|
#42876 |
NordicSurfersMag #2 16 år, 7 månader sen |
Stoke: 12 |
Per
|
Läste nya nummret av Nordic Surfers Mag i helgen. Riktigt skön artikel om longboard. Även Irlandsreportaget var super. Bilden från Mölle på andra uppslaget går heller inte av för hackor!
|
|
|
|
|
#42901 |
Svar: NordicSurfersMag #2 16 år, 7 månader sen |
Stoke: 11 |
|
Men är inte omslagen lite väl arty? Synd att slösa värdefullt utrymme på abstrakt konst(?) eller vad det är. Eller är det bara det att alla andra lifestylemagasin i hela världen gör fel när dom använder glossat papper för att trycka apsnygga bilder? Och surfing är ju inte det fulaste som finns rent bildmässigt, enligt ganska många tidningsmakare.
Jag tror i alla fall att omslaget är skitviktigt för ett magasin. Man jag kan ha fel. Jag hade det en gång 1978 på ett matteprov.
|
|
|
|
|
#42904 |
|
Men jag kan ha fel ska det såklart vara. 
|
|
|
|
|
#42914 |
Stoke: 4 |
|
Väl arty!!??
ÄNTLIGEN en blaska som vågar sticka ut, och inte bara upprepa samma gamla nötta surfbroilers på framsidan! ASSNYGGT, om ni frågar mig!
(Men baken är ju som bekant...)
GRYMT JOBB, Mat!! Keep it up! Stay brave!

|
|
|
|
|
#42916 |
Per
|
KinkyFriedmann skrev:
Man jag kan ha fel. Jag hade det en gång 1978 på ett matteprov.
Ja men två gånger på 30 år är helt OK facit tycker jag.
Själv tycker jag att omslaget är supersnyggt. #1 hade också ett konstverk som omslag. Hoppas Mathieu fortsätter med detta surfkonsttema!
|
|
|
|
|
#42926 |
Stoke: 25 |
lars
|
Jag diggar tidningen oavsett hur omslaget ser ut. Sjukt proffsig e den iaf, och så goa bilder!
|
|
|
|
|
#42928 |
Stoke: 15 |
|
Per skrev:
[b]
Själv tycker jag att omslaget är supersnyggt. #1 hade också ett konstverk som omslag. Hoppas Mathieu fortsätter med detta surfkonsttema!
Kan bara hålla med
|
|
|
|
|
#42932 |
Stoke: 14 |
|
Väldigt snyggt och bra innehåll Mat. Gillar kvalliteten på tidningen med, själva papperet menar jag. Väldigt bra.
Peter
www.nordicsurftravel.com
|
|
|
|
|
#42936 |
Stoke: 29 |
Esta
|
cederholm skrev:
Väldigt snyggt och bra innehåll Mat. Gillar kvalliteten på tidningen med, själva papperet menar jag. Väldigt bra.
Peter
www.nordicsurftravel.com
Kan inte annat än hålla med, tyvärr... haha
Och som sagt, skönt papper och bra tryck!
|
|
|
|
|
#42941 |
|
Jag klagar enbart på omslaget, inte innehållet.
En hyfsat viktig grundregel är att omslaget ska vara säljande (om man ska sälja lösnummer). Titta er omkring i tidningställen... det är inte många som överlever med så arty omslag. Det spelar ingen roll att det sticker ut. Folk är grymt traditionella när det gäller att välja tidskrift efter omslag.
Jag tror världens övriga surftidningar har en poäng med att alltid ha nåt skitsnyggt surffoto på omslaget. Jag tror inte heller att det är nån slump att alla framgångsrika magasin har en skidåkare (om det är ett skidmagasin), en flugfiskare (om det är ett flugfiskemagasin) eller bowlare (om det är ett bowlingmagasin) på omslaget. Et cetera. Snygga bilder som beskriver innehållet är en vinnare. Konst får man hålla sig med i andra sammanhang. På gott och ont. Men, som sagt, jag kan ha fel...
|
|
|
|
|
#42982 |
Stoke: -234 |
|
graffitti på en grafitti tidning, tattuering på en tattueringstidning, en bodybuildare på en bodybuildingstidning, en flaska whisky på en whisky tidning, en modell med kläder på, på en sån tidning etc etc
MEN det finns en som skiljer sig: en tjej på en herrtidning!
Så varför kan inte arty funka på surfermag!!!

|
|
|
|
|
#42986 |
|
sverre skrev:
graffitti på en grafitti tidning, tattuering på en tattueringstidning, en bodybuildare på en bodybuildingstidning, en flaska whisky på en whisky tidning, en modell med kläder på, på en sån tidning etc etc
MEN det finns en som skiljer sig: en tjej på en herrtidning!
Så varför kan inte arty funka på surfermag!!!
tjej som omslag på tidning med bilder på tjejer inuti tidningen liksom...
men jag erkänner att du har en poäng
|
|
|
|
|
#43057 |
Stoke: 0 |
Yann
|
Nu är ju NSM både en surf och kitetidning så det blir ju svårt att välja vad man skulle ha på omslaget och då är kanske "arty" är något som tilltalar båda grupperna mer?
|
|
|
|
|
#43081 |
|
Yann skrev:
Nu är ju NSM både en surf och kitetidning så det blir ju svårt att välja vad man skulle ha på omslaget och då är kanske "arty" är något som tilltalar båda grupperna mer?
fast det var väldigt tydligt att det handlade om riktig surfing på det artiga omslaget senast
|
|
|
|
|
#43138 |
Per
|
KinkyFriedmann skrev:
fast det var väldigt tydligt att det handlade om riktig surfing på det artiga omslaget senast
Både kite och surf i tidningen! Men jag tror att det finns mer "surfart" än kite dito.
|
|
|
|
|
#43139 |
|
Per skrev:
KinkyFriedmann skrev:
Både kite och surf i tidningen! Men jag tror att det finns mer "surfart" än kite dito.
men det var väldigt tydligt att det handlade om riktig surfing på omslaget. Svårt att visa både och gissar jag.
Konstigt omslag, bra innehåll.
|
|
|
|
|
#43149 |
Stoke: 26 |
Mat
|
KinkyFriedmann! Du har nog en viss poäng i det du säger men jag kommer försätta med mitt koncept  (så länge jag hittar duktiga surfkonstnärer) samt fortsätta använda samma speciallamineringen på framsidan (tanken är att den ska påminna om ytan på surfbrädan  )
Tack för din åsikt
|
|
|
|
|
#43410 |
|
Helt rätt Mat,
man ska ju göra sin grej. Och i evighetens perspektiv kommer du att få rätt.

|
|
|
|
|
#45284 |
Stoke: 0 |
mem
|
jag har inte fått tag på #2 än 
|
|
|
|
|
#45394 |
Stoke: 1 |
|
Fortsätt med nuvarande upplägg Mat!! Är impad med nya numret!!
Keep up the good work!
Hörs
/Rille
|
|
|
|
|