Facebook data

1
Det här med våtdräkter...
#42759 Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lillebrandskan
graphgraph

Jo, alltså,
om man tänkt sig surfa nu i (Sverige,) höst och vinter
ska man köpa sig en torrdräkt eller kan man använda våtdräkt.
Och finns det överhuvudtaget några tjocka våt/torr-dräkter till
tjejer eller måste vi ha killkostym?
Glad för lite tips

Logga in för att svara
#42760 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Några tjejer du kan fråga som är med i BOS och har koll på detta är bl.a. Annika, Karolina, Liinus, Kat, Louie, etc

Good luck!

G

Logga in för att svara
#42761 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

VÅTDRÄKT SÅKLART!
sen finns de i dam/herr/barn samt sverremodell, den sistnämda har munkavle inbyygt....
snacka med nordkillarna om du vill ha okissade dräkter annars är surfmarknaden ett alternativ!

Logga in för att svara
#42762 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ådén skrev:
VÅTDRÄKT SÅKLART!
sen finns de i dam/herr/barn samt sverremodell, den sistnämda har munkavle inbyygt....
snacka med nordkillarna om du vill ha okissade dräkter annars är surfmarknaden ett alternativ!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nu fick du till det igen va!

Logga in för att svara
#42764 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lillebrandskan
graphgraph

Hahah ja åden är riktigt het på gröten

men jag är nöjd med svaren:P
tack för tipsen grabbs!

Logga in för att svara
#42765 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

het på gröten vettefan, har på känn at du kanske är gazzer?
men man gör vad som krävs för att komma ikapp sverre i inlägg!

Logga in för att svara
#42770 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Jag skulle vaarrrmt rekomendera en Xcel har funkat för mig i alla väder, jag är kille dock men tror att tjejdräkterna är lika varma och gooa som killarnas och skorna är himelska fråga Kat... kolla in Ohana´s surfshop ( ohana.se/ ) Xflex 5/4 Women kanske är något för dig.
Killen har bra prylar och priser. MVH Björn på the westkust.

Logga in för att svara
#42771 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Köpte en BodyGLove-dräkt m huva. Men den är killsize. Blir av någon anledning snäppet varmare då.. Just det. Tjejer ska fortfarande frysa i vattnet..

Logga in för att svara
#42772 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lillebrandskan
graphgraph

Liinus skrev:
Köpte en BodyGLove-dräkt m huva. Men den är killsize. Blir av någon anledning snäppet varmare då.. Just det. Tjejer ska fortfarande frysa i vattnet..

Eller hur lite nedvärderande tycker jag, men det finns väl inga tjejer som gör
våtdräkter kanske
Ps. ska in och kolla på på ohana (tack)
Var kan man köpa en BodyGLove dräkt?

Logga in för att svara
#42775 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag köpte min på De Pontes i Sthlm!

Logga in för att svara
#42778 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

ådén skrev:
het på gröten vettefan, har på känn at du kanske är gazzer?
men man gör vad som krävs för att komma ikapp sverre i inlägg!
Komma ikapp Sverre Det går nog inte

Logga in för att svara
#42780 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Eller du kanske bara lurar Aprillo

Logga in för att svara
#42781 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lillebrandskan
graphgraph

va?!
trodde bara dom sålde brädor ,
men då kanske jag gör ett besök där
då ^^

Logga in för att svara
#42782 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Ja. Så måste det vara

Logga in för att svara
#42788 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

adisgladis har eko bodyglove dräkter till tjejer också ... och Nordsurf har Hyperflex med ..

Logga in för att svara
#42791 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

jag skulle nog hoppa över hyperflex köpte lite utav deras grejor och kvaliten suger, limnigarna spricker och dom är inte så hyperflexibla som man kan tro..

Logga in för att svara
#42792 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

jo hyperflexen håller måttet ännu, enda nackdelen skulle va att sömamrna på bröstet endast är limmade på gamla modellen, har limmat dem en gång och de håller på gå upp igen... svankar jag för mycket eller fyller min ofantligt manliga kroppshyda ut dräkten för bra?

Logga in för att svara
#42802 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

ådén skrev:
jo hyperflexen håller måttet ännu, enda nackdelen skulle va att sömamrna på bröstet endast är limmade på gamla modellen, har limmat dem en gång och de håller på gå upp igen... svankar jag för mycket eller fyller min ofantligt manliga kroppshyda ut dräkten för bra?

Tror bara att det är dags att raka bröstet.

Logga in för att svara
#42810 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

oso1978 skrev:
jag skulle nog hoppa över hyperflex köpte lite utav deras grejor och kvaliten suger, limnigarna spricker och dom är inte så hyperflexibla som man kan tro..'
jo, men sen kostar de en tredjedel av vad de dyrare dräkterna gör, det är min första vinterdräkt någonsin men blir nog en dyrare i år eller nästa..

Logga in för att svara
#42811 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Liinus skrev:

kan det vara så att den är mer utsväng kring bröstet och på så sätt blir kallare om man inte har g-kupa?

Logga in för att svara
#42875 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Jag var på Surfers Paradise i helgen och kollade in deras nya våtdräkter från C-skins, dom såg faktiskt riktigt bra ut! Har bara haft Rip Curl och Oneill innan så vet inte hur kvaliteten är.

Dom har faktiskt en ren tjejdräkt i 6/5mm med integrerad huva och rubbet, precis som killarnas värstingmodell (Wired)! Köp en tjejdräkt om du inte ser ut som en kille i kroppen.. Passformen är ju hela grejen med en våtdräkt.

David

Logga in för att svara
#42878 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Låter ju apbra med det där C-skinet, om det dessutom är tjejmodeller. Men min Bodyglove fr De Pontes är också en 6/5/4 vill jag tro.. Så kolla in De Pontes om du bor i krokarna!

Logga in för att svara
#42881 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

hur länge kör ni med era 4/3 ni som har? Det är ju förstås sjukt individuellt fattar jag, men om man är villig att huttra och kanske kränger på sig någon form av underställ och dyligt... Hur långt in på hösten kan man köra med den då?

Logga in för att svara
#42883 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

mem skrev:
hur länge kör ni med era 4/3 ni som har? Det är ju förstås sjukt individuellt fattar jag, men om man är villig att huttra och kanske kränger på sig någon form av underställ och dyligt... Hur långt in på hösten kan man köra med den då?

Hej mem

Precis som du säger så är det ju väldigt individuellt hur länge man kör med en 4/3 och jag kan ju bara berätta hur länge jag kör med min.
I vanliga fall så kan jag köra med den fram till Dec-Jan om det är ok väder. Givetvis beror det på hur länge du ska ligga i vattnet och var du ska surfa. Nu är jag väldigt varm av mig och fryser sällan så kanske det beror lite på det. Men 2-4 timmar i vattnet om man är i rörelse i stort sätt hela tiden så har det fungerat för mig.

Lycka till

Peter
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#42893 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

cederholm skrev:
I vanliga fall så kan jag köra med den fram till Dec-Jan om det är ok väder.

Helvete vad kallt! Surfar du västkust? Jag tycker 4/3:an börjar bli för kall när det går under 12-13 grader..

Kanske hade fel med C-skins.. När jag var där så tyckte jag att dom sa att samma fanns i Ladies också, men på hemsidan finns bara 5/4 utan huva. Iofs kikade jag på en 6/5mm men på deras sida står det 6/4mm, kanske är en ny modell som kommer snart? Surfers lär ju veta hur som helst.

David

Logga in för att svara
#42910 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Kolla med Pikles tror hon dammsugit marknaden efter 6mm lady. Underställ hjälper en del, skulle påstå att jag aldrig skulle köra under 10°C med en 4/3:a. Peter, nämn vilken vattentemp du menar, för kör du Vestlandet på Norge med golfströmmen blir det lixom lite skillnad...

Jag är rädd för att det blir en vargavinter här nere dessvärre och att vattentemp smyger ner under de magiska 4 (tror den knappt var under det i år) är nog inte otroligt, fast å andra sidan, blir det så kallt, får vi väl ingen surf heller.

Logga in för att svara
#42935 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ja du har kanske rätt Daniel. Det ska ju sägas att det e lite varmare i Norge på dom spots som jag oftast kör. Dock så surfar jag skåne med i rätt tunn dräkt fram till Dec-Jan men det e ju som sagt olika för alla.
Beror ju väldigt på hur länge man ska ligga i med såklart. Blir det mer än tre timmar så e det givetvis skönt med en dräkt som är lite tjockare. Men som regel blir det 4/3 ända tills det kryper ner till 8-10 grader.

Logga in för att svara
#43153 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Daniel skrev:
Kolla med Pikles tror hon dammsugit marknaden efter 6mm lady. Underställ hjälper en del, skulle påstå att jag aldrig skulle köra under 10°C med en 4/3:a. Peter, nämn vilken vattentemp du menar, för kör du Vestlandet på Norge med golfströmmen blir det lixom lite skillnad...

Jag är rädd för att det blir en vargavinter här nere dessvärre och att vattentemp smyger ner under de magiska 4 (tror den knappt var under det i år) är nog inte otroligt, fast å andra sidan, blir det så kallt, får vi väl ingen surf heller.

? var håller du till?
det var en snäll vinter förra året och smhi sa 2 grader som kallast i havet...
sthlm snackar vi nu!

Logga in för att svara
#43156 Svar: Det här med våtdräkter... 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

ådén skrev:
Daniel skrev:

? var håller du till?
det var en snäll vinter förra året och smhi sa 2 grader som kallast i havet...
sthlm snackar vi nu!

west coats baby west coast

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!