Under flat swellperioder undrar jag vilka ritualer surfare tar till här i Svea för att framkalla vind & vågor?
Bränna brädor e ju känt men mer av en myt eller? Telepati e tydligen nåt nytt...
Jag vill göra en totempåle av drivved. Kan det funka mån tro?
Vad har ni sett? Vad har ni gjort? Tips!
Skulle vara bra med en rit mot ingetsurfdepressionen som inträffar under de här perioderna också. Så har ni något på lager så skriv! Vad gör ni för att stå ut?
Jag brukar gå och ta nattvarden men istället för att svälja det billiga lådvinet så tar jag fram ett krucifix ur fickan och håller det uppochner och spottar ut vinet med ett sprut över krucifixet.
Det väcker alla jävulens mörka makter till liv och ovädret drabbar snart byn!
jag av waxa alla mina brädor och lägga ett nytt lager wax ...en annan väldigt produktiv grej är att kolla över alla brädor och laga varenda små spricka eller hål på varje bräda..ta bort allt wax från bottnet av alla brädor och gör de jätte rena och fina,...puusa de extra många gånger.om det inte funka då bränna man upp en jävel..hahahahaahaha:P
Andiss skrev: Later bilen sta pa tomgang over helgen, branna sopor i tradgarden och starta skogsbrander.
Nar du verkligen gor detta konsekvent ar du min gud! - har lange haft ambitionen, men prioriterat att i forsta hand fororena med avgaser fran flygfotogen ist.
mem skrev: Skulle vara bra med en rit mot ingetsurfdepressionen som inträffar under de här perioderna också. Så har ni något på lager så skriv! Vad gör ni för att stå ut? Öhh, du mem ?? Du har inte lagt märke till att en massa jobbiga typer här på Surfsverige, skriver en massa onödiga inlägg när deras asbinens plågor sätter inn Men det gäller säklart inte jag Faaaan,,,, jag har inte surfat på tre veckor Hjälp
Backdoor_Goran skrev: Eller så åker man dit det är vågor, blev drygt 6 timmar bil igår för att få lite surf, men det var det värt...
//Göran
Miljöguden lär hata dig oerhört mycket:whistle: Men det var det värt, skit i samma om några öar i karibien blir översvämmade, så länge jag får surfa en timme eller två:pinch:
Backdoor_Goran skrev: Eller så åker man dit det är vågor, blev drygt 6 timmar bil igår för att få lite surf, men det var det värt...
//Göran
Göran det är 6 timmars bil t/r för oss till det NÄRMASTE surfställe..!!!!!! Och det var platt ...om vi hade åkt 16 timmar tur och retur skulle vi ha fått något att surfa på kanske..
RATMAN skrev: Backdoor_Goran skrev: Eller så åker man dit det är vågor, blev drygt 6 timmar bil igår för att få lite surf, men det var det värt...
//Göran
Göran det är 6 timmars bil t/r för oss till det NÄRMASTE surfställe..!!!!!! Och det var platt ...om vi hade åkt 16 timmar tur och retur skulle vi ha fått något att surfa på kanske..
Förr, på stamkrigens tid då tillämpades en ritual som inte längre är i bruk, tack gode gud!
Vi BOS brukade fånga in en Nerd som vi sen offrade till Neptunus vid ett beachparty genom kölhalning under en SUP bräda. Enligt legenden slog det aldrig fel, redan nästa gryning rullade stora fina väggar in längs Sveriges kust..
Esta skrev: Under flat swellperioder undrar jag vilka ritualer surfare tar till här i Svea för att framkalla vind & vågor?
Bränna brädor e ju känt men mer av en myt eller? Telepati e tydligen nåt nytt...
Jag vill göra en totempåle av drivved. Kan det funka mån tro?
Vad har ni sett? Vad har ni gjort? Tips!
Boka ett mote med handledaren eller arbetsgivaren. Helst ett par timmar innan lagvatten. Da kan man ge sig fasen pa att man kommer att fa en rejal nordlig swell den dagen. Jag ar visserligen inte i Svea men det funkar sakert dar ocksa.
Boka ett mote med handledaren eller arbetsgivaren. Helst ett par timmar innan lagvatten. Da kan man ge sig fasen pa att man kommer att fa en rejal nordlig swell den dagen. Jag ar visserligen inte i Svea men det funkar sakert dar ocksa.
hahahaha ja DET är väl nåt som verkligen lär funka!
Nu börjar det bli panik här utan swell!!!
Vad som helst... Jag kan dricka vinäger, klia Gazz på ryggen, bli anställd igen, konvertera, u name it!
Ge mig ett swell för-i-hellas!
Kommer inte funka.
This iz da real shit!
(en arg Ants e inget jämfört med hans 'kusiner')
(lång o stark leash e att föredra)
(här glömde jag att Gazz låg i plurret)
(frågan e om denna ritual funkar - vem fan vill framkalla mörker när vi snart går över till vintertid?)