Facebook data

1
Kap Verde i jul
#41277 Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Cybebjorn
graphgraph

Har någon surfat Kap Verde i dec/jan? Finns det surf på ön Sal (Santa Maria).?

Logga in för att svara
#41288 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

ja för fan...de e bäst jan-feb så du kommer få gött med surf.akta dig för jobbiga locals bara,min polare blev mordhotat där görra vintern:S .

Logga in för att svara
#41289 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

ja för fan...de e bäst jan-feb så du kommer få gött med surf.akta dig för jobbiga locals bara,min polare blev mordhotat där görra vintern:S .

Logga in för att svara
#41414 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

sal är en dyr, vindpinad öken-ö med inkonsistent surf!

Logga in för att svara
#41415 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Mycket intressant tråd pga att det mycket tydligt illustreras att det inte går att lita på information!

Av båda svaren saknas tillförlitlig källhänvisning eller referensramar.

Totalt olika råd från dessa båda herrar.

Oavsett vem som har fel och vem som har rätt, så skulle det vara intressant att reda ut varför den som har fel ger felaktiga råd!

Kan vi inte reda ut detta! Och sen får den som har fel helt enkelt förklara sig! Utan att för den skull behöva gå på plankan, utan bara för att vara stort delaktig i hur vilseledande information sprids!!!

Logga in för att svara
#41423 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

jag bodde i santa maria fem veckor ~december för två år sedan.

jag kan fortsätta med mina erfarenheter: kite- och vindsurfare som tar fler än en våg på SAMMA set. snabba jävlar. konstant helkroppspeeling (vindpinad öken-ö). finns absolut inget annat att göra på ön förutom att trycka i sig fisk (och bli mordhotat?). jag polade lite med några locals, enda otäcka som hände var att en gubbe våldförde sig på mig och min kamera med sin käpp iofs.

Logga in för att svara
#41427 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

rör det sig om ett pensionat för icke arbetsföra/ålderspensionärer eller en sandhög med otrevligt folk?

Logga in för att svara
#41445 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag var där för några år sen i cirka tre veckor, det var i perioden februari- mars. Det var inte surf hela tiden men ganska tillförlitligt. Funkar kanske bättre på lågtryck som går ut på en mer sydlig bana.
Många bryt kräver lite större surf runt och över huvet innan dom går fritt från klippor och rev. Rena fina vågor när det väl kommer och det kan bli rejält stort på utsatta ställen. Ganska blåsigt men en del platser har sned frånlandsvind, kite och vindsurfare kan som regel inte surfregler och släpper inte en våg när dom väl är ute. Då är det iofs oftast en aning för blåsigt för vågsurf. Det är dyrt, dyrare än kanarieöarna. En del skumma typer.

Logga in för att svara
#41446 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Nipp,Nopp,Napp. FRA är oss i bakhasorna.,,,,

Logga in för att svara
#41459 Svar: Kap Verde i jul 16 år, 8 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

ådén, det är mest det förstnämnda men även det sistnämnda.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!