Facebook data

1
Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS?
#43489 Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Hannibalex
graphgraph

Halloj. Jag har precis bokat en biljett till Salvador de Bahia, Brasilien i mitten av januari. Har planerat att resa runt och surfa i nästan tre månader. Enda staden/byn jag vet att jag kommer stanna i en längre tid är Itakare, men utöver det har jag inte bestämt något. Så om ni här som har koll på Brasilien skulle kunna tipsa om feta städer/byar att hänga och surfa i så vore det riktigt schysst. Hur man tar sig dit, om det går att få tag i boende, vilka surfspots som är värdast osv. Har ni tips om andra saker ni tycker man ska göra så är det mer än välkommet! Kommer antagligen under sista månaden resa neråt mot Rio de janeiro och Sao Paulo. Tackar!

/Alexander

Logga in för att svara
#43491 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Itacaré !

Logga in för att svara
#43492 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hallåj, jag var i Pipa, Brasilien i 3 månader i höstas. Ca 8 mil fr Natal. Ta taxi, INTE buss..
Hela staden osar surf och jag är inte den enda här inne på forumet som varit där kan jag säga.. Bodde först på Vera My House, som är ett mysigt litet pousada. Sen bodde jag i hus med några andra galningar. Blev billigare så.

Surfet kunde variera från dag till dag, men när det var BRA så var det BRA!!

Logga in för att svara
#43493 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

gala
graphgraph

Ska nu norrut tycker jag du ska upp till Pipa, en liten skön by söder om Natal. Sköna breaks, delfiner, havssköldpaddor o lite fart på nätterna.

Och när du är i Itacare, så dra till lite breaks runt om, fråga runt så hittar du dit!

lycka till i brasseland

Logga in för att svara
#43510 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Chonix
graphgraph

Ta ett inrikes flyg till ön Fernando de Noronha....Du kommer aldrig att se nått så fantastiskt och så många perfekta vågor..
Ha en trevlig resa
Daniel

Logga in för att svara
#43512 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Får väl slå ett slag för Pipa jag me, men skynda skynda, en pärla som har exploderat. Praia do Madeiro är stället att surfa på i Pipa (vad alla andra än säger, klart den bästa stranden). Praia do Amore när det inte funkar på Madeiro. Har lite bilder från Pipa i mitt galleri om du vill kolla.

Logga in för att svara
#43519 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Praia do Amore kan du skita i.. Orena vågor som bara blev skum direkt.. Jävulsstranden kallade jag den.. Men jävlar vad armmuskler man var tungen att skaffa sig för att kunna komma ut i den bukten!!

Den där ön Fernando de Noronha har jag för mig att man måste ansöka om visum för. Och dessutom är det sjuuukt dyrt att hänga där. Ja, nåt tall var det iaf med det stället..

Logga in för att svara
#43526 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Hannibalex
graphgraph

Alright. tackar tackar för alla tips. Men hur funkar det med visum för brasilien i iöverhuvudtaget? behövs det i någon form om man stannar i tre månader?

Logga in för att svara
#43530 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hmm, var det inte så att det är typ 3 månader som gäller utan visum. Sen blir det spö om du inte lämnat landet.

Joo, vi åkte hem en dag för sent fick vi höra i tullen. Men det ordnade sig.

Logga in för att svara
#43564 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Andrew
graphgraph

Itacare o där e väl ganska roligt o lättsurfat. Men jag tycker du ska åka ner o kolla i södra brasilien oxå=)...ner åt florianoplis o garopraba.......där e bättre beachbreaks än itacare och pipa ...allt beror ju på din nivå på surfing oxå....vad du e ute efter osv.

Logga in för att svara
#43597 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Hannibalex
graphgraph

hm. Jag lärde mig surfa bra under ett par månader i california förra hösten. Tycker det är roligast att surfa longboard så är ute efter förhållanden som passar för det liksom!

Logga in för att svara
#43800 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

francis
graphgraph

Hej du,
jag är brasse själv och tycker du borde åka söderut, riktigt söderut till staten santa catarina och florianopolis. Där finns det stört sköna stränder som: Ferrugem, Praia do rosa (dom är bäst), Praia Mole etc. om du ska vara i brasilien i tre månader så "aproveita o tempo" som vi säger där, (utnyttja tiden) och res inom landet, du kommer inte bli besviken.
Lycka till
abracos

Logga in för att svara
#43817 Svar: Surfresa i Brasilien. Itakare medmera! TIPS? 16 år, 7 månader sen Stoke: 7

JohanB
graphgraph

Maracaipe utanför Porto de Galinhas är ett riktigt skönt beach-break på väg norrut. Porto de Galinhas funkar som bas att bo i, populär brasse-semesterort för Recife-borna och kan även vara ok surf i själva byn. Pipa är ju ett skönt ställe, men jag har aldrig blivit speciellt impronerad av surfet där. Sen är som sagt Fernando de Noronha grymt och helt klart värt det om man har råd att åka ut. Kanske lite kluriga longboardvågor dock, tubande och snabbt. Har aldrig varit i södra Brasilien. Gillar att surfa i boardshorts, men det borde väl funka även söderut i jan-feb åtminstone.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!