sista jag lagade var en liknande skada som den du har nu. Det var dessutom ett jack i railen in till plugen efterssom jag blev påkörd av en tung NSP longboard.
Den lagningen gjorde jag utan att borra. Men hålet som blivit av att pluggen slets ur var precis lagom stort för att den inte skulle ramla ner. Jag såg till att resinen skulle kunna bonda med decket.
Först lagade jag alla glasfiberskador i railen genom att slipa ner lite, lägga på ny duk och sen poly. Därefter fyllde jag hålet med q-cell, mald glasfiber och poly mix (seg snor konsistens) stoppade ner plugen i det. Sen trimma med rakblad när det hade lagom hård konsistens.
Sen minns jag inte riktigt 100% hur jag gjorde men jag tror jag tog en bit glasfiber, klippte ett hål så pluggen precis gick genom och la det över så det täckte alla sprickor osv.(slipade ner runt först såklart).
sen poly på det. Sen slipa, sen tejpa jag över pluggen, pensla på hotcoat och sen slipa med våtslip.
så här blev det:
Djävligt fult men snabbt och lätt trots att det var en rejäl ding + att jag tror det blev starkt, men jag har inte kört den ännu så jag vet ej.