|
#42138 |
Fish hjälp 16 år, 8 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Funderar nu på att köpa mig en ny bräda som klarar hemmabrytet lite bättre än nuvarande bräda och funderar därför på att köpa mig en fish. Så jag behöver helt enkelt lite tips på bra brädor som klarar av små och slöa vågor som man får här i svergie. Ett plus är ju om brädan är billig också
|
|
|
|
|
#42139 |
Svar: Fish hjälp 16 år, 8 månader sen |
|
Kan även ta lite tips på schyssta longboards då även det är att föredra men dom har ju en tendens att vara lite klumpigare att få med i bilen och så
|
|
|
|
|
#42193 |
Stoke: 68 |
|
först och främst måste man ha info om dig för att hjälpa dig pistolboy..
standard frågorns kommer ....nu..
Hur lång är du, hur mycket väger du, hur länge ha du surfat..(dvs vad är din surfnivå....nubörjare, intermediate, advanced?)...
|
|
|
|
|
#42199 |
Stoke: 143 |
|
RATMAN skrev:
först och främst måste man ha info om dig för att hjälpa dig pistolboy..
standard frågorns kommer ....nu..
Hur lång är du, hur mycket väger du, hur länge ha du surfat..(dvs vad är din surfnivå....nubörjare, intermediate, advanced?)... Jepp.Och vart nån stans, bor du ????Och vilken våg ,surfar du nu:) Och vart vill du surfa med den nya brädan,,  Jepp många faktorer spelar inn 
|
|
|
|
|
#42264 |
|
Då kommer lite mer info här då..E sådär 1,80 lång och väger runt 77 kg...har surfat en del innan om man säger även shortboard då vill säga så nått mellan ting varken bra eller dålig lite lagom sådär....Jag bor då i västervik o har inte så många vågor att välja mellan på hemma plan men har mitt lilla break som ändå funkar...förhållandevis snabb våg som har en tendens att tappa ganska mycket power i mitten för att sedan trycka på lite i slutet igen så man vill ju ha en bräda som klarar slöa partier bra och som plockar ganska mycke smått också då det som vanligt inte alltid är surf av bästa kvalite...finns lite bilder i mitt galleri också.
|
|
|
|
|
#42283 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
OK !! Du behöver en reptilsnabb fish. En riktig fish med mycket volym, inte mer än 6´2 men bred som en flundra, typ 21 eller 22. Liten entryrocker & tailrocker, då blir den x.tra snabb. Tjocklek sisådär 3" inte tunnare 2´1/2. Dom brukar kallas retrofish. Har en själv som jag gillar skarpt, Channel Island retro fish kolla in deras hemsida. Finns många kopior som förmodligen funkar lika bra eller kanske bättre. Inte för lite volym bara, då missar du hela grejen. 
|
|
|
|
|
#42359 |
|
|
|
|
|
#42361 |
Stoke: -1 |
ådén
|
nordfisken!!! kan inte sluta reklama den asså, sjukt snabb i takeoff och lös som en ... ja..mjölktand?
sen är den tämligen billig också..
|
|
|
|
|
#42362 |
ådén
|
PistolPete skrev:
Kan även ta lite tips på schyssta longboards då även det är att föredra men dom har ju en tendens att vara lite klumpigare att få med i bilen och så
ACK männsika, antingen får du stoppa den på taket eller köpa limo... 
|
|
|
|
|
#42367 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
Haj.
Nord Fisken är grym, du kan antinegn köpa deras färdigshapade som de har hemma eller beställa en costum. Behöver du hjälp och inte riktigt vet vad du vill ha eller behöver så kan Nicklas eller Milo på Nord guida dig till det du behöver, ringa och snacka med dem.
Jag har en costum från Nord och e sjukt nöjd. Varför inte stödja ett svenska märke när man bor och surfar i sverige??
//Jakob
|
|
|
|
|
#42390 |
|
ådén skrev:
PistolPete skrev:
ACK männsika, antingen får du stoppa den på taket eller köpa limo...
Haha skulle inte va fel med en surf limo....men är ju lite häfftigare att slänga upp den på taket....men kan vara rätt skönt att bara kunna slänga in brädan i bagaget och puttra iväg när det vankas vågor...men ska kolla upp nord brädorna lite mer...den är ju om inte annat väldigt snygg också
|
|
|
|
|
#42391 |
Stoke: 15 |
|
Haha skulle inte va fel med en surf limo....men är ju lite häfftigare att slänga upp den på taket....men kan vara rätt skönt att bara kunna slänga in brädan i bagaget och puttra iväg när det vankas vågor...men ska kolla upp nord brädorna lite mer...den är ju om inte annat väldigt snygg också[/quote]
vitt är ju udda, spännande och fint... 
|
|
|
|
|
#42436 |
ådén
|
specialbeställning är inte att förakta! dessutom har de fisken numera en kant i valfri färg!
|
|
|
|
|