|
#41558 |
WCT tävlingen på Trestles har börjat! 16 år, 7 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
www.boostmobilepro.com/
Ingen surf idag men ikväll kan det dra igång! Prognoserna ser bara ut med huvudhögt+ utlovat av arrengörerna.
|
|
|
|
|
#41561 |
Svar: WCT tävlingen på Trestles har börjat! 16 år, 7 månader sen |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#41562 |
Stoke: 0 |
|
R 2 Mick Fanning (AUS)
W9 18 Tom Whitaker (AUS)
B 47 Rob Machado (USA)
de heatet vill man ju inte missa....
|
|
|
|
|
#41647 |
|
Nice! tack för tipset, fan då sover man mindre än 8 timmar i natt med:pinch:
|
|
|
|
|
#41663 |
Willy
|
Jag kollade just in highlajtsen från gårdagens tävlingar och vågorna och surfarna såg bra ut men jag störde mig som fan på filmningen. Varför filmar de så jävla nära surfaren? Sjukt jobbigt att det alltid är supernärbild. Då ser man inte helheten av åket, man ser inte heller vad vågen gör, man ser inte ens hela vågen. Jävla skitfilmat. Och sen är ju musiken helt sjukt dålig oxå. Tom bättre om de hade dragit på klassiskt. 
|
|
|
|
|
#41666 |
Stoke: 6 |
|
kollade live hela kvällen å tyckte det va bra. verkligen bra filmat och underhållade. men alla kan inte tycka lika....
|
|
|
|
|
#41715 |
Stoke: -234 |
|
jag tycker ändå att det är konstigt att inte alla tycker likadant. Vi är ju alla människor!
Kan det vara att allt handlar om vilken stämning man är i i olika tillfällen... ?
 Ja så kan det kanske vara.
nä ?
Jo, kanske..
nja..
vette fan ...
skit i samma det då!!! 
|
|
|
|
|
#41738 |
Stoke: -10 |
|
faan va goa vågor. Synd bara att det är mer crowded än Torö på ett varmt sommar surf. Här är en bild från Google.

|
|
|
|
|
#41994 |
Stoke: 49 |
|
Satan i gatan vad spännande livesändingen av finalen var. Kelly går uppenbarligen inte att räkna ut, hur knepig knipa han än sitter i. Vilket rip!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /JB
|
|
|
|
|
#41995 |
Stoke: 6 |
Nicko
|
Jag säger bara Kelly Slater, åttafaldig världsmästare och har nästan 100% säkrat sin nionde.
39 världscup vinster!! Finalen var lätt det bästa surfning jag sett.

|
|
|
|
|
#42000 |
|
dom borde sända det hela på tv:angry: 
|
|
|
|
|
#42002 |
Stoke: -1 |
ådén
|
nu ska vi inte vara själviska men i hänsyn till toröcrowden sändshelst ingenting på tv:blink:
|
|
|
|
|
#42004 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#42005 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#42013 |
Stoke: 30 |
|
ROBBED, poor Taj got robbed. No way Kelly won that heat. last wave was an 8.5 at best
|
|
|
|
|
#42014 |
Stoke: 28 |
|
Unfortunatly I would have to agree with you sharkbait. I think even the judges are blinded by the Kellly stardom.
|
|
|
|
|
#42016 |
Willy
|
Yeah, I think that claim might have done it for Kelly. If he hadn't claimed that wave maybe the jodges wouldn't have scored it that high. Not that it matters much, he's already clinched it.
|
|
|
|
|
#42019 |
|
If Taj had his 2 waves later in the heat he would have won. However Kelly's first turn on his 9.7 is the most insane turn I've seen in a competition...
Anyone else see when Taj made a "Jerkoff" gesture towards the judges? He wasn't happy. And who can blame him!!!
|
|
|
|
|
#42021 |
|
Taj surfade så sjukt bra. kellys 9´7 var lite väl billig.
första wct´n jag såg live det var sjukt coolt. 75.000dollar till Kelly, antar att bonusen på 45.000 säkert går till save trestles och surfrider foundation..
/E
|
|
|
|
|
#42023 |
Stoke: -234 |
|
Rubriken är nu fel. Tävlingen har SLUTAT
|
|
|
|
|
#42024 |
Willy
|
sverre skrev:
Rubriken är nu fel. Tävlingen har SLUTAT
Talk to the hand
|
|
|
|
|
#42030 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#42032 |
Stoke: 68 |
|
that was a bit sad actually....not taking anything from slater because there is no doubt in anyones mind that he's the greatest surfer that has ever lived so far...but i reckon,,,,,after watching that heat that he got fair and square beaten by taj and it's a bummer when it goes the wrong way....i've seen a few heats and finals like that..
i saw jbay once where occy was against bruce irons in the final and the judges made a HUUUUUGE mistake and gave the final to Bruce..it was hilarious because BRUCE AND OCCY went up to the judges and BOTH put in a protest saying that OCCY should have won..hahahaha it was sooo funny seeing the WINNER bruce irons screaming at the judges that they were wrong hahahahaha:P 
|
|
|
|
|
#42046 |
Willy
|
|
|
|
|
#42059 |
|
Bruce never won J-Bay... Padang/Uluwatu was his first win.
|
|
|
|
|
#42078 |
Stoke: 49 |
|
På nåt sätt tycker jag nog att dommarna ändå är ärtt kompetenta. Följde inte hela tävlingen men såg rätt mycket. Dommarna tog tid på sig, kollade repaly och dömde bra, tycker jag. Visst fick/tog Taj de bästa två vågorna i finalen det kan ingen ta ifrån honom, visst ripade han grymmt, det kan ingen ta ifrån honom. MEN, de två högpoängarna Kelly klämde av mot slutet var rätt overkliga, mindre sämre vågor, men KELLY, kolla igen hans rip, kolla varje lite tveak, fasen det är som om han kunde göra vad som helst även om det var 100% platt.
Skit samma, det lär aldrig bli enighet om sånt här, men spännande som fasen var det och grym surf!
/JB
|
|
|
|
|
#42095 |
Stoke: 68 |
|
could have been a heat actually but the whole thing happened..and bruce won the heat...or the comp or whatever..who fucken cares but it was funny to watch anyway........... 
|
|
|
|
|