Facebook data

1
båtresor från bali
#41104 båtresor från bali 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

jazze
graphgraph

ska dra till bali i oktober och funderar på att åka ut lite med någon båt. troligtvis bali - lembongan - lombok - sumbawa... eller har ni några andra tips på shyssta båt turer från bali.. har ni även några bra tips på något företag som anordnar resor så man slipper bli blåst eller åker iväg på en båt som kan sjunka när som hellst.....

/kristian

Logga in för att svara
#41112 Svar: båtresor från bali 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

karip
graphgraph

Vi tog färja från Benoa, Bali (tror jag de var) till Lombok. Kommer inte ihåg priset men de var sjukt billigt inklusive taxi resan till Benoa men de tog en hel dag från Kuta, Bali till Kuta, Lombok. Sen drog vi upp till Gili öarna. Från Gili åkte vi speedboat till Bali de kostade typ 300sek per person. de tog två timmar. Allt detta går att hooka på gatorna i Kuta.

Logga in för att svara
#41116 Svar: båtresor från bali 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

jazze
graphgraph

njaa...va inte riktigt så jag menade... att hoppa mellan öarna är en sak men vad jag menade var en båt man bor på i kanske 7-10 dagar och sedan cruisar omkring och surfar olika bryt.. är det någon som har erfarenhet av det? och visst går det säkert att träffa på 10000 st personer i kuta som känner folk som anordnar detta, men är det nån som vet om en båt och kanske lite kontakter som ni har lite bra erfarenheter av!

/kristian

Logga in för att svara
#41118 Svar: båtresor från bali 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Gabbe1983
graphgraph

jazze skrev:
njaa...va inte riktigt så jag menade... att hoppa mellan öarna är en sak men vad jag menade var en båt man bor på i kanske 7-10 dagar och sedan cruisar omkring och surfar olika bryt.. är det någon som har erfarenhet av det? och visst går det säkert att träffa på 10000 st personer i kuta som känner folk som anordnar detta, men är det nån som vet om en båt och kanske lite kontakter som ni har lite bra erfarenheter av!

/kristian

Kolla på www.sailjaya.com
är nästan säker på att Jaya ligger eller är på väg till thai då men kanske nya systerbåten "Jiva" finns i trakterna!?
Annars har jag inte hört ngn annan som kör surfsegling där..
Ett annat tips är att kolla på www.surfcamp.se då dom ibland samarbetar med "jaya".

Logga in för att svara
#41133 Svar: båtresor från bali 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Tog en båt från Nusa Lembongan. C:a 1000 kr för en vecka, längs Lombok till supersuck utanför Sumbawa.

Båten var liten men sjönk inte. Vi var 6 personer. Maten bestod av en varm måltid och sen massa jaffles eller vad det hette, två rostebröd ihopfogade. Oftast med ägg emellan.

Detta var dock några år sen så priset och företaget kanske ej finns kvar, vet inte..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!