Facebook data

1
Svinets kallt i Karibbiska havet?
#4394 Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Det kan inte stämma! Läste precis på wannasurf där någon tipsar en annan om att ta med sig våtdräkt (långärmad och 3/4) för surf i karibbiska havet. Kan det stämma?

Någon som varit där och surfat runt denna årstid som kan motbevisa tesen? Åker om tio dagar. Ska jag packa våtdräkt?

Där rök drömmen om surf i bikini...

G

Logga in för att svara
#4401 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Vet inte hur det är överallt där nere men jag var på Anquilla för ett par år sedan och hade inte tagit med mig någon våtdräkt 29 grader i vattnet. men som sagt vet inte hur det är på andra ställe. lycka till......

Logga in för att svara
#4402 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 2

frakono
graphgraph

Nei, hvor skal du? Det kan bli ned til 21 grader i Florida men sør over er det varmere! Ser på en tur til Isla Margarita(Nære Venezuela) og der skal vannet holde 28 grader i Januar. Ikke pakk med deg våtdrakt, det må i så fall være for beskyttelse mot revene!

Logga in för att svara
#4412 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hmm

Ja jag ska till Venezuela. Bra blev lite orolig där ett tag. Kan ju inte stämma med våtdräkt 3/4. Tack för hjälpen!

G

Logga in för att svara
#4438 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag har några surfguider hemma, kan kolla upp det åt dig ikväll, men någon 4/3:a skall du inte behöva, kanske en shortie eller 1mm top, om det blåser, dvs. om det stämmer att det är "så kallt" som 21°C i vattnet.

Fasen vad sugen jag blev på att surfa i boardshorts, 10dgr i CR hade inte suttit fel!

Logga in för att svara
#4457 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen  

Kribz

Dom är bara så jävla vana vid att det är typ 40gr i vattnet, så de tycker allt under 30 är elastokallt

Jäla mesar:evil:

Logga in för att svara
#4458 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Låter jättejättekonstigt. Jag var på Guadeloupe/St Lucia/Barbados i slutet på okt/början på november för 7-8 år sedan & det var aldrig kallt. Man ville alltid ha rashguard för att skydda sig mot solen...och Venezuela borde ju vara ännu varmare...någon skämtar med dig aprillo.

Logga in för att svara
#4460 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

wissan
graphgraph

surfade på jamaica för några år sen i juni o då behövdes inget annat än ett litet tygstycke...men det kanske är skillnad nu vem vet...dom har väl iofs inte s stor skillnad i temp. mellan sommar o vinter...

Logga in för att svara
#4528 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

GZaa skrev:
Det kan inte stämma! Läste precis på wannasurf där någon tipsar en annan om att ta med sig våtdräkt (långärmad och 3/4) för surf i karibbiska havet. Kan det stämma?

Någon som varit där och surfat runt denna årstid som kan motbevisa tesen? Åker om tio dagar. Ska jag packa våtdräkt?

Där rök drömmen om surf i bikini...

G

haha...den var kul. tror nog inte du behöver oroa dig. du kan nog lugnt lämna 4/3 hemma

Logga in för att svara
#4540 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Ja det verkar bara absolut befängt med våtdräkt i Karibbiska havet, nog för att vädret inte är som den ska, men vi går mot varmare tider ju. Hmm.

Tack för alla tips jag packa väl ner bikini och rashguard. Annars så river man magen eller ännu värre bikiniöverdelen spolas bort av vågen

Kommer att sätta in en galleri eller länkar till en galleri för dem som är intresserade av att kolla in surfet i Vzla.

Höööööj!

G

Logga in för att svara
#4541 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

GZaa skrev:

Tack för alla tips jag packa väl ner bikini och rashguard. Annars så river man magen eller ännu värre bikiniöverdelen spolas bort av vågen

G

Det bildgalleriet vill jag gärna se.

Logga in för att svara
#4545 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ja skicka oss lite bilder:woohoo:

Logga in för att svara
#4549 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

era fräckisar!!!

Logga in för att svara
#4553 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ok....bilder av surfet då;)

Logga in för att svara
#4554 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Förlåt! Kunde inte låta bli.

Logga in för att svara
#4606 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Åker till Dominikanska Republiken varje vinter. Det är alltid 24-26 grader i vattnet, 24-32 i luften, året runt.
Du får vara jävulskt frusen av dig om du ska behöva dräkt... Själv skulle jag aldrig komma på tanken. Istället tycker jag att det är skönt att ha rushguard som ju kyler lite när den är blöt och skyddar mot solen.

Har sett några vindsurfare ha kortärmad och kortbent dräkt på sig. Men de var mörka som natten och antagligen mer vana med värmen än oss nordbor.

Logga in för att svara
#4654 Svar: Svinets kallt i Karibbiska havet? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Jag är ju frusen av mig, men har surfat i 25 gradigt vatten i Brasilien och det var inga problem. Jag lägger in lite foto på surfet, vi får se om där även slinker in några andra:kiss:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!