Facebook data

1
Sy om våtdräkt med integrerad huva?
#41546 Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Tja,

Funderar på att köpa en Bodyglove Vapor 5/4/3.

1: Någon som kan rekommendera den dräkten?
2: Den har integrerad huva, något som jag inte är så förtjust i (föredrar min vanliga huva) . Någon som har testat att sy om/ta bort en integrerad huva? Funkar det?

/Danne

Logga in för att svara
#41549 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

sprang o kollad på min dräkt angående huvan, det är inte en bodyglove men den har standardlösningen med chest -zip, har svårt att tänka mig att den skulle bli "vattentät" ¨på samma sätt vid halsen, att sy i dessa material kan i sig vara en spännande uppgift likaså.

det är inget jag skulle ge mig på utan att ha ordentliga grejjer iallafall, men vem vet? du kanske är händigare än mig....

Logga in för att svara
#41557 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Tänkte snarare på att lämna in dräkten till en skräddare och få den ändrad =). Själv så kan jag knappt sy fast en knapp....

Nej, det är just vattentätheten som jag undrar över.

Logga in för att svara
#41570 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Varför inte köpa en dräkt UTAN huva istället?

Logga in för att svara
#41571 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

För att det är en djäkligt bra dräkt i övrigt och jag har möjlighet att fixa en till ett bra pris. Annars skulle jag köpa en utan huva direkt.

Logga in för att svara
#41575 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jo, hoppet ligger väl hos en skräddare eller något, bor du i söder finns det väl 2 våtdräktsleverantörer att prata med trelleborgsgummi och waterproof

Logga in för att svara
#41579 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kan du inte bara trä den gamla huvan utanpå den nya insydda huvan då om du tycker din gammla är fräck!

Logga in för att svara
#41582 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

danbor skrev:
Tja,

2: Den har integrerad huva, något som jag inte är så förtjust i (föredrar min vanliga huva) . Någon som har testat att sy om/ta bort en integrerad huva? Funkar det?

/Danne

Är det den integrerade huvan på den nuvarande dräkten som du inte är så förtjust i eller är det allmänt att du inte gillar integrerade huvor? För integrerad huva är bättre än lös, iaf om man ser till vattentätheten. Sen kanske just BG har sunkig passform på sin huva å då förstår jag att du inte vill ha kvar den.

Logga in för att svara
#41618 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Willy skrev:
danbor skrev:
Tja,

/Danne

Är det den integrerade huvan på den nuvarande dräkten som du inte är så förtjust i eller är det allmänt att du inte gillar integrerade huvor? För integrerad huva är bättre än lös, iaf om man ser till vattentätheten. Sen kanske just BG har sunkig passform på sin huva å då förstår jag att du inte vill ha kvar den.

Integrerade huvor rent allmänt. En hyfsat varm dag så är det skönt att slippa släpa på en huva, och på vintern kan det vara skönt med en tjockare huva en den som är integrerad.

Hmm.. kanske får skaffa en huvlös trots allt...

Logga in för att svara
#41649 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

skaffa en huvlös och sy på din gamla!!!

BOS bringing good advices since 2007

Logga in för att svara
#41661 Svar: Sy om våtdräkt med integrerad huva? 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

sverre skrev:
skaffa en huvlös och sy på din gamla!!!

BOS bringing good advices since 2007

Logga in för att svara