|
#42759 |
Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jo, alltså,
om man tänkt sig surfa nu i (Sverige,) höst och vinter
ska man köpa sig en torrdräkt eller kan man använda våtdräkt.
Och finns det överhuvudtaget några tjocka våt/torr-dräkter till
tjejer eller måste vi ha killkostym?
Glad för lite tips 
|
|
|
|
|
#42760 |
Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Några tjejer du kan fråga som är med i BOS och har koll på detta är bl.a. Annika, Karolina, Liinus, Kat, Louie, etc
Good luck!
G 
|
|
|
|
|
#42761 |
Stoke: -1 |
ådén
|
VÅTDRÄKT SÅKLART!
sen finns de i dam/herr/barn samt sverremodell, den sistnämda har munkavle inbyygt....
snacka med nordkillarna om du vill ha okissade dräkter annars är surfmarknaden ett alternativ!
|
|
|
|
|
#42762 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#42764 |
|
Hahah ja åden är riktigt het på gröten
men jag är nöjd med svaren:P
tack för tipsen grabbs!
|
|
|
|
|
#42765 |
ådén
|
het på gröten vettefan, har på känn at du kanske är gazzer?
men man gör vad som krävs för att komma ikapp sverre i inlägg!
|
|
|
|
|
#42770 |
|
Jag skulle vaarrrmt rekomendera en Xcel har funkat för mig i alla väder, jag är kille dock men tror att tjejdräkterna är lika varma och gooa som killarnas och skorna är himelska fråga Kat... kolla in Ohana´s surfshop ( ohana.se/ ) Xflex 5/4 Women kanske är något för dig.
Killen har bra prylar och priser. MVH Björn på the westkust.
|
|
|
|
|
#42771 |
Stoke: 84 |
|
Köpte en BodyGLove-dräkt m huva. Men den är killsize. Blir av någon anledning snäppet varmare då.. Just det. Tjejer ska fortfarande frysa i vattnet.. 
|
|
|
|
|
#42772 |
|
Liinus skrev:
Köpte en BodyGLove-dräkt m huva. Men den är killsize. Blir av någon anledning snäppet varmare då.. Just det. Tjejer ska fortfarande frysa i vattnet..
Eller hur lite nedvärderande tycker jag, men det finns väl inga tjejer som gör
våtdräkter kanske
Ps. ska in och kolla på på ohana (tack)
Var kan man köpa en BodyGLove dräkt?
|
|
|
|
|
#42775 |
|
Jag köpte min på De Pontes i Sthlm!
|
|
|
|
|
#42778 |
Stoke: 143 |
|
ådén skrev:
het på gröten vettefan, har på känn at du kanske är gazzer?
men man gör vad som krävs för att komma ikapp sverre i inlägg! Komma ikapp Sverre  Det går nog inte 
|
|
|
|
|
#42780 |
|
Eller du kanske bara lurar Aprillo 
|
|
|
|
|
#42781 |
|
va?!
trodde bara dom sålde brädor ,
men då kanske jag gör ett besök där
då ^^
|
|
|
|
|
#42782 |
|
Ja.  Så måste det vara 
|
|
|
|
|
#42788 |
Stoke: 28 |
|
adisgladis har eko bodyglove dräkter till tjejer också ... och Nordsurf har Hyperflex med ..
|
|
|
|
|
#42791 |
|
jag skulle nog hoppa över hyperflex köpte lite utav deras grejor och kvaliten suger, limnigarna spricker och dom är inte så hyperflexibla som man kan tro.. 
|
|
|
|
|
#42792 |
ådén
|
jo hyperflexen håller måttet ännu, enda nackdelen skulle va att sömamrna på bröstet endast är limmade på gamla modellen, har limmat dem en gång och de håller på gå upp igen... svankar jag för mycket eller fyller min ofantligt manliga kroppshyda ut dräkten för bra?
|
|
|
|
|
#42802 |
Stoke: 2 |
|
ådén skrev:
jo hyperflexen håller måttet ännu, enda nackdelen skulle va att sömamrna på bröstet endast är limmade på gamla modellen, har limmat dem en gång och de håller på gå upp igen... svankar jag för mycket eller fyller min ofantligt manliga kroppshyda ut dräkten för bra?
Tror bara att det är dags att raka bröstet.
|
|
|
|
|
#42810 |
ådén
|
oso1978 skrev:
jag skulle nog hoppa över hyperflex köpte lite utav deras grejor och kvaliten suger, limnigarna spricker och dom är inte så hyperflexibla som man kan tro.. '
jo, men sen kostar de en tredjedel av vad de dyrare dräkterna gör, det är min första vinterdräkt någonsin men blir nog en dyrare i år eller nästa..
|
|
|
|
|
#42811 |
ådén
|
Liinus skrev:
kan det vara så att den är mer utsväng kring bröstet och på så sätt blir kallare om man inte har g-kupa?
|
|
|
|
|
#42875 |
|
Jag var på Surfers Paradise i helgen och kollade in deras nya våtdräkter från C-skins, dom såg faktiskt riktigt bra ut! Har bara haft Rip Curl och Oneill innan så vet inte hur kvaliteten är.
Dom har faktiskt en ren tjejdräkt i 6/5mm med integrerad huva och rubbet, precis som killarnas värstingmodell (Wired)! Köp en tjejdräkt om du inte ser ut som en kille i kroppen.. Passformen är ju hela grejen med en våtdräkt.
David
|
|
|
|
|
#42878 |
|
Låter ju apbra med det där C-skinet, om det dessutom är tjejmodeller. Men min Bodyglove fr De Pontes är också en 6/5/4 vill jag tro.. Så kolla in De Pontes om du bor i krokarna!
|
|
|
|
|
#42881 |
mem
|
hur länge kör ni med era 4/3 ni som har? Det är ju förstås sjukt individuellt fattar jag, men om man är villig att huttra och kanske kränger på sig någon form av underställ och dyligt... Hur långt in på hösten kan man köra med den då?
|
|
|
|
|
#42883 |
Stoke: 14 |
|
mem skrev:
hur länge kör ni med era 4/3 ni som har? Det är ju förstås sjukt individuellt fattar jag, men om man är villig att huttra och kanske kränger på sig någon form av underställ och dyligt... Hur långt in på hösten kan man köra med den då?
Hej mem
Precis som du säger så är det ju väldigt individuellt hur länge man kör med en 4/3 och jag kan ju bara berätta hur länge jag kör med min.
I vanliga fall så kan jag köra med den fram till Dec-Jan om det är ok väder. Givetvis beror det på hur länge du ska ligga i vattnet och var du ska surfa. Nu är jag väldigt varm av mig och fryser sällan så kanske det beror lite på det. Men 2-4 timmar i vattnet om man är i rörelse i stort sätt hela tiden så har det fungerat för mig.
Lycka till
Peter
www.nordicsurftravel.com
|
|
|
|
|
#42893 |
|
cederholm skrev:
I vanliga fall så kan jag köra med den fram till Dec-Jan om det är ok väder.
Helvete vad kallt! Surfar du västkust? Jag tycker 4/3:an börjar bli för kall när det går under 12-13 grader..
Kanske hade fel med C-skins.. När jag var där så tyckte jag att dom sa att samma fanns i Ladies också, men på hemsidan finns bara 5/4 utan huva. Iofs kikade jag på en 6/5mm men på deras sida står det 6/4mm, kanske är en ny modell som kommer snart? Surfers lär ju veta hur som helst.
David
|
|
|
|
|
#42910 |
Stoke: 15 |
|
Kolla med Pikles tror hon dammsugit marknaden efter 6mm lady. Underställ hjälper en del, skulle påstå att jag aldrig skulle köra under 10°C med en 4/3:a. Peter, nämn vilken vattentemp du menar, för kör du Vestlandet på Norge med golfströmmen blir det lixom lite skillnad...
Jag är rädd för att det blir en vargavinter här nere dessvärre och att vattentemp smyger ner under de magiska 4 (tror den knappt var under det i år) är nog inte otroligt, fast å andra sidan, blir det så kallt, får vi väl ingen surf heller. 
|
|
|
|
|
#42935 |
Stoke: 14 |
|
Ja du har kanske rätt Daniel. Det ska ju sägas att det e lite varmare i Norge på dom spots som jag oftast kör. Dock så surfar jag skåne med i rätt tunn dräkt fram till Dec-Jan men det e ju som sagt olika för alla.
Beror ju väldigt på hur länge man ska ligga i med såklart. Blir det mer än tre timmar så e det givetvis skönt med en dräkt som är lite tjockare. Men som regel blir det 4/3 ända tills det kryper ner till 8-10 grader.
|
|
|
|
|
#43153 |
ådén
|
Daniel skrev:
Kolla med Pikles tror hon dammsugit marknaden efter 6mm lady. Underställ hjälper en del, skulle påstå att jag aldrig skulle köra under 10°C med en 4/3:a. Peter, nämn vilken vattentemp du menar, för kör du Vestlandet på Norge med golfströmmen blir det lixom lite skillnad... 
Jag är rädd för att det blir en vargavinter här nere dessvärre och att vattentemp smyger ner under de magiska 4 (tror den knappt var under det i år) är nog inte otroligt, fast å andra sidan, blir det så kallt, får vi väl ingen surf heller.
? var håller du till?
det var en snäll vinter förra året och smhi sa 2 grader som kallast i havet...
sthlm snackar vi nu!
|
|
|
|
|
#43156 |
|
ådén skrev:
Daniel skrev:
? var håller du till?
det var en snäll vinter förra året och smhi sa 2 grader som kallast i havet...
sthlm snackar vi nu!
west coats baby west coast
|
|
|
|
|