Facebook data

12
Surfing nr 3
#42313 Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Måste bara säga att senaste numret är ännu bättre än förra numret! Bra jobbat! Det känns som att tidningen mer & mer börjar hitta sitt egna uttryckssätt eller vad man ska säga. Nu är det nog nästan bara musiksidorna som jag inte tycker riktigt passar in. Inte så att de är dåliga men det känns inte som att surfmusik riktigt är en del av "den svenska scenen"...fast det kanske bara är jag som tycker?

Bra också att rapporter från de olika regionerna kommit in i tidningen - det är något som i alla fall jag saknat...

*Uppmuntrande & lite grabbig dunk i ryggen*

Logga in för att svara
#42329 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Thanx Nic!
Det finns dock en del kvar att slipa... T ex helsidesbilder måste skärpas upp ngt, inga alltför stora delförtoringar av bilder, varmare färger, bättre korrektyrläsning, ett reportage föll bort pga platsbrist, distributionen mm...
Själv ställer jag hårda (och ibland ngt 'odiplomatiska') krav att allt ska vara så bra det går! Och det e åt det hållet vi alla på redaktionen strävar.

Thompa gör ett megajobb som spindeln i nätet och lurar hela tiden på nya idéer.
Vi börjar få en fin samling medarbetare!
Tidningen e lite av ett kollektiv där vi alla på redaktionen jobbar gratis. Skulle inte funka annars.

Till de som bidragit till detta nr3: tidning kommer! Händer det inget denna vecka får jag ta och fixa det ur egen ficka. Maila mig igen if! Ledsen att den logistiken haltar ngt. Ansvarig utgivare är (eller har varit) i Norge på paddeltur.

SurfSverige e perfekt för feedback!
Så kom igen, ris & ros!

Logga in för att svara
#42350 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Esta skrev:
Thanx Nic!
Det finns dock en del kvar att slipa... T ex helsidesbilder måste skärpas upp ngt, inga alltför stora delförtoringar av bilder, varmare färger, bättre korrektyrläsning, ett reportage föll bort pga platsbrist, distributionen mm...
Själv ställer jag hårda (och ibland ngt 'odiplomatiska') krav att allt ska vara så bra det går! Och det e åt det hållet vi alla på redaktionen strävar.

Thompa gör ett megajobb som spindeln i nätet och lurar hela tiden på nya idéer.
Vi börjar få en fin samling medarbetare!
Tidningen e lite av ett kollektiv där vi alla på redaktionen jobbar gratis. Skulle inte funka annars.

Till de som bidragit till detta nr3: tidning kommer! Händer det inget denna vecka får jag ta och fixa det ur egen ficka. Maila mig igen if! Ledsen att den logistiken haltar ngt. Ansvarig utgivare är (eller har varit) i Norge på paddeltur.

SurfSverige e perfekt för feedback!
Så kom igen, ris & ros!

ni ska vara stolta över att ha sveriges första surf tidning

Logga in för att svara
#42365 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

när kommer krönikan av en ung surfare som slåss med arga busschauförer och skjutssnåla Surfsverigemedlemmar?

Logga in för att svara
#42368 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Rat har inte fått den ännu

Logga in för att svara
#42387 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Fick den för några dagar sen, typ Fredags tror jag, tycker den håller bra mycket högre klass (innehålls mässigt) och känns mindre "08:a" denna gången. Enda ris jag kan komma på just nu, är trycket i sig, ruskigt blanka sidor som är svårlästa på toan pga av blänk. sen föll det visst bort något annat som fanns i de andra två?!

Logga in för att svara
#42404 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

Jag tycker det är en sjukt bra tidning. För mig som är nybörjare är den mycket informativ samtidigt som jag kan tänka mig att den är urbra även för er erfarna surfare. En tidning man kan läsa om och om och om igen!

Logga in för att svara
#42407 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Daniel skrev:
Fick den för några dagar sen, typ Fredags tror jag, tycker den håller bra mycket högre klass (innehålls mässigt) och känns mindre "08:a" denna gången. Enda ris jag kan komma på just nu, är trycket i sig, ruskigt blanka sidor som är svårlästa på toan pga av blänk. sen föll det visst bort något annat som fanns i de andra två?!

De kanske tyckte det var "same, same......." gäsp.

Logga in för att svara
#42416 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

tobias
graphgraph

Tack för allt kritik. Kom gärna med mer. Vi gör allt för att tidningen ska bli bättre och bättre för varje nummer.

Logga in för att svara
#42432 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ska så snart som möjligt lägga min flottiga hand på ett exemplar...

Logga in för att svara
#42443 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Klättermus
graphgraph

Den va ganska okey. Men jag saknar reportage, om nån av alla dessa hårdingar från Norrland:)

Logga in för att svara
#42445 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Klättermus skrev:
Den va ganska okey. Men jag saknar reportage, om nån av alla dessa hårdingar från Norrland:)

mm, sjukt deppigt att det kom med en intervju av nån jävla skåning som bor i Sthlm. Liksom who cares??

Logga in för att svara
#42450 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

Willy skrev:
Klättermus skrev:

mm, sjukt deppigt att det kom med en intervju av nån jävla skåning som bor i Sthlm. Liksom who cares??

Den var verkligen as kul att läsa!

Logga in för att svara
#42452 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Willy skrev:
Klättermus skrev:

"nån jävla skåning" det va drygt sagt mot "jakob". jag känner inte honom men tycker du är dum som går personligt mot han.

Logga in för att svara
#42453 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Dupek
graphgraph

Daniel skrev:

tidningen känns 08:a? hahahahaha, din grötkäftade öbo!!!

Logga in för att svara
#42455 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Dupek skrev:
[b]

Nej, känns MINDRE 08:a, kan du inte läsa? Öbo? Vad är det för fel på dig, behöver du också alkolås på din dator som vissa andra eller?

Logga in för att svara
#42456 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:
Dupek skrev:
[b]

Nej, känns MINDRE 08:a, kan du inte läsa? Öbo? Vad är det för fel på dig, behöver du också alkolås på din dator som vissa andra eller?

HAHAHAHAHA

Logga in för att svara
#42464 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Dupek
graphgraph

Daniel skrev:
Dupek skrev:
[b]

förlåt, jag såg nu på bilden att du är förståndshandikappad

Logga in för att svara
#42465 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Oj, härlig höjd på inläggen här...

Logga in för att svara
#42468 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Klättermus skrev:
Tyvärr har vi haft det SÄMSTA sommar surf någonsin häruppe ..har surfat kanske 4-5 gånger sedan febuari..planen var att göra en artikel men det har inte varit någonting värt att skriva om..det kommer någonting från vårat området snart jag lovar..

Logga in för att svara
#42472 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

plåtslagarn skrev:
Willy skrev:
Klättermus skrev:

"nån jävla skåning" det va drygt sagt mot "jakob". jag känner inte honom men tycker du är dum som går personligt mot han.

Varför försvarar du honom om du inte känner honom? Det var dumt gjort av dig tycker jag.

Logga in för att svara
#42474 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Willy skrev:
plåtslagarn skrev:
Willy skrev:
Klättermus skrev:

Varför försvarar du honom om du inte känner honom? Det var dumt gjort av dig tycker jag.

Ja, jättedumt tycker jag med. Tack Willy för att du alltid är allvarligt uppriktig:laugh:

Logga in för att svara
#42475 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Daniel skrev:
Dupek skrev:
[b]

Varför känner jag mig träffad!!!!!!!!!!!!!!!???? Aha, just det.... never mind...

PS: Nyktert inlägg...

Logga in för att svara
#42477 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

plåtslagarn skrev:
Willy skrev:
Klättermus skrev:

Är allt eller bara delar av det här ironi? Om det senare: kolla upp vem som intervjuade Jakob...

Logga in för att svara
#42478 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

BTW: Tycker att det var det absolut bästa nummret hittills!

Logga in för att svara
#42485 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gudfadern uttalar sig som expert på " writing on the edge "

Willys första kommentar = hård men rolig
Plåtslagarns kommentar om Willy = ok, men var det verkligen så farligt, men ok, ligger lite i det, kanske..
Dupex ( eller vad han heter ) kommentar om Daniel : lite rolig, men fel på två sätt.
Daniels kommentar mot Duplex = mycket rolig
Willys replik mot plåtis = ok
Dupex kommentar tillbaka till Daniel = FUCKING UNDER THE LINE

Gudfadern har talat

Logga in för att svara
#42488 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen  

JOH

sverre skrev:

Plåtslagarns kommentar om Willy = ok, men var det verkligen så farligt, men ok, ligger lite i det, kanske..
Dupex ( eller vad han heter ) kommentar om Daniel : lite rolig, men fel på två sätt.

Gudfadern har talat
The only question is: who cares!!??

Logga in för att svara
#42489 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

JOH skrev:
sverre skrev:

Gudfadern har talat

Nix, the only question is: WHERE ARE THE WAVES???!

Logga in för att svara
#42490 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

JOH skrev:
sverre skrev:

Gudfadern har talat

You apparently:whistle:

Logga in för att svara
#42495 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Nej, nu fortsätter vi att hylla den nya tidningen ett tag till... innan någon får damp....

Logga in för att svara
#42574 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jakob från Skåne är en trevlig snubbe. (jag har träffat honom) Klart läsvärt. Men, Klättermusen har en poäng med sitt inlägg Och 66% av SVERIGE består av NORRLAND. Kusten är lång.Och det finns en massa osurfade ställen.Coola surfare i var och varannan byhåla

Logga in för att svara
#42600 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

kan man få tag på det första nret någon stans??? Nån som vet? SVARA!

Logga in för att svara
#42601 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

mem skrev:
kan man få tag på det första nret någon stans??? Nån som vet? SVARA!
Svar i din GB.

Logga in för att svara
#42603 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Kan iofs svara här oxå.
Maila redaktion[at]surfing.se.
Vi har ngr tidigare ex över så nr 1 ska det inte vara ngr problem att skaffa fram.

Logga in för att svara
#42604 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

Esta skrev:
Kan iofs svara här oxå.
Maila redaktion[at]surfing.se.
Vi har ngr tidigare ex över så nr 1 ska det inte vara ngr problem att skaffa fram.

Logga in för att svara
#42674 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Dupek skrev:
Daniel skrev:
Dupek skrev:
[b]

förlåt, jag såg nu på bilden att du är förståndshandikappad

Fajt Fajt fajt!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#42848 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Willy skrev:
plåtslagarn skrev:
Willy skrev:
Klättermus skrev:

Jag tycker Willy ska tagga ner lite. Willy och hans polare som han brukar dra till Torö med (läs "Den längsta resan") verkar ju minst sagt efterblivna. Losers!

Logga in för att svara
#42863 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

HALLO GOTT FOLK!
HALLO HALLO HALLO ! ! !

läs rätt
&
tänk rätt

Willy o Jakob e surfbröder!

O K E Y ? !

Logga in för att svara
#42865 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Esta skrev:
HALLO GOTT FOLK!
HALLO HALLO HALLO ! ! !

läs rätt
&
tänk rätt

O K E Y ? !

NÄHÄ!!!!!!!!! Willy är enbart en aggresiv stridspitt som sprider osämja omkring sig. Bra Lars S, stå upp för vad du tror på och passa på att sätta den sista spiken i sarkasmens förmultnande kista:cheer:

BOS

Logga in för att svara
#42872 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

adamski skrev:
Esta skrev:
HALLO GOTT FOLK!
HALLO HALLO HALLO ! ! !

läs rätt
&
tänk rätt

O K E Y ? !

NÄHÄ!!!!!!!!! Willy är enbart en aggresiv stridspitt som sprider osämja omkring sig. Bra Lars S, stå upp för vad du tror på och passa på att sätta den sista spiken i sarkasmens förmultnande kista:cheer:

BOS

Hehe... personer som omnämns i sagda artikel av willy: willy själv, jakob, niklas och slutligen jag själv, dvs lars. Voila!

Den ngt dunkla poängen i mitt inlägg var således att jag kallade mig själv för efterbliven.

Logga in för att svara
#42877 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Otydlig internetsarkasm åsido: bra tidning, bra jobbat!

Logga in för att svara
#42880 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Aha! Oki

Logga in för att svara
#42890 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Jag skall försöka avhålla mig från skämt som kräver att man 1) har lusläst artikeln 2) lagt namnen i artikeln på minnet och 3) kopplar ihop det med ett (inte helt överenstämmande) namn på surfsverige.

Blev lite för peppad av willys bluff-påhopp kanske

Logga in för att svara
#42894 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Lars S skrev:
Jag skall försöka avhålla mig från skämt som kräver att man 1) har lusläst artikeln 2) lagt namnen i artikeln på minnet och 3) kopplar ihop det med ett (inte helt överenstämmande) namn på surfsverige.

Blev lite för peppad av willys bluff-påhopp kanske

Hur som helst har jag bestämt för mig att du var inne o skrev dynga i min gästbok..
Men det fick du äta upp med besked hehehehe....

Logga in för att svara
#42897 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Lars S skrev:
Willy skrev:
plåtslagarn skrev:
Willy skrev:
Klättermus skrev:

Jag tycker Willy ska tagga ner lite. Willy och hans polare som han brukar dra till Torö med (läs "Den längsta resan") verkar ju minst sagt efterblivna. Losers!

Jag pekar inte ut nån som efterbliven men visst är det väl fel att köra ända ner till Nynäshamn för att komma till Torö (om man nu kommer norrifrån som alla gör på väg 73). Sväng av vid herrhamra-avfarten (första infarten till Nynäshamn från Sthlm räknat) istället så sparas 20 minuters restid. Eller har jag missat nåt?
En annan grej man undrar över är årtal i avslutande Surfmusik-krönikan. 1941 är fel när det gäller Lets go trippin (1963 är det korrekta årtalet). Det blir lite konstigt i sammanhanget för i nästa mening berättas om att Beach Boys revolutionerande Surfin Safari skulle ha kommit året efter 1941 (mitt under andra världskriget). Och så vill jag veta vilka låtar med Bob Marley som är surfrelaterade. Kanske har jag puffat för mycket för att haja det?

Nåja. inget mer gnäll.

Bra jobbat i övrigt.

Logga in för att svara
#42905 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

KinkyFriedmann skrev:

En annan grej man undrar över är årtal i avslutande Surfmusik-krönikan. 1941 är fel när det gäller Lets go trippin (1963 är det korrekta årtalet). Det blir lite konstigt i sammanhanget för i nästa mening berättas om att Beach Boys revolutionerande Surfin Safari skulle ha kommit året efter 1941 (mitt under andra världskriget). Och så vill jag veta vilka låtar med Bob Marley som är surfrelaterade. Kanske har jag puffat för mycket för att haja det?

Vad gäller musikartikeln råkade mitt utkast komma med istället för den slutliga versionen. En rättelse är att vänta i nästa nummer och den riktiga kommer finnas på hemsidan.

Bob Marley kanske inte sjunger om surf men han musik förknippas tokigt hårt till surf.

Logga in för att svara
#42907 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Irriterande när sånt händer.

Ville inte vara vässig.

Bra texter.

Men än en gång:
Bob Marley må vara populärt bland surfare. Men är det surfmusik på det sättet som till exempel Beach Boys är?

Nåja, det jag egentligen ville komma till kanske var att JAG SÅG BOB MARLEY PÅ GRÖNA LUND 1980!

Logga in för att svara
#42929 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Tack för er kritik! Att motta både ris och ros är nog det viktigaste för oss om vi ska bli en bättre tidning!

Det är sjukt tråkigt att vi klantar till det på mållinjen och slarvar in fel versioner av Willys och Nadines texter.

(Sånt som inte får hända ....men sånt som tydligen kan hända när man jobbar ut tidningen på söndagsnatten innan tryck måndag morron). - fan också! Skärpning.

Snart kommer ni få njuta av Willys krönika som i sin riktiga form är både sylvass och saklig.

tack som fan för all feedback!

Logga in för att svara
#43072 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

KinkyFriedmann skrev:

Jag pekar inte ut nån som efterbliven men visst är det väl fel att köra ända ner till Nynäshamn för att komma till Torö (om man nu kommer norrifrån som alla gör på väg 73). Sväng av vid herrhamra-avfarten (första infarten till Nynäshamn från Sthlm räknat) istället så sparas 20 minuters restid. Eller har jag missat nåt?

Jag menar den där träbron för fotgängare som ligger kanske fem minuter innan svängen mot Herrhamra. Jag hoppas inte vi har kört fel i alla dessa år.

Logga in för att svara
#43082 Svar: Surfing nr 3 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Willy skrev:
KinkyFriedmann skrev:

Jag menar den där träbron för fotgängare som ligger kanske fem minuter innan svängen mot Herrhamra. Jag hoppas inte vi har kört fel i alla dessa år.

Okej,

den innan "riktiga infarten" till Nynäs (där det också finns en träbro).
Skönt, då kan jag meddela att du kört rätt i alla år.

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!