Facebook data

1
Våtskor
#43202 Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Det känns som om det börjar bli dags att investera i ett par våtskor. Vad bör man köpa? Känsla kontra värme?
Tror att jag kommer surfa Sverige i kanske 1-1,5 månad till. Är rätt frusen av mig men är oxå ganska bra på att skära sönder mina fötter varje session. Skulle gärna vilja ha något som både värmer när vattnet är kallt, har bra känsla på brädan & men oxå skyddar fötterna mot bottenkrafs vid wipe out (och de är rätt många...he he...)
Någon som kan ge lite bra input??

Logga in för att svara
#43204 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Atanskorna är riktigt varma med bra känsla. "Slitgummit" är väldigt tunt så de är möjligt att de slits fortare, men de är ju därför känslan är bra, man kan inte få allt - bara nästan. Har mina 6mm i 0 gradigt vatten i 2-3 timmar utan problem

Köp de utan vriststropp, den går bara sönder.

Logga in för att svara
#43211 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

skulle nog rekomendera oneills 7mms skor, har aldrig sett ett par så sköna skor eller för den delen provat. har ett par i storlek 40-41 som är oandvända och till salu om du är intresserad på surfmarknaden....

Logga in för att svara
#43212 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Frankie skrev:
har ett par i storlek 40-41 som är oandvända och till salu om du är intresserad på surfmarknaden....

girlsize !!!

Logga in för att svara
#43216 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

sverre skrev:
Frankie skrev:
har ett par i storlek 40-41 som är oandvända och till salu om du är intresserad på surfmarknaden....

girlsize !!!

Girl size for girls - inte så dumt tänkt faktiskt.... Lite för stort för mig dock. Tack ändå

Logga in för att svara
#43232 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

För extrem värme, kör på O'Neill 7mm, för bra värme och grymt fast sula som känns stabilt Xcel, nackdelen med den senare är att remmarna går efter en säsong. Fast vet några som fullt och fast kör på Atan som är hur nöjda som helst.

Undvik split-toe, åtminstone jag får kramp av de rackarna i fossingarna, sen att isolera stortån från resten av tårna gör bara att man fryser mer.

Logga in för att svara
#43233 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Daniel skrev:

Undvik split-toe, åtminstone jag får kramp av de rackarna i fossingarna, sen att isolera stortån från resten av tårna gör bara att man fryser mer.

Jag inhandlade ett par i veckan med split toe. Varken jag eller säljaren hade en aning om varför man över huvud taget delar upp tårna, någon med större insyn?

Jag misstänkte att kramp kunde bli en faktor. Kommer inte på en anledning till att det skulle vara en fördel. Från vad man kände på land ger det ju inte större flexibilitet heller. Första testet imon, är man inte nöjd får man väl dra fram täljkniven!

Logga in för att svara
#43235 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

tanken är väl att få mer känsla genom att frigöra en tå, och visst får man lite mer känsel och balans i foten, men för mig passar det inte eftersom det bara krampar.

Logga in för att svara
#43240 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

riktiga män(och kvinnor!) kör utan!!

Logga in för att svara
#43250 Svar: Våtskor 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Obie skrev:
riktiga män(och kvinnor!) kör utan!!

BYT INTE ÄMNE!!!