Facebook data

1
Studera i San Diego
#42867 Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

Jag funderar på att studera i San Diego. Surfingen är en faktor. Någon som har studerat i området och är villig att ge lite tips? Även om någon har vart i San Diego en längre stund och kan ge lite input uppskattas.

Tack på förhand

Logga in för att svara
#42871 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Kolla med freddas här på forumet, har för mig han pluggar där nu.
UCSD ligger väl bäst till bland de stora skolorna om man ska surfa.

Har själv jobbat ett halvår i stan, men blev räddad från surfen tack vare spriten.
San Diego är dock helt grym som stad, i princip komplett. Rekommenderas varmt.

Logga in för att svara
#42873 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Marcus
graphgraph

Tjena,
Jag bodde o pluggade i San Diego i ca 5 år.
maila mig på marcus.marcass på gmail.com vad exakt du vill veta.

San Diego är ett grymt trevligt ställe. har just kommit tillbaka därifrån efter 4 veckors semester.

/Marcus

Logga in för att svara
#42895 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Jag kom till San Diego for snart fyra ar sedan for att plugga vid San Diego State under ett ar, ar fortfarande kvar....... Life comes at you fast!!

Kommer formodligen aldrig att flytta harifran, SD ar paradiset pa jorden!!

Bidrar garna med info rorande vad som. Skicka mail pa johan.ohlund(at)pacific-ocean.com

Logga in för att svara
#42944 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Tja! Pluggade på UCSD ett år under 2007/2008. Surfade mycket från La Jolla och längre norrut. Om du inte redan fått massa tips så kan du höra av dej till mej. Håller med om att SD e rätt komplett, mycket bra uteliv, nackdelen är att man ofta är för bakis för morgonsessions.

Logga in för att svara
#42947 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Inconsistent me vågor bara.

Jag tror SD är rågrymt om man plugger/jobbar så man kan surfa på fritiden. Typ innna och efter jobbet. För endast surftrip är de för osäkert.

Logga in för att svara
#42950 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

lars skrev:

Jag tror SD är rågrymt om man plugger/jobbar så man kan surfa på fritiden. Typ innna och efter jobbet. För endast surftrip är de för osäkert.

Agree!

Logga in för att svara
#42958 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

lars skrev:

Jag tycker att det mer är som att det är aldrig platt men heller (nästan) aldrig DOH/Epic. Min ekvation är typ <15 dagar platt per år, men också <20 dagar DOH/Epic. Detta kanske med undantag från vissa sommrar. 90% av tiden är min uppfattning att det finns något att surfa. Kompisar från Central/Nor Cal menar att där uppe är det platt och väldigt mycket väntan mellan swell men när det väl går av blir det gärna många epic sessions.

Så en sak jag funderat över är vart här i närheten (Mexico eller Central Amerika!?) kan man åka och ha hög chans på huvudhöga epic sessions, gärna under sommaren? Tar tacksamt emot tips om detta.

För endast surftrip är de för osäkert.

Håller med. Åk någonstans med mindre folk, mera gångavstånd och lite varmare. Möter dock gärna mer svenskar i vattnet.....

nackdelen är att man ofta är för bakis för morgonsessions.

Kan definitivt hålla med om detta!

Logga in för att svara
#42963 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Vad ska du plugga? Jag är nybliven högskoleingenjör o klurar lite på att läsa vidare i just san diego eller i cali-krokarna. kanske ingenjör-tillvalskurser eller ngt säljrelaterat.

Kan man få csn o betala utbildningen eller är det en stor pappas-plånbok som gäller?

Logga in för att svara
#42983 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

$hades skrev:
[quote]Vad ska du plugga? Jag är nybliven högskoleingenjör o klurar lite på att läsa vidare i just san diego eller i cali-krokarna. kanske ingenjör-tillvalskurser eller ngt säljrelaterat.

Kan man få csn o betala utbildningen eller är det en stor pappas-plånbok som gäller?[/quote

Man får och kan låna rätt mycket av CSN. Det är dock mycket rekomenderat att ha en del egna pengar med sej då boendet är rätt dyrt och dessutom är bil ett måste. Bensinen är visserligen billigare än här men man kör så sjukt mycket mer så det drar iväg där också, dessutom går priset upp hela tiden ($2.7/gallon när jag kom dit, 10 månader senare var den uppe i 4.7/gallon). Om du vill ha info hur du inte ska gå tilväga när du köper bil i USA lkan du kontakta mej.

Logga in för att svara
#42985 Svar: Studera i San Diego 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

gött! ska en sväng o kolla läget i krokarna i typ juni-juli 2009.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!