Facebook data

1
Surfing i Santa Monica, Los Angeles
#43425 Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Cybebjorn
graphgraph

Tänkte dra dit strax efter nyår. Är det någon som surfat där? Några tips? Speciellt att tänka på?

Logga in för att svara
#43442 Svar: Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Santa Monica är en tråkig platt strand. Ta dig någon kilometer upp till Topanga, där är mysigt. Och bra vågor rätt så ofta. Eller ännu längre upp, till Zuma Beach. Men den kan vara lite för snabb och stängande ibland. Eller åk en bit till, till Malibu. men där kan du inte hoppa i. Det är localsens ställe. Men det är kul att titta på. Sedan ska du förstås vidare några mil, så har du Rincon Point. Superställe!!

Vi kanske syns på Topanga, jag ska hänga där efter jul och runt nyår.

BoogieMan

Logga in för att svara
#43452 Svar: Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

BoogieMan skrev:
Santa Monica är en tråkig platt strand. Ta dig någon kilometer upp till Topanga, där är mysigt. Och bra vågor rätt så ofta. Eller ännu längre upp, till Zuma Beach. Men den kan vara lite för snabb och stängande ibland. Eller åk en bit till, till Malibu. men där kan du inte hoppa i. Det är localsens ställe. Men det är kul att titta på. Sedan ska du förstås vidare några mil, så har du Rincon Point. Superställe!!

Vi kanske syns på Topanga, jag ska hänga där efter jul och runt nyår.

BoogieMan
Malibu kommer först om man åker från SM norrut - sedan kommer Zuma en bra bit till. Det blir vägsträckan där Fett Stefan krachade Enzon. Ha haft Santa Monica som testområde när jag jobbade åt en brädshop på 60talet -det var shortboard revolutionen och vi hade ingennaaaaaning hur en short board skulle utformas - 90% blev sopor - eller var det min surfing som var soppor? det var i alla fall på väg till min college så jag kunde surfa en snabbis på morgnarna där - rätt OK faktiskt imellanåt, aaahhh, those SMALL GLASSY MORNIINGS - sounds like a retro surf movie ... I will probably also be there (against my better judgment) Jan 09 - anyone else?

Logga in för att svara
#43457 Svar: Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

kroxelikrax
graphgraph

inte ofta det är bra i st monica, tyvärr eller i beacherna runt omkring. ska du ändå upp mot rincon (som inte bryter så himla ofta) så kan jag rekomendera C-street i Ventura. ett av de vågsäkraste ställena runt om LA. grymma longboardvågor men ofta riktigt bra shortboard också. fast det är ju 1 timma med bil... för övrigt så tycker jag visst att du ska pröva Malibu. var tyst bara och ta för dig. jag hade aldrig prob och jag suger. fast man får ju inte så många vågor förstås...

Logga in för att svara
#43458 Svar: Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Nä det är klart det säkraste sättet att undgå stryk är ju att inte ta några vågor alls! Eller ligga i vägen.

" yea I have been surfing there.. no problem at all "

Waves öhh I never caught any....

Logga in för att svara
#43528 Svar: Surfing i Santa Monica, Los Angeles 16 år, 7 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Dra till El Porto, som ligger i norra delen av Manhattan Beach. Där är det ok tycker jag. Det finns en parkering nedanför en bensinmack som ligger precis efter de stora skorstenarna, där ska du ner. Blås ner på Lincoln blvd och ta sen höger vid EA Sports-huset, sen ska du bara åka mot stranden och ta vänster på Vista Del Mar. Sen sen du skorstenarna typ 2 kilometer längre fram.

Om du ska surfa sta monica så ska du åka till Bay Street som ligger 500 m söder om piren, där brukar det vara bäst. Tycker ändå det är värt att hoppa i där på morgonen om man inte hinner med något annat.

Har du ännu mer tid, skulle jag åka söderut till Huntington Beach, tar typ 45 minuter om det inte är trafik.

Jag har varit i Malibu många gånger och aldrig upplevt några problem, däremot så är det sjukt svårt att få vågor då det alltid är tok-mycket folk där. Skulle hellre satsa min peng på Topanga, lite sämre våg men mindre folk. Så du får mer vågtid per session i Topanga än i Malibu.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!