Facebook data

1
Komplement till 4/3
#43595 Komplement till 4/3 16 år, 7 månader sen Stoke: 3

paffare
graphgraph

Hej!

Jag tänkte kolla med er här på forumet angående det här med våtdräkt. Jag har en 4/3 + skor för tillfället (införskaffar handskar snart). Jag mistänker att det kommer bli rätt kallt på torö även fast jag är rätt varm av mig. Jag har kollat runt lite på huvor, hunderställ, kombinerat etc. Så vad är ert tips för att min 4/3 ska hålla så länge som möjligt(har inte råd med ny vinterdräkt för typ 3 lax).

Logga in för att svara
#43596 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ett tockendära underställ borde funka, sen en bra huva

Logga in för att svara
#43599 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

kpa en 2mm kepps som utan nacke och 3mm handskar eller 5mm ..det hjälper länge..

Logga in för att svara
#43602 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Använder en sån här. Funkar super om man vill lägga till en mm och extra värme till dräkten utan att förlora rörlighet.

www.pro-limit.com/displayitemv6comp.php?item_id=4813

Logga in för att svara
#43616 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Jag kör med kortärmad underställ och ett par värmande shorts. Sen har jag en soft keps också. Det funkar bra för mig! Vi har massa alternativ på nordsurf.com!

Logga in för att svara
#50460 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

marreb
graphgraph

Hallå!

Jag undrar lite, har en 5/3 av lite sämre kvalité har jag fått höra.. tror ni det räcker med att komplettera med ett underställ för att klara vinterdagar? Kände senast jag var i (typ 3-4v sedan) att det blev lite kallt men det gick. Full värme på bilen sedan bara...

Logga in för att svara
#50474 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Som jag skrev ovan använder jag en shortjon (se länk) till min 543 när de droppar närmare fryspunkten, gör stor skillnad, framför allt som vattnet som kommer in i dräkten via dragkedja och ev hål inte träffar huden på en gång.

Logga in för att svara
#50497 Svar: Komplement till 4/3 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

marreb
graphgraph

Då kör jag på något sådant istället för vinterdräkt, var lite nojig att 3 på armar å så skulle vara för lite. Tack för svaret!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!