|
#40947 |
surfdagar! 16 år, 8 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej!
funderade på en sak... om man maxar i sverige under ett år, hur många surfdagar tror ni att det går att få ihop? och när på året är det bäst?
|
|
|
|
|
#40949 |
Svar: surfdagar! 16 år, 8 månader sen |
Stoke: 11 |
|
70 ? kanske 
|
|
|
|
|
#40951 |
Stoke: -1 |
ådén
|
har man ett jobb och ett liv ca 10, annars betydligt fler...
surfbara vågor brukar bara visa sig runt valborgshelgen var fjärde skottår.
|
|
|
|
|
#40972 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Har varit i vattnet 40 av dom senaste 52 veckorna varav 5 utomlands. 50 dagar i vattnet i Sverige i år. Hösten brukar vara bäst så jag får kanske ihop 70-80 dagar i år.
|
|
|
|
|
#40976 |
Stoke: 15 |
|
Hmm, jag kommer nog inte ens upp i 20 dgr i vattnet, i Sverige då. Däremot har jag 12 dgr i Costa Rica och minst lika många till i Norge, i år då alltså. Hade väl kanske 35dgr förra året i Sverige.
Så om man alltid vore hemma, aldrig missade när det funkade, så kan man kanske ev. lite beroende på det är ett "bra" eller dåligt surf-år, komma upp i 100dgr. Bäst är det nog i September anser jag, men det har mer att göra med ljus och vattentemp, troligen är det mer surf i November, men vem fasen hinner ut på en vardag då när det är mörkt när klockan är fyra.
|
|
|
|
|
#40984 |
Stoke: 33 |
|
Nar jag var arbetslos och jeppe student klamde vi in over 75 dar ett ar.. Fast da surfar du allt...som gar att surfa.
OM du vill surfa mycket rekommenderas nattvakt eller bartender. Men du kommer inte ha ett socialt liv eftersom nar alla jobbar surfar du och nar alla ar lediga jobbar du....
|
|
|
|
|
#40985 |
Stoke: 33 |
|
Nu kan jag fa allt mellan 0 - 10 sessions per vecka beroende pa arstid o dyl.
|
|
|
|
|
#41023 |
Stoke: 68 |
|
I fjol fick vi 25 riktiga fina surf dagar..när det ver riktiigt skäp då åkte vi inte...för långt att köra för oss helt enkelt..i år ha det varit betydligt mindre dagar hittills..men nu är det höst så håller tummarna..det ser ut som vi ska få nåt gott på onsdag em..mmmummms;)
|
|
|
|
|
#41024 |
Stoke: 30 |
|
a few years back i had 50plus days in sweden
maybe 30-35 on average. I didn't count unless the waves were good enough to shortboard
|
|
|
|
|
#41026 |
Stoke: -10 |
|
Fråga Plåtis. Han hade väl typ 30 dagar enbart under perioden nyår till mars...
|
|
|
|
|
#41031 |
Stoke: 6 |
|
perioden nyår till mars va konstigt bra.
hade min bästa dag på torö i mitt liv i mars månad.. åå vilken dag det va!!!mera torö!!!!
|
|
|
|
|
#41040 |
Stoke: -234 |
|
376 dagar förra året.
Och nu säger säkert nån viktigPetter att :  Vadå? HALLÅ! Det finns ju bara 365 dagar på ett år
Ja JAG VET DET !!!
Men jag har räknat samman de utomlands OCKSÅ samma år !!!
SÅ DET SÅ!
|
|
|
|
|
#41056 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#41137 |
|
|
|
|
|
#41142 |
mem
|
 sån där skotte av choklad som man kan köpa kan vara lite väl smöriga tycker jag. Vet faktiskt ingen som äter dem... 
|
|
|
|
|
#41153 |
|
mem skrev:
sån där skotte av choklad som man kan köpa kan vara lite väl smöriga tycker jag. Vet faktiskt ingen som äter dem...
En gång när jag var liten köpte jag en sån och blev väldigt besviken!
Men så provade jag en för ett par månader sen och även om den inte var WOW så var den inte så illa som jag mindes den.

|
|
|
|
|
#41165 |
Stoke: 11 |
|
Är det så att klimatförändringen ger fler surfdagar/år eller är det bara att alla är så otroligt ambitiösa nuförtiden?
Det var nåt annat förr i tiden i a f.
|
|
|
|
|
#41204 |
|
Våtdräkterna, prognoserna på Internet, fler kända spots etc. gör nog att folk kommer loss oftare, inte ofta man bomkör, händer nästan bara på vintern när man är totalt desperat och inte fått surfa på 2mån.
|
|
|
|
|
#41241 |
|
Många är vi som höll på med långfärdsskidskor förr men sen när växthuseffekten började effektivisera bort isarna så började vi surfa istället!

|
|
|
|
|
#41243 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Har slutat räkna. De flesta surfdagar e väl okey, vågmässigt. Man tar det man får.
Men sen finns det dom Dagar med stort D! Ett par-tre-fyra st hittills i år. Och ngr till som var mittemellan okey & bra. Den isfria vintern som var, har gjort att jag surfat varje månad i Svea förutom juli då franska vågor fick stilla begäret.
Så svaret på frågan... Vet ej exakt men nåt sånt...
+ precis det som Daniel säger.
|
|
|
|
|
#41283 |
|
du får slå en signal Esta när vi har "bleke" och vargavinter här nere i februari och mars, lätt att man kan tänkta sig köra några mil, fan, tror det var i början av februari jag körde 54mil (ToR) och var på varenda spot från Gbg ner till Skåne (och det såg riktigt bra ut på vissa ställen), utan att hoppa i, då är man frusen och inte så surfsugen. Undra om det inte t o m var så bra att vissa foton har fått pryda omslaget på surftidningar, jo den dagen stod jag i dunjacka och thermobyxor också å fotade.
Tror jag bommade surf helt å hållet i båda april och maj i år, tidigare år har det varit februari och mars, vem vet, nästa år kanske det blir augusti och september!?
Nä, mör som få, en dush och sen kudden!
|
|
|
|
|
#41317 |
|
|
|