Facebook data

1
Vad gör bäversvansen?
#42178 Vad gör bäversvansen? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Ligger och kollar på gamla goda Sprout (..."så snygg och lugn att den är ett fullt gångbart alternativ till en bras-dvd" - som det ungefär står i SVD-artikeln.)

45 minuter in så longboardas det bland annat med gammal våtdräktsöverdel med beaver tail. Men kom på att jag aldrig fattat; vad är/var egentligen bäversvansens funktion?

Det enda jag kommer på skulle vara om den är till för att gå över grenen och fästas på framdelen men det känns lite långsökt - är det någon som vet varför de tillverkades så?

Logga in för att svara
#42182 Svar: Vad gör bäversvansen? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Peter
graphgraph

Det var inget.

Från Warshaws surf-encyklopedi: "...short-sleeve jacket, or "surf shirt" - also known as a "beaver tail", for the rearattached, wraparound codpiece flap that surfers generally left unsnapped and dangling."

Logga in för att svara
#42186 Svar: Vad gör bäversvansen? 16 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Peter skrev:
Ligger och kollar på gamla goda Sprout (..."så snygg och lugn att den är ett fullt gångbart alternativ till en bras-dvd" - som det ungefär står i SVD-artikeln.)

45 minuter in så longboardas det bland annat med gammal våtdräktsöverdel med beaver tail. Men kom på att jag aldrig fattat; vad är/var egentligen bäversvansens funktion?

Det enda jag kommer på skulle vara om den är till för att gå över grenen och fästas på framdelen men det känns lite långsökt - är det någon som vet varför de tillverkades så?
Hahahahaha,, Det är såklar att ,den är till för att atraheras av, det motsatsa könet Lång svans =liten snopp:silly: Kort svans =stor snopp:) Det är som med porche,,, åh så vidare

Logga in för att svara
#42556 Svar: Vad gör bäversvansen? 16 år, 8 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

tror dessa härstamamr från att det inte fanns surf-dräkter och dykardräkter användes, man drar den mellan benen och fäster den på magen! dett gär att jackan sitter kvar på plats bättre när man tråcklar med BCD:n och tung utrustning

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!