som deltävling i SST från första helgen i september. Precis som Skånes Vågsurfare och SSA har varit överens om sen i våras. Sponsorerna är klara, konceptet är färdigt, vi håller på att slipa på våra förberedelser och knyta upp lokala samarbetspartners. Vi följer dom riktlinjer som SSAs tävlingsansvariga har ställt upp och vi har regelbundna kontakter med förbundet.

Logga in för att svara
#40461 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Vilket jävla bullshit Jonas och det vet du.

Hursomhelst jag vet att ni kommer göra det bra, men det är inte det jag snackar om.

Jag tänker i alla fall paddla in oanmäld och vara ivägen för de tävlande

Logga in för att svara
#40463 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

OK Det var JFL som paddlade in på tävlingen alltså o pajjade för tjejen! Moget!

Berätta mer om intrigen grabbar!

Låt gudfadern avgöra tvisten!

Logga in för att svara
#40468 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Ants du ska ha jävla cred för jobbet du gör med surftouren, men ibland behöver du bete dej lite smidigare, för även om du inte sitter i styrelsen så är du ett av förbundets ansikten utåt. De hade räckt med att säga att de strular i Mölle. De är dålig publicitet nog för några som fått hjälp och engagemang från hela Sveriges surfare. Jag hoppas att de hela är ett missförstånd och att ni löser de trotts vissa påhopp.

Däremot är de väldigt underhållande och får en att minnas kallsupen

Hoppas bara att ni inte tar er vatten över huvudet när ni räknar med att köra så många tävlingar.

Peace!

/Qanik

Logga in för att svara
#40471 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Vilket jävla bullshit Jonas och det vet du.

Hursomhelst jag vet att ni kommer göra det bra, men det är inte det jag snackar om.

Ants: GFU!

(grow fucking up)

Logga in för att svara
#40476 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

Jag tror bara det att sverige är det land som har mest problem med samarbete i surfsverige:dry:
Det verkar som att det mesta surfare i sverige HATAR andra surfare. Det är nog lite för mycket HAT i surfsverige.
när och hur ska detta sluta, alla skulle må mycket bättre när det gör.

Hat och bråk leder bara till mer hat och bråk. Så ni kan väl tänka själva var framtiden är på väg för surfsverige.

Logga in för att svara
#40477 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Mycket attityd här i Sverige och dryghet

Det gäller som renodlad svensk att ta sig själv och det man gör på så jäääävla stort allvar!

Jag tror det beror på vårat renodlade klimat...

Logga in för att svara
#40480 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ok då drar jag det hela för alla här.

Så här är det.

Jag har för SSA styrelse dragit ett förslag på hur touren ska köras. Det inkluderar en budget som är höjd med 10.000 kr från föregående år för att lyfta nivån på domare och ingår gör också betalning till filmare och fotograf så förbundet har material att sprida till media. Med detta material knyter vi också till oss mediapartners som ger tillbaka uppmärksamhet för touren. Sponsorerna gillar detta och prislappen för eventet motsvarar en helsida till dubbeluppslag i annonseringskostnad beroende på tidning man jämför med. Dvs mycket rimlig kostnad då förbundet gör eller får arbetet gjort av anslutna föreningar, eventbyrå eller bara några entusiaster. Vill tillägga att om vi inte skaffar en rimlig budget för detta så blir inte touren särskilt långlivat då det är mycket jobba med att koordinera, arrangera och följa upp det hela. Med lite symboliska pengar som det fortfarande handlar om och kostnader betalade så blir det lite enklare att orka igenom även 2008. För 2009 är planen att alla får så pass betalt att det är som ett jobb att sköta och resultat kan krävas. Allt för att höja standarden. En dag kommer antagligen surfing in i OS och då vill vi ju inte att tex segelförbundet tar ut vårt lag och allmänt bestämmer vår sport/livstil.

Vad det gäller Skånes Vågsurfare så skickade de sin representant till möte för att diskutera 2009 års tour samt 2009 år SSA verksamhet. Representanten (ni kan ju ana vem det är), började mötet med att ställa krav om 2008 års tour och SSA verksamhet, så mötet kom endast att handla om 2008 och gammalt 2007. Nu ligger vi efter och saknar fortfarande möte för input till 2009 som borde satsas på redan nu. Alltså, han krävde och krävde och kom inte själv med några input. Allt var bara my way or highway för honom. Normalt så kommer man själv med något innan man tar något, men icke.

Bla så har vi bestämt att tourens sponsorer skall betala en prislapp och då går det inte att en tourdeltävling kör med sin egna prislapp. Ni kan ju förstå vilka följder detta får. Inte heller vill tourens ledning att deltävlingen själv tar ut sina domare, risken finns att de är jävliga och endast SSA kan jobba för att höja nivån på domare på sikt. Även funktionärer, filmare och fotografer ska få betalt, men Skåne vill köra tvärt emot tourledningen använda frivilliga utan ersättning.

När jag sedan pratat med de andra i Skåne så visste de inte om detta och anledningarna till en viss budget och varför och hur SSA vill höja nivån på tävlingarna.

Sedan så tycker jag att flera inblandade är alldeles för fega för att ta konfrontationer och resultatet blir en som tillåts ställa krav och ett mellanting blaj. Det har inget med demokrati att göra, det handlar om att lita på var och en på tillsatt position och jobba mot de mål som är uppsatta. Inte ändra på saker hela tiden under vägens gång.

Ja det gör mig till en jobbig människa, men det händer något i alla fall och varför skulle jag eller någon annan sitta i styrelsen eller hjälpa till annars?

Inte fan surfar jag för att få kompisar! Jag surfar och får kompisar, det är skillnad.

Feck alla!

Logga in för att svara
#40483 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Ants skrev:

Läs ironi

Logga in för att svara
#40485 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants, du ar ju kand att ha samarbets svarigheter. Vad ar problemet med att lokal klubbar staller krav?
Det ar ju anda de som skall surfa dar resten av tiden nar surf touren har packat ihop och akt hem till stockholm.

Du bidrar med splittring med dina inlagg, om det finns mindre otydligheter som maste losas sa far du ta det eller ar det SSA vi dealar med har?

Du kanske ocksa borde tanka pa att lokala politiker, journailster, sponsorer laser forumet pa surfsveriges i synnerhet efter Molle kampanjen.

Tank forst - skriv sen.

Logga in för att svara
#40487 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Andiss skrev:

Du kanske ocksa borde tanka pa att lokala politiker, journailster, sponsorer laser forumet pa surfsveriges i synnerhet efter Molle kampanjen.

Tank forst - skriv sen.

Dessutom kan FRA! AVLYSSNA! Ants kanske betraktas som en risk för Sveriges säkerhet!
Skriv först - tänk sen!

Logga in för att svara
#40488 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

INGENTING KAN FÅ TYST PÅ MIG!

Logga in för att svara
#40489 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Andiss skrev:
Ants, du ar ju kand att ha samarbets svarigheter. Vad ar problemet med att lokal klubbar staller krav?

Vad betyder egentligen samarbetssvårigheter? För mig handlar det om det jag redan beskrev!

Klubbar kan ju börja med att komma på årsmöte och påverka och ge någonting innan de kommer på ett diskussionsmöte för 2009 för att bara ställa krav på sådant de redan missat. Känga också till styrelsen som bara mesar sig.

Vem förstör?

Logga in för att svara
#40491 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Du forstor - med inlagg genom att kasta skit pa organisationer om inte staller up pa dina exakta villkor.

For att skifta fokus: ar det inte detta SSA vill egentligen, skapandet av lokala klubbar som anslutar sin lokala tavling med en rikstour. Detta ger lokalt fokus och ansvar samtidigit som en "SM deltavling" ger mer tyngd till den lokala klubbens arrangemang.

Om det inte finns nagon klubb i Gavle, varfor arra en tavling dar, tydligen finns inget intresse...

Har SSA inte kontroll, ar detta deras officiella linje alltsa vad ANTS nu sitter o skriver?

Logga in för att svara
#40492 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Tack Anders!

Vad fan är det med vissa surfare? Negativa attityder. Bara påståendet "varför arra i Gävle när ingen vill.." Vad vet du vad ingen vill? Vad spelar det för roll vad någon vill eller inte. Jag som initiativtagare och ansvarig för touren vill arra här och där, vad har det med vad någon på Irland eller Gävle vill eller inte vill. Ingen vill i Mölle förra året heller, ingen ville i Varberg, men sedan ville de flesta och nu arrar Skåne och Varberg själva. Det var och är planen.

Logga in för att svara
#40493 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants, bra argumentation...

- Alla har fel, ants har ratt...

- Har Ants fel, ar alla negativa bakatstravande idioter.

Jag sager bara att du skall va lite mer taktisk nar du skriver inlagg som en representant fran SSA och Surftouren.

Hela den har traden hade kunnat undvikas...

Logga in för att svara
#40494 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Känns fel att vara taktisk, det är att göra det alldeles för lätt för sig i en svår situation.

Logga in för att svara
#40497 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ants >> the man who always takes the hard way

Logga in för att svara
#40498 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Känns fel att vara taktisk, det är att göra det alldeles för lätt för sig i en svår situation. undrar vem som gjort det svårt (för sig) Inte konstig att Gävle Crew är "avvakatande" i frågan ... Känns inte som en taggade eller uppliftande infalssvinkle - kanske dags att låta nån annan ta det där med P.R. biten Ants?

Logga in för att svara
#40499 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Varför skulle Gävle Crew vara avaktande i frågan? De har aldrig varit avaktande.

Men om vi kommer till avaktande eller negativa, så kan vi ta Skåne 2007 och Varberg 2007 och diskutera det. Det vände vi (SSA) genom att bryta mot vad några negativa tyckte.

Det handlar inte om det heller,

Logga in för att svara
#40500 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Kom på att jag/vi inte frågat dig Gazzer? Vill du hjälpa till och arrangera "Gävle Surf Open" eller vad vi nu kallar det? Vi tänker Sikhjälma eller Biludden. Longboard eller shortboard. Ersättning på 3000 kr till arrangör/arranglrer finns utöver alla kostnader betalda för domare, funktionärer, poster, filmare, fotograf. Allt under förutsättning att sponsorer hakar på.

Logga in för att svara
#40504 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ants skrev:
Kom på att jag/vi inte frågat dig Gazzer? Vill du hjälpa till och arrangera "Gävle Surf Open" eller vad vi nu kallar det? Vi tänker Sikhjälma eller Biludden. Longboard eller shortboard. Ersättning på 3000 kr till arrangör/arranglrer finns utöver alla kostnader betalda för domare, funktionärer, poster, filmare, fotograf. Allt under förutsättning att sponsorer hakar på. Bästa att det där med Pappa Esta!

Logga in för att svara
#40505 Svar: Vad händer med Svenska Touren? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Jag frågar dig nu? Du brukar ju vara driftig och duktig på att ordna saker vad jag hört

Esta och Thomas har fullt upp med annat, så de kan inte, mer än att kanske hjälpa till. Behöver någon som tar ansvaret, någon som får saker gjorda!

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!