Facebook data

12
Bra träningsprogram
#42270 Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

cekesurfsmurf
graphgraph

hoj! Ska iväg på lång surfresa snart o surfa röven av mig. Men för att kroppen ska palla detta i många månader så gäller det att börja träna muskler, muskelfästen osv. Någon som har bra tips på träningsprogram för surfare eller nån bra hemsidelänk?

Hade gött

Logga in för att svara
#42271 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Men kom igen Glenn! Du behöver inte träna om du nu inte är värsta sillen utan några som helst muskler. Du kommer få träning så det räcker där ute i vattnet.. Och du kommer vilja äta hela tiden för att det tar så mkt på kroppen. Så mitt råd är ist: ÄT så in i helvete när du väl är på plats där i surfers paradise, för kroppen kommer skrika efter bränsle. Snåla inte med det, för då kommer du tycka det blir velli jobbigt att surfa och då blir det ju inte kul heller.

Logga in för att svara
#42276 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

simmträning-löpning-och armhäv borde funka som start

Logga in för att svara
#42282 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om du ska surfa riktigt långa vågor så behöver du träna lårmusklerna, genom den här övningen: varsågod :

Logga in för att svara
#42284 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

jag betalade och laddade ner programmet från surfitness.com och det hjälpte mig komma tebax från en skada och jag blev dessutom starkare än innan. Det är ett 12veckorsprogram men det går oxå bra att plocka övningar om man inte har så mycket tid.

Logga in för att svara
#42286 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Förutom den statiska benträningen sittandes mot en vägg är även ryggen i behov av styrka!

Det viktiga är som framgår av bilden att ha böjd rygg och raka ben. På så sätt får alla muskler i ryggen träning!

BOS friskriver sig från ansvar från eventuella oförutsedda skador som skulle kunna uppkomma pga våra råd.

Logga in för att svara
#42290 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

sverre skrev:
Förutom den statiska benträningen sittandes mot en vägg är även ryggen i behov av styrka!

Det viktiga är som framgår av bilden att ha böjd rygg och raka ben. På så sätt får alla muskler i ryggen träning!

BOS friskriver sig från ansvar från eventuella oförutsedda skador som skulle kunna uppkomma pga våra råd.

Underbara bilder sverre:laugh: Bojd rygg och raka ben? Vad ar rygg och vad ar ben pa den bilden?

Logga in för att svara
#42292 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

JohanBTZ skrev:
simmträning-löpning-och armhäv borde funka som start

Jag haller med. Har du bra kondition blir allt mycket lattare. Det kommer sakert anda att ta ett tag att fa upp surfflas och surfstyrka eftersom det ar genom surf du kommer at de ratta musklerna, men det kommer definitivt att ga lattare om du har grundstyrka och kondition!

Jag startade en trad om tranigstips for surf tidigar. Jag fick en himla massa bra tips dar, kolla in den.

Logga in för att svara
#42299 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Remo skrev:
jag betalade och laddade ner programmet från surfitness.com och det hjälpte mig komma tebax från en skada och jag blev dessutom starkare än innan. Det är ett 12veckorsprogram men det går oxå bra att plocka övningar om man inte har så mycket tid.

kan inte du droppa en fil så vi kan ladda den här;)

Logga in för att svara
#42300 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Ta en titt på Blast-the-back programmet under denna länken:
www.surfitness.com/news.htm

Logga in för att svara
#42301 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Du har även en del andra artiklar till höger på den sidan under Past Articles

Logga in för att svara
#42303 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

crawla en mil i veckan. Träna med hantlar och gör armhävningar. Eller, surfa. Och surfa, och surfa ännu mer.

BOS4LIFE

Logga in för att svara
#42309 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

JohanBTZ skrev:
Remo skrev:

kan inte du droppa en fil så vi kan ladda den här;)

Du har nog råd med 25$ Tror inte den stackars sjukgymnasten gör några grova pengar så jag tycker man kan sponsra det om man är intresserad...

Logga in för att svara
#42312 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Klart du ska träna! De som säger annat har antingen surf varje dag som träning eller ingen koll. Kör roddmaskinen, den fixar typ hela muskelpaketet för surfing. Sen kompleterar du med axel/nackövning. Ta två tyngder i vardera hand, ställ dig upp, dra axlarna uppåt, släpp ner dem, upprepa.

Det värsta som finns är att komma till surfet och missa vågor för att man inte är i form. Träna på gym suger, men det hjälper fan.

Logga in för att svara
#42314 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

...och kör triceps oxå.

Logga in för att svara
#42318 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

$hades skrev:
Klart du ska träna! De som säger annat har antingen surf varje dag som träning eller ingen koll. Kör roddmaskinen, den fixar typ hela muskelpaketet för surfing. Sen kompleterar du med axel/nackövning. Ta två tyngder i vardera hand, ställ dig upp, dra axlarna uppåt, släpp ner dem, upprepa.

Det värsta som finns är att komma till surfet och missa vågor för att man inte är i form. Träna på gym suger, men det hjälper fan.

Jo, kanske om man ska iväg i två veckor, grabben ska iväg i flera månader ju!

Har själv surfat i månader. Den första veckan är fruktansvärd ju, värker i hela kroppen, sen ger det sig och man blir mer o mer vältränad. Ska man träna på gym så träna med lättare vikter och fler upprepningar. Det handlar inte om explosiv styrka utan uthållighet, seghet och att inte få mjölksyra.
för ben gäller statisk träning. Man tjänar inte på att vara stor i surfing.
Men en Svennebanan kanske vill vara det på stranden ?

Logga in för att svara
#42319 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja som sagt, prexis....! Svårt att missa surf bara för att man e dåligt tränad, om man ska vara borta i flera månader. Det löser sig liksom av sig självt då.

Logga in för att svara
#42322 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

sverre skrev:
Jo, kanske om man ska iväg i två veckor, grabben ska iväg i flera månader ju!

Har själv surfat i månader. Den första veckan är fruktansvärd ju, värker i hela kroppen, sen ger det sig och man blir mer o mer vältränad. Ska man träna på gym så träna med lättare vikter och fler upprepningar. Det handlar inte om explosiv styrka utan uthållighet, seghet och att inte få mjölksyra.
för ben gäller statisk träning. Man tjänar inte på att vara stor i surfing.
Men en Svennebanan kanske vill vara det på stranden ? [/quote]

precis det jag vill få fram! rodd=uthållighet. ska själv iväg en mycket lång tid om ngr månader . tänker inte låta en enda våg glida ur nävarna pga att jag har sillmjölk i ryggen.

Logga in för att svara
#42323 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

svennebanan, jo tjena...

Logga in för att svara
#42326 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

$hades skrev:
svennebanan, jo tjena...

Inte DU!
Dåligt otydligt skrivet av mig!
Jag syftade inte på dig, det var inte heller menat som ett motangrepp mot ditt inlägg utan en fortsättning. Svennebanan syftade mot en allmän någon!

Logga in för att svara
#42327 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
$hades skrev:
svennebanan, jo tjena...

Inte DU!
Jag syftade inte på dig, det var inte heller menat som ett motangrepp mot ditt inlägg utan en fortsättning. Svennebanan syftade mot en allmän någon!

DU kan va en Sverrebanan!
En jävligt grym träningsform som är fett bögig, men grymt effektiv, är skivstångsfitness. Bara gjort det två gånger med jobbet (måste ju lägga till det för att inte verka gay) men där snackar vi en träningsform som gjort för surfing. Dessutom är det bra att man gör det i grupp för man vill inte vara en crybaby och sluta innan de andra. 1 timme, många rep och hela kroppen gås igenom.

BOS

Logga in för att svara
#42330 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

sverre skrev:
$hades skrev:
svennebanan, jo tjena...

Inte DU!

lugnt. jag håller med dig, svennebananen som bara vill vara snygg på stranden med feta muskler är sällan ett vattendjur. hur många ggr har man inte sett en biffig gymråtta prova surfing o halvt drunkna för han inte har ngn koll på sina feta muskler.

skivstång ey? låter intressant..

Logga in för att svara
#42331 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Bodypump.
Bra styrketräning för lår, rygg, armar & axlar. Toppen om man är den odisciplinerade typen som tycker tycker gym är trist. Om du inte testat förut så är ett gott råd att inte lägga inte på för mycket vikter på stången i början (ger djävulsk träningsvärk & man orkar inte hela passet).

Logga in för att svara
#42333 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Hira skrev:
Bodypump.
Bra styrketräning för lår, rygg, armar & axlar. Toppen om man är den odisciplinerade typen som tycker tycker gym är trist. Om du inte testat förut så är ett gott råd att inte lägga inte på för mycket vikter på stången i början (ger djävulsk träningsvärk & man orkar inte hela passet).

Det var väl det jag beskrev? Heter ju fan olika överallt! Låt oss från och med nu kalla det "surfupthatpump"!!! Namnet bodypump skrämmer iväg oss superdupermacho killar...

Logga in för att svara
#42334 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Gå med i en boxningsklubb och träna med nybörjarna. Då ska ni få känna på vad träning är!! Mycket bålstabilitet, bröst, axlar, skuldror, mycket kondis och en helvetes massa explosivitet. All träning sker i grupp och parvis.
Trodde jag var hyfsat bra form med tanke på hur länge jag hållit på med alla sporter genom åren och hur mycket jag tränar för att klara av mitt jobb, men ack fel jag hade. Då kände jag verkligen att jag levde.

Logga in för att svara
#42335 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Kan lägga till denna sidan oxå. Finns en del att läsa igen.

Håll till godo gott folk.

motionsguiden.blogspot.com/

Logga in för att svara
#42336 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

adamski skrev:
sverre skrev:
$hades skrev:
svennebanan, jo tjena...

Inte DU!

DU kan va en Sverrebanan!
En jävligt grym träningsform som är fett bögig, men grymt effektiv, är skivstångsfitness. Bara gjort det två gånger med jobbet (måste ju lägga till det för att inte verka gay) men där snackar vi en träningsform som gjort för surfing. Dessutom är det bra att man gör det i grupp för man vill inte vara en crybaby och sluta innan de andra. 1 timme, många rep och hela kroppen gås igenom.

BOS

Adamski on skivstångs fittnes! och hopprep!

Logga in för att svara
#42337 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Feddan skrev:
Då ska ni få känna på vad träning är!! en helvetes massa explosivitet. All träning sker parvis.
Då kände jag verkligen att jag levde.

Logga in för att svara
#42352 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Att man skall vara borta länge är verkligen inget skäl till att skippa att träna innan. Dåligt tränad = risk att skada sig (sträckning, övaransträngning eller missad duckdajv eller dropp och släpning över rev/sten och sand i ögat och skrevet). Sen sitter man där på stranden och ser vågorna rulla förbi...

Logga in för att svara
#42353 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

speciellt sand i ögat

Logga in för att svara
#42355 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

sand i ogat ar ente att underskatta...i synnerhet vid tunga beach breaks......

Logga in för att svara
#42356 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Turtles suffer from two distinct eye problems: swollen eyelids and bacterial eye infections. Swollen eyes effectively render the turtle blind, and this makes it difficult for the animal to feed itself, so that the turtle is at serious risk of starvation. Bacterial eye infections are develop on their own or together with swollen eyes. Because the bacteria can easily move from the eye to the nasal passages, if left untreated an eye infection can quickly lead to a potentially fatal respiratory tract infection.

999

Logga in för att svara
#42357 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

AAAAAHAHHHH 1000 inlagg..... ja javlar

Logga in för att svara
#42392 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

thomas
graphgraph

Paddlar sedan 2 veckor tillbaka 30 min varannan dag i Edsviken fram till isen lägger sig (mitten av december), kan det bli bättre varmare ja men inte effektivare.

Logga in för att svara
#42398 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahahahahahahaha! Shit! Seriöst! Vad ska fol troooo!

Logga in för att svara
#42446 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

thomas
graphgraph

Det är kvällar som gäller, har kört vid några tillfällen när det varit ljust och då känner man sig som ett museeföremål.

Logga in för att svara
#42447 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Woodzy
graphgraph

PADDLA !!! PADDLA!!! PADDLA!!!

Logga in för att svara
#42466 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

thomas skrev:
Det är kvällar som gäller, har kört vid några tillfällen när det varit ljust och då känner man sig som ett museeföremål.

Är det någon som har sett dig smita upp ur vattnet någon gång?

Logga in för att svara
#42467 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

såklart man skall paddla!
har nära till vattnet och det är ganska kul också om man är två...
men gubbarna i helly-hansen jackor tittar lite snett på en ibland!

jag är för lat för att pallra mig iväg o träna, kör armhävningar, rygglyft sittups och dips hemma på golvet.
benen får tränas av skateboard? dessvärre blir det ena benet jättetränat och det andra slappt...
jag kallas "pegleg" i skolan

Logga in för att svara
#42594 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Remo skrev:
Att man skall vara borta länge är verkligen inget skäl till att skippa att träna innan. Dåligt tränad = risk att skada sig (sträckning, övaransträngning eller missad duckdajv eller dropp och släpning över rev/sten och sand i ögat och skrevet). Sen sitter man där på stranden och ser vågorna rulla förbi... Ja. att bli slammad är jobbigt:( Sand lite här och där,,, När man drar tillbaka förhuden, efteråt i duschen och upptäcker en massa sand där,, ja då vet man att man blev årdentligt slammad

Logga in för att svara
#42645 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mäds
graphgraph

Snackades om armhävningar tidigare...

Logga in för att svara
#42646 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Var och simmade 1-2 gånger i veckan i 3 månder innan jag skulle iväg på lång surfresa. Tre veckor in i resan fick jag en muskelbristning (antar jag) mellan revbenen på höger sidan.
Fick hålla upp surfandet 6 veckor för att sedan slita upp skadan efter 2 veckors surfande.

Halva resan gick åt att försöka kurera mig med diverse piller och och kräm, Slutade med att jag drog på ett stödförband så jag inte kunde andas innan varje surf session.

ne fifan !

träna revbenen pöjkar och flickor!

Logga in för att svara
#42687 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

SIMMA, simma, SIMMA. Jag brukar köra 80 längder/dag crawl/bröstsim i intervaller.

Logga in för att svara
#42710 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

cekesurfsmurf skrev:
hoj! Ska iväg på lång surfresa snart o surfa röven av mig. Men för att kroppen ska palla detta i många månader så gäller det att börja träna muskler, muskelfästen osv. Någon som har bra tips på träningsprogram för surfare eller nån bra hemsidelänk?

Hade gött

Runka med andra handen också

Logga in för att svara
#42714 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
cekesurfsmurf skrev:

Hade gött

Gör inte alla det? Lite som att variera vilken sida man lägger prillan...

Logga in för att svara
#42715 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

adamski skrev:
sverre skrev:
cekesurfsmurf skrev:

Hade gött

adamski: what's that bulge in your åants? Oh, it's some stupid that din't fit in your brain!!

Logga in för att svara
#42716 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Gazzer skrev:
adamski skrev:
sverre skrev:
cekesurfsmurf skrev:

Hade gött

adamski: what's that bulge in your åants? Oh, it's some stupid that din't fit in your brain!!

adamski: what's that bulge in your pants? Oh, it's some stupid that din't fit in your brain!!

Logga in för att svara
#42717 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

www.hundredpushups.com/

6-veckors program
För alla som är hyffsat i shape, börja week 1 , day 1 i tredje kolumnen och följ programmet nedåt.
Börja annars i kolumn 2 eller till och med kolumn 1 om du är riktigt ur shape.
Skit i "initial test".

Jag har precis börjat programmet och kan säga att hela upplägget syftar till att skjuta mjölksyretröskeln och bygga på uthålligheten. grymt program!

Logga in för att svara
#42719 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nja... det var ju för att slippa sån skit man började surfa!

Annars kan man ju börja sporta fotboll eller nån annan grej..

Logga in för att svara
#42855 Svar: Bra träningsprogram 16 år, 7 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

nån som har testat www.crossfit.com ? Har hört att det är grymt men har inte kommit loss själv

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!