Facebook data

1
Svenska Dagbladet skriver om surfing
#42114 Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

med risk att detta redan är postat :

"GLIDARE"

www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1717805.svd

Logga in för att svara
#42118 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

intresting!

Logga in för att svara
#42121 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

lite besviken över att de outade väddö bara...
annars kul artikel och usel fotograf!

Logga in för att svara
#42125 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Hmm, är det i dagens kultursidor då eller, för igår eller i fredags såg jag inget....

Logga in för att svara
#42126 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

vet inte, jag såg barra nätartikeln.

Verkar ju vara någon frilansjournalist som skrivit storyn.

Kul titel med tanke på diskussionen om språkbruk här.

Logga in för att svara
#42128 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

BARA ska det vara....

Logga in för att svara
#42144 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Finns i söndagens papperstidning.

Logga in för att svara
#42156 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Såg det Per, tack, var bara för lat att gå å öppna tidningen. Var en hyfsat stor artikel juh, fast det där med att "...precis vaxat av brädorna..." finns det så seriösa gubbar där uppe som ställer sig å gör det i skymmningen?!

Logga in för att svara
#42162 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

Kul att Surfing kommer med i de större dagstidningarna allt oftare. Extra roligt är när det är så välskrivna artiklar med sådan superkoll på surfing. Annars brukar jag sitta och såga dagstidningarnas försök att skriva om surfing men idag var jag stolt och glad att jag är Svensk surfare..

Logga in för att svara
#42164 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

Och grymt kul att även Longboard delen av surfing fick utrymme i artikeln...

Logga in för att svara
#42165 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Får se hur lång tid det tar innan dagstidningarna börjar få koll på olika gäng och det mäktigaste av dom alla, BOS.

BOS själva föredrar dock att verka men inte synas.

Logga in för att svara
#42173 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Daniel skrev:
Såg det Per, tack, var bara för lat att gå å öppna tidningen. Var en hyfsat stor artikel juh, fast det där med att "...precis vaxat av brädorna..." finns det så seriösa gubbar där uppe som ställer sig å gör det i skymmningen?! Vadå vaxat av bräderna ?????JA ,dessa Stockholmar,,, Ni är för roliga Vaxa av ,det gör man, om man ska ta brädjäveln till Bali typ annars alldrig Vax är dyrt Ja, kanske jag kör vax kammen ibland När vax lagret börjar bli tjockt

Logga in för att svara
#42181 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ja... vaxade av brädorna..

Logga in för att svara
#42189 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

sverre skrev:
ja... vaxade av brädorna.. Hahahaahh lurad Sverre;) Dom som tillverkar vax åker på surf turne. Du Sverre, får stanna hemma:silly:

Logga in för att svara
#42190 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

what ????

Du tror väl inte att JAG vaxade av nån jävla bräda no no no! Jag skämdes för dom andra ju!!!

däremot kanske jag vaxar av nån tjej iblant äää nä..

Logga in för att svara
#42211 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Det är faktiskt en av mina bästa polare som är fotografen. En sjukt smooth snubbe. Det var första gången han fotade surf med vattenkamera, rätt grymt att få in dom i svenskan som en första gångs grej...

BOS sanktionerar artikeln oavsett språkbruk.

Robban är alltid superstokad.

Logga in för att svara
#42219 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i can't believe how few surfers there are in sweden compared to how many of them who have set-up business to exploit and capitalize on it.

Logga in för att svara
#42220 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

E de bara jag som tycker artikeln är helt åt helvete?

Börjar bra kanske men sen blir de ju bara jävla reklamskit ju..
Surfing ska aldrig bli nån folksport i Sverige!

Logga in för att svara
#42224 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

lars skrev:
No comments...

Logga in för att svara
#42226 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 7

jimjim
graphgraph

till sverre faxat å klart glas..................klart............tänk på fasaden...... i byn---------------där du bor. are -----experianse-------------------man------

Logga in för att svara
#42227 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 7

jimjim
graphgraph

you .like3 the--4 fiwes---- ok man

Logga in för att svara
#42232 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

SharkBoy skrev:
i can't believe how few surfers there are in sweden compared to how many of them who have set-up business to exploit and capitalize on it.

BOS writing message since 2007 that end up in the comment: WORD!!!

Logga in för att svara
#42234 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

lars skrev:

Agree!

Logga in för att svara
#42254 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Johan skrev:
Det är faktiskt en av mina bästa polare som är fotografen. En sjukt smooth snubbe. Det var första gången han fotade surf med vattenkamera, rätt grymt att få in dom i svenskan som en första gångs grej...

BOS sanktionerar artikeln oavsett språkbruk.

Robban är alltid superstokad.

BOS protection!

Logga in för att svara
#42305 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

lars skrev:

Nej det är inte bara du....

Surfing är en aktivitet som enligt mig inte tjänar ett piss på att växa sig större. Fotboll däremot tjänar absolut på att växa sig större. Flera planer kan byggas o.s.v......

Detta eviga jävla bullshit om hur bra det är att surfingen i sverige växer...vilka är det som pushar på den utvecklingen? Jo givetvis alla de som har olika komersiella surfrelaterade projekt på gång. Det handlar om pengar punkt slut. Sånt jävla trams att det skulle handla om att sprida "stoken". Det finns inget som blir bättre ute bland vågorna av att det blir fler surfare. Visst det finns tillfällen som med Mölle då ett bryt hotas av ett pirbygge eller liknande och då man kan tjäna på att vara många och enade. Men i övrigt blir det bara trängre bland vågor och naturupplevelsen i det hela försvinner.

Jag blir bara illa till mods av att läsa dessa eviga jävla artiklar. Och som Sharkboy poängterar så är det ju helt osannolikt hur många som försöker tjäna pengar på eller exploatera surfing i svensk media i förhållande till den totala mängden surfare och våra jävulskt kassa förhållanden jämfört med måååånga andra länder. Surfing en folksport i sverige? Det är fan lika jävla dumt som curling i Burkina Faso. Det är så jäääävla dumt!!!!

"regnar inga pengar tillbaka på svenska surfare."

Nä detta är bara så jävla sorgligt dumt. Och den stora skocken bara hakar på och tycker att det är jävligt fräscht för surfsverige att "vi" får synas så mycket i media. JAAAAAA jätte bra...verkligen.... mmmmm jaaa jättekul att surfa ett halvkasst pointbreak i minusgrader med en crowd dessutom....jaaa om vi sprider budskapet ännu mera får vi trängas med flera! JA jippie!!! Va smart!

Äh men vaddå jävla ego. Det är bara för att du är kass å inte klarar att ta vågor i konkurensen. Jävla bakåtsträvare. Buhhh bläääää

Nää kanske lägga sig nu....natti natti alla surfers

Logga in för att svara
#42321 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

ådén skrev:
lite besviken över att de outade väddö bara...
annars kul artikel och usel fotograf!

Känner inte fotografen och håller inte med dig Ådén. Desto suddigare desto bättre i vissa fall om du frågar mig. Sådär kan det ju kännas ute på Torö ibland. Bilderna har känsla - drömlikt! Dock e det trist att bilderna är så små och lågupplösta.

Logga in för att svara
#42324 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Castorn fångar det vi alla tänker, men aldrig säger..

Logga in för att svara
#42338 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kan bli en mycket intressant diskussion det här va?

Logga in för att svara
#42339 Svar: Svenska Dagbladet skriver om surfing 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Fan, hur har jag missat denna diskussion.

Ni har fel precis alla, dra åt helvete!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!