Facebook data

1
Internationellt körkort i Indonesien!
#41170 Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Dalamasen
graphgraph

Tänkte ta med mitt internationella körkort till Indonesien denna resa. För har vi alltid mutat poliserna med en slant men tänkte se om detta fungerar bättre. Är det någon där ute i Surf-Sverige som vet om "turist-poliserna" vill att det ska vara även en stämpel på A behörighetsplatsen i häftet, för motorcykel när man skall köra deras moppe/motorcyklar där nere? Eller behövs bara vanlig B behörighet för detta!? Någon som har erfarenhet av detta...? Tänkte annars fake-stämla dit en stämpel före avfärd i så fall

Förövrigt kommer vi vara ett gäng från Dalarna där nere i ca 3-4 månader start den 10 september, så ifall någon vill träffas och ta en öl och lira lite musik (har munspel, gitarr och bonga-trumma till hands) med oss så är det bara att höra av sig.

Tack på förhand...Mats M

Logga in för att svara
#41172 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Poliserna är roliga i indo. Gick också i samma tankar som du. De kan inte bötfälla mig om jag har körkort som även gäller i indonesien. Aber...
Antingen så sa de att det int. kör. inte gällde i indonesien eller så hittade de bara ngt annat fel på bilen, fel färg på blinkers, får inte ha tonade bakrutor etc.
Vi gav upp och konstaterade att majoriteten av polis kontrollerna saknade bilar eller mopeder, vilket resulterade i att vi inte stannade vid poliskontrollerna som inte hade något som de kunde jaga ifatt oss med.
Men det rör sig inte om mycket pengar så man kanske borde stannat och bidragit till polismännens låga löner...

Logga in för att svara
#41173 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Gör en fejkstämpling..funkar om den ser ok ut.
Kör försiktigt...

Logga in för att svara
#41175 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dalamasen skrev:
Tänkte annars fake-stämla dit en stämpel före avfärd i så fall

Förövrigt kommer vi vara ett gäng från Dalarna där nere i ca 3-4 månader start den 10 september, så ifall någon vill träffas och ta en öl och lira lite musik (har munspel, gitarr och bonga-trumma till hands) med oss så är det bara att höra av sig.

Tack på förhand...Mats M

Jo att e det är nog billigare att betala för att inte ha rätt stämpel än att betala vad det kan kosta att komma ur urkundsförfalskning..

Hur många är ni från Dalarna som ska vara där?

Logga in för att svara
#41179 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Jorå, polisen vill att det ska vara en stämpel för A behörighet på mopparna, men dessbättre är dom beredda att stämpla körkortet direkt på plats mot en smärre avgift... Det kallar jag service

Logga in för att svara
#41190 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

Vi är 10-20 st från Dalarna / Sverige hitils

Logga in för att svara
#41195 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

FAAAAAAAAAAAAAN va gött !!!

Jag har en didgeridoo också som jag kan komma och blåsa i! Säkert lite backpackers tjejer som blir impade direkt!

Logga in för att svara
#41199 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

bara komma förbi

Logga in för att svara
#41202 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

Jag kan bara berätta hur det gick i Bali Det går också utan körkort. Man måste bara ha mer eller mindre tid och diskutera med poliserna. "...jag har just nu ingen pengar...eller titta på mig jag är verkligen fattig" I början ville de ha 200000 Rupia och efter 30 min på ett litet polishus vid korsningen var prisen på 20000... och det var ok.

Annars köper en i Indo, ser riktikt bra och äkta ut.

Logga in för att svara
#41203 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

När vi va där förra gången för 3 år sedan så gick jag direkt till polisstation o gav dom 100 000 rupia varje månad typ som en prenumeration. Gjorde de 2-3 gånger tror jag då vi va där 3-4 månader totalt.

Logga in för att svara
#41219 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Tydligen är maxboten för en trafikförséelse i Indo är 55 000rph så om man inte vill känna sig blåst ska man inte betala mer än det i muta. Jag har visat internationellt körkort för bil och det funkar INTE för 125cc moppe. Jag har kört mycket moppe där men kör nu bara bil istället. Enklare, säkrare, bekvämare och billigare om man är 4st. Fast det förutsätter ju att man håller sig borta från köerna i Kuta

Logga in för att svara
#41221 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

sverre skrev:
FAAAAAAAAAAAAAN va gött !!!

Jag har en didgeridoo också som jag kan komma och blåsa i! Säkert lite backpackers tjejer som blir impade direkt!

hahahaha, ännu en gång har mina päron frågat varför ja skrattar högt utan anledning....
du kanske bör prova på nyckelharpa? har fått erfara att de är en brudmagnet.

synda bara att man är tondöv

Logga in för att svara
#41222 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Yann skrev:
Tydligen är maxboten för en trafikförséelse i Indo är 55 000rph så om man inte vill känna sig blåst ska man inte betala mer än det i muta. Jag har visat internationellt körkort för bil och det funkar INTE för 125cc moppe. Jag har kört mycket moppe där men kör nu bara bil istället. Enklare, säkrare, bekvämare och billigare om man är 4st. Fast det förutsätter ju att man håller sig borta från köerna i Kuta

förövrigt får en moped bara ha 50 cc ..du talar alltså om en motorcykel...

Logga in för att svara
#41230 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Japp, fast jag kallar det alltid för moppe för jag tycker det känns som en sån och de går ju inte speciellt fort. När man är uppe i 80kmh med en sån är man livrädd! Jag har även försökt med att säga till polisen att jag "trodde" att det var en 50cc moppe men det funkade dåligt

Logga in för att svara
#41234 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

80 km/h? jag fick upp min i 110 km/h, jäkla drag i dem där små jäklarna.

Logga in för att svara
#41235 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Kanske jag som är feg å inte vågar köra fortare med två brädor och en tjej där bak...

Logga in för att svara
#41239 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

marre_k
graphgraph

De går att köpa ett international driving license på oscars resuarang i Kuta. Sist kostade de 125 000 rp.
Ta med dig ett foto så fixar de det på plats.

Logga in för att svara
#41256 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

Tack för alla bra svar.

Det mesta är man ju medveten om efter ha glidit där i 3-4 månader förut, Skulle aldrig funka bra medbil för oss då man vill ta sej till stränder som är mer oåtkomliga. Går även fortare i trafiken med "moppen"

Nästa vecka bär det iaf av.

Logga in för att svara
#41264 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Woodzy
graphgraph

Every time i go to bali i just go down to the tourist police on jl street and ask them to write up a police report because i lost my international licence............cost maybe 100 000 rp.
I have gone to denpasar before and gotten a proper licence but that takes ages waiting inline with all the other indos in the heat and all, also the licence only last for one month
Best bet is to do what i do........saves you half a day stuffing around and it seems to work just as good if not better hahaha

Logga in för att svara
#41273 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

$hades skrev:
80 km/h? jag fick upp min i 110 km/h, jäkla drag i dem där små jäklarna.

Tänk på att det bara blir ett rött streck kvar om du vurpar, för jag antar att du inte kör i skinnställ;)
Bättre att spara köttsåren till revet och mata fiskarna ist för fåglarna:P

Logga in för att svara
#41278 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

heeh drog upp min i 110 nån gång ja me men man saktar ganska fort ner ... Känns ju som hela skiten ska gå sönder i den hastigheten me en sån där moppe.

Längtar tills man kan glida omkring efter sydspetsen å leta vågor

Logga in för att svara
#41321 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

äsch, live a little, det e väl inte så farligt o köra fort. gäller barta komma över spärren för dödsskräck. samma sak gäller ju med stora vågor o gnarly rev. a huevos!

Logga in för att svara
#41322 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

man är ju betydligt mer medveten om hur det kan vara och surfa när det är stora stenar och vassa rev samt stora swell som drar in. Då har man mer respekt för situtionen.

Logga in för att svara
#41323 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

visst, respekt. självklart. annars kan det gå åt pepparn. men man ska inte mesa, man måste pusha sig annars kan man aldrig bli bättre. gillar man inte att skita på sig ibland för att tänja o expandera sina gränser kan man ju spela fotboll eller ngt..
hoppas du får det fett, saknar själv Canggu enormt. !

Logga in för att svara
#41324 Svar: Internationellt körkort i Indonesien! 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Fluff_Flumm
graphgraph

saknar dreamland. Ska bli kul o se va som finns kvar där. dom har ju börja byggt där nu. Sen e jag sugen på att kunna hantera uluwatu

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!