|
#44034 |
Magic Sunday 16 år, 6 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Oj oj, DMI höll prognosen! +3m Swell och vinden tokdog vid 8. Över 45pers i vattnet samtidigt och några som inte fattat att man INTE KÖR NER TILL HAMNEN, ALDRIG!
Jösses vad fint det var, tror inte det blir bättre än så här i Halland. Magiskt, helt otroligt. Dessvärre inga foton, kanske lika bra det, för det lär väl gå ett decennium eller så innan man får se dess like igen. Trevligt i vattnet, även om vissa vägrar titta till vänster när de skall ta en våg eller ligger alldeles för långt in, men så är det väl numer antar jag...
Det är så kul att surfa, och få göra det i spegelblanka förhållanden utan att det rycker i brädan och att man hör folk prata i vattnet från land, helt ofattbart. 
|
|
|
|
|
#44036 |
Svar: Magic Sunday 16 år, 6 månader sen |
Stoke: 26 |
Mat
|
Jo, Daniel. några bilder finns! var där 
|
|
|
|
|
#44039 |
Stoke: 0 |
|
Mat, ngn stans man kan se ngra bilder från morgonen.....?
|
|
|
|
|
#44042 |
Remo
|
Jag har surfat där i 10 år och aldrig sett det så här! Helt fantastiskt och underbart att man fick vara med om det
Jäkligt trevlig stämning i plurret oxå. Grattis till alla oss som var där!
|
|
|
|
|
#44043 |
Stoke: 26 |
Mat
|
Nordic Surfers Mag... december issue 
|
|
|
|
|
#44045 |
|
Ser vi fram mot......
En magisk morgon för alla livsnjutare.....
|
|
|
|
|
#44054 |
Jake
|
Helt osant. Som sagt, glad att man fick vara med. Grymt kul! Ser fram emot december utgåvan då.
|
|
|
|
|
#44057 |
Stoke: 11 |
|
bilder? 
|
|
|
|
|
#44059 |
Stoke: 4 |
|
En riktigt schysst start på dagen, jäkligt fint.
Synd att det dog ut så snabbt när det väl började dala, tänk om vi kunde haft de så hela dagen.
Fint var det iallafall.
Nu är det soffan som gäller!!!!
|
|
|
|
|
#44067 |
Stoke: 1 |
|
Som sagt en helt fantastisk dag, vill dock även lämna en rapport utifrån ön där vi bara var två surfare, en säl och galet stora vågor som t.o.m tubade på morgonkvisten.
Westcoast kicks ass!
|
|
|
|
|
#44069 |
|
Är det ingen som har bilder!!!?? 
|
|
|
|
|
#44070 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#44071 |
Stoke: 10 |
|
Riktigt fint var det, helt slut nu, blev 5 timmar i vattnet. Fotade lite från vattnet när det hade blivit lite mindre, ska kolla igenom bilderna och sen kanske jag lägger upp en om jag inte somnar i soffan...
Ha det gott
//Göran
--------------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com
|
|
|
|
|
#44072 |
|
ja de va ta nig fan sjukt idag. jag var först på plats idag och när jag var nere o kollade 06.40 var de fan de sjukaste jag sett, mössan flög av och vågorna bröt 40m ut från hamn inloppet, på högern bröt de stora upp på piren. en del av vågorna hade man kanske kunnat surfa runt hela skiten om man vart grym.
satt i bilen en stund,rekade lite, kom tillbaka och käkade. kl:0800 sten dog vinden då var de redan crowded och grymt. 2 hyrbilar på parkeringen säger väll endel om intresset nuförtiden..
hare gött till nästa gång
|
|
|
|
|
#44073 |
|
Backdoor_Goran skrev:
Riktigt fint var det, helt slut nu, blev 5 timmar i vattnet. Fotade lite från vattnet när det hade blivit lite mindre, ska kolla igenom bilderna och sen kanske jag lägger upp en om jag inte somnar i soffan...
Ha det gott
//Göran
--------------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com
kan inte du skicka filmen till mig:blush:
|
|
|
|
|
#44078 |
Stoke: 24 |
|
fan att man missade den sessionen!!! ni verkar ha det fett på västkusten just nu....
|
|
|
|
|
#44079 |
|
riktigt fint, ser fram emot och se december nummret, med lite bilder.
|
|
|
|
|
#44080 |
Stoke: 20 |
|
Konstigt det där med livsavgörande ögonblick. Hej jag heter Adamski och jag är nykter alkoholist. Jag väljer att supa istället för att komma upp tidigt att surfa. Men nu är det slut med det. Tack...
|
|
|
|
|
#44081 |
Stoke: 20 |
|
Lägg upp några bilder från idag! Ångesten jag försöker hantera nu är av försmäktande slag. En bild på surfet jag missade och ångesten kommer göra en loop. Come on!
|
|
|
|
|
#44082 |
Stoke: 6 |
|
Was in water at kl. 7.10, first one in and probably first wave of the day also even though it took me 3 attempts (F#&@ me) and by the time i made it we were 3-4 in. Regarding crowd and "forgoten" priority later on, nothing chocking mate, go and see (for instance) in biarritz/hossegor with 150 guys at the peak + a sick surfing level in the water and then you'll know what i mean ;o)
(ok i agree the lesser the better for both... but so what?)
Anyway, i want more!! see ya all next time! 
|
|
|
|
|
#44083 |
|
2 rätt av Daniel
1 Magic sunday - good name dude!
2 KÖR FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN INTE NER till hamnen!!! JÄÄÄÄVLA Folkrace folk !!!!
|
|
|
|
|
#44084 |
Peter
|
Från Skåne idag:

|
|
|
|
|
#44085 |
Peter
|
|
|
|
|
#44086 |
Peter
|
|
|
|
|
#44087 |
Peter
|
|
|
|
|
#44088 |
Stoke: 12 |
Per
|
Vackert! Många ställen som visade upp episka förfållanden vad det verkar. Har fått rapporter från några andra ställen som också visade sin vackaste sida.  Grattis till alla.
|
|
|
|
|
#44092 |
Stoke: 68 |
|
Peter skrev:
Fi faaan vad fint..jäklar ...mina polare åkte till kusten idag och sa att det var episka förhållanden häruppe oxå.. de ska lägga upp nåra bilder ikväll på våran blogg..jag kunde inte åka idag..sånt är livet..faaan oxå
|
|
|
|
|
#44098 |
|
Peter skrev:
ser ut som ni gjorde ett nerköp på eftermiddagen
|
|
|
|
|
#44103 |
|
Inte nog med att det var grymt på morgonen, hamnen braka igång igen någon timme innan mörkret, och det var nästan ingen crowd. Så "double epic sunday", tycker jag den här dagen ska heta.
kfl
|
|
|
|
|
#44104 |
|
Jag var ute på ett annat ställe på kvällen, det blåste som fan! Det märktes verkligen på vågorna, skump, bump bla bla, inte alls lika bra som i morse.
Men dagen heter ändå magic sunday! i mina ögon. Fast den slår inte dagen för en månad sedan, några mil söder över.
|
|
|
|
|
#44106 |
|
Stort jävla grattis till alla er på västkusten!!!
Så jävla värt när det pumpar på!
|
|
|
|
|
#44109 |
|
Kan bara hålla med. Riktigt bra!
|
|
|
|
|
#44138 |
Stoke: 2 |
|
vilket jävla piss det var i hamnen. men 4 timmar blev det. bäst var Seth's bombdrops från piren..
|
|
|
|
|
#44141 |
|
tja!
Ska försöka ta seden dit jag kommer och inte namedroppa nått.. Men jag körde ett spot på västkusten i går kväll, första gången jag vart där. Snackade lite med några "locals" men jag glömde fråga några saker. Bryter det oftast inne eller ute? Inne va grymt kul, gillade det skarpt, brukar det vara mycket mer crowded? Jag tyckte inte det va någon fara igår, men blir det många fler så känner jag att det nog är svårt att hålla sig ur vägen, nybörjare som man är.
Tacksam för svar och hoppas att jag inte gav för många ledtrådar och retade upp nån..
Peace!
/Kim
|
|
|
|
|
#44146 |
|
|
|
|
|
#44147 |
|
|
|
|
|
#44148 |
|
$hades skrev:
vilket jävla piss det var i hamnen. men 4 timmar blev det. bäst var Seth's bombdrops från piren..
De såg helt bissara ut, lyckades han med någon, såg två som var nära
|
|
|
|
|
#44151 |
|
|
|
|
|
#44152 |
|
|
|
|
|
#44153 |
|
|
|
|
|
#44159 |
|
Papasharq skrev:
$hades skrev:
Nja, kom så nära som det nog går, blir ingen bra våg just där så ofta.
Där var ngn annan dude oxå som hade boardshorts ovanpå våtdräkten.... är det det senaste modet eller?!
|
|
|
|
|
#44163 |
|
|
|
|
|
#44171 |
Stoke: 9 |
|
HAHAHAHAHAHA.
jag kan inte annat än att hålla med.
svårt att komma runt det där - man vill ju se häftig ut, även med våtdräkt, eller? jag vet inte riktigt hur folk tänker. herre jösses.

|
|
|
|
|
#44173 |
|
Haha, bombdropsen var läckra. Är det någon som har lyckats?
Bilderna från Skåne, var dessa tagna tidigt på morgonen? Hamnen verkar inte ens varit i närheten om man jämför med bilderna.
|
|
|
|
|
#44183 |
Peter
|
$hades skrev:
Papasharq skrev:
$hades skrev:
Där var ngn annan dude oxå som hade boardshorts ovanpå våtdräkten.... är det det senaste modet eller?!
De var sjukt roliga - om någon har bilder på dem (bombdropparna alltså, shortsen såg jag tillräckligt av) så lägg gärna upp dem här. Stod nån kamerakille med fett objektiv på innerpiren ett tag medans Seth hoppade.
|
|
|
|
|
#44184 |
Peter
|
johan_s skrev:
Haha, bombdropsen var läckra. Är det någon som har lyckats?
Bilderna från Skåne, var dessa tagna tidigt på morgonen? Hamnen verkar inte ens varit i närheten om man jämför med bilderna.
Inte så tidigt - bilderna är från halv tio fram till elvasnåret (ungefär) på förmiddagen.
|
|
|
|
|
#44190 |
|
Som sagt, hamnen var frustrerande, blev fyra timmar för mig med. Skönt att det inte var så strömt och stökigt, vågorna byggde fint med.
Just det...ironi:woohoo:
|
|
|
|
|
#44196 |
|
Peter skrev:
$hades skrev:
Papasharq skrev:
$hades skrev:
De var sjukt roliga - om någon har bilder på dem (bombdropparna alltså, shortsen såg jag tillräckligt av) så lägg gärna upp dem här. Stod nån kamerakille med fett objektiv på innerpiren ett tag medans Seth hoppade.
Fick en bild från bilen när jag gett upp. Timade ju såklart hoppet skit, men är ju rätt skön spray från piren. (Inte jag med feta objektivet)
Inte världens bästa surf man haft direkt, men alltid kul att bli blöt 
|
|
|
|
|