Facebook data

1
You know you are NOT a real surfer when..
#43456 You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

You use your boards in all differnet ways ( not surfing ) because you think its cool... to

for example: Have it on the wall for a party

or Use it as a desk at your office!!!

This message has been brought to you by the real BOS since 2007

Logga in för att svara
#43462 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Does it count when I was cutting onions on the bottom of my old Freedom Surfboard when the pasta was cooking besides..

Logga in för att svara
#43463 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Or when you have over 3200 posts on a forum!! Mycket snack o lite hockey!

Logga in för att svara
#43464 Svar: You know you are NOT a real surfer when 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Oki, I'm not for real 'cause jag har en (avvaxad) bräda på väggen och jag har använt en annan som frukostbord vid flertal tillfällen.

Logga in för att svara
#43467 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants klarar sig precis.. lite lökhackning paserar

Jag klarar mig också.. eftersom det inte finns något orsakssammanhang mellan surfing och forumskrivning

Esta ryker! Som han mycket riktigt själv har konstaterat. Bräda på väggen, kan va ok som mys i vardagen värre om smäller upp den för party, däremot att ha den som frukostbord vid ett FLERTAL tillfällen! Där rök du!

En överbliven bräda ska säljas till nån fellow surfer eller brännas som offer för vågor..

Logga in för att svara
#43482 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Swingkid skrev:

WORD!

Logga in för att svara
#43483 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Jag har också avvaxad bräda på väggen! Men den har tjänat sitt syfte och är söndersurfad.. Hellre ha den som konst än att slänga den

Logga in för att svara
#43484 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

OK, OK OK !!!!

Man får ha den på väggen och som bord då då!!!

Gudfadern visar härmed sin lyhördhet och att han lyssnar!

Logga in för att svara
#43485 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

daniel.t
graphgraph

Andiss skrev:
Swingkid skrev:

WORD!

Ha ha ha ja det finns bara en i som bor på surfsverige i alla fall

Logga in för att svara
#43487 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

sverre skrev:
OK, OK OK !!!!

Och utan vidare påtryckningar... Nåt e skumt här...
Obs, det e 2 olika brädor jag pratar om. Frukostbordet (och tillika middags- & barbordet) var undersidan på en Bic.

Apropå surfare eller inte... Igår mötte jag, på en stig, bl.a. en kvinna som frågade om det hade gått bra att VINDsurfa (och jag gick med endast brädan under armen).
Nee, svarade jag, jag hoppade aldrig i för vågorna var för små.

Så...
1. Gemene man/kvinna tror inte jag e en surfare, utan en brädseglare.
2. Jag har inte surfat på... evigheter.
Altså stämmer det att man inte e nån surfare om man har bräda på väggen.

Logga in för att svara
#43502 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Who´s the best surfer?
The one having the most fun.

Logga in för att svara
#43508 Svar: You know you are NOT a real surfer when 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Esta skrev:
sverre skrev:
OK, OK OK !!!!

Och utan vidare påtryckningar... Nåt e skumt här...
Obs, det e 2 olika brädor jag pratar om. Frukostbordet (och tillika middags- & barbordet) var undersidan på en Bic.

Apropå surfare eller inte... Igår mötte jag, på en stig, bl.a. en kvinna som frågade om det hade gått bra att VINDsurfa (och jag gick med endast brädan under armen).
Nee, svarade jag, jag hoppade aldrig i för vågorna var för små.

Så...
1. Gemene man/kvinna tror inte jag e en surfare, utan en brädseglare.
2. Jag har inte surfat på... evigheter.
Altså stämmer det att man inte e nån surfare om man har bräda på väggen.

Min polare frågade mej häromdagen varför jag vaxat översidan på brädan för!

Logga in för att svara
#43539 Svar: You know you are NOT a real surfer when.. 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

I hela världen så är surfing = surfing. Förutom i Sverige dårå. Där är surfing synonymt med allt från kite till att paddla kajak i medsjö ungefär.

Att vid alla tillfällen när utomstående är inblandade betona VÅG i sammanhanget brukar vara nödvändigt, eller åtminstone ge följdfrågan "är det med segel" eller dylikt. Vågsurfing (ordet) må kännas lite avigt men brukar vara förtydligande. Även (våg)surfing tycker jag funkar i informella skriftliga sammanhang.

Och visst, (vågsurfing)brädor är bäst i vattnet.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!