Facebook data

1
Och I Norrland igår
#44208 Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Johan sa att dem här 2 bilder var inte i närhäten av de störste vågorna som bröt ...vi väntar på bilder ifrån någon som hade en värsting kamera och tog nåra bättre bilder..vi avvakta och se hur stor de blir...Andrew sa att det var triple till quadruple gubbe på sättserna !!! Tyvär var jag inte där men ändå såg det för jäkligt fint ut....Johan takes off

Logga in för att svara
#44209 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Andrew paddlar på

Logga in för att svara
#44210 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hey Rat kind of equipment do You guys up there use when it starts pushing triple to quadruple. 8ft guns?

Logga in för att svara
#44211 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

No.... the longest 'shortboard' I have is a 7'4" rhino chaser..In triple to quadruple head high ...i.e 8ft+ I would surf my 6'8" or my 7' shortboard ..even in swedish conditions..because then the waves really have 'PUSH' and you can paddle into them on a normal 'salt water' shortboard....we had a 6m swell hit yesterday and Andrew said to me that, without a doubt, the sets were much bigger than the waves we got last year on 9 nov..you know ..the 'Black Gold' day..??!! that to me would be 8ft..he said it was fucken smokin' ..we wait to see how the other photo's turn out before i lay further judgement but i believe him..he said it wasn't as perfectly clean as we got it but there was only a bit of 'texture' (as he called it) on the wave face..I think the pics show the texture he meaned..not absolutely perfect but mighty clean anyway..Answer you're question?

Logga in för att svara
#44212 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Nja, kanske inte riktigt så stort, men över double oh på de största. Det sjuka var att det nästan var helt cleant... Helt klart en av mina bästa sessions i Sverige någonsin.

Logga in för att svara
#44213 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

One more thing Erik..at this spot there is no place that you can take photo's from higher than the actual beach itself..if you take away the fact that the wave in front is blocking the bottom of the wave i would say that the waves in the pictures were easy 1 ½ gubbar wouldn't you??!!

Logga in för att svara
#44214 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Så jävla rent och bra vägg!

Logga in för att svara
#44216 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Snyggt!
Men jag tror inte heller på 3-4x gubbe i dom stora setsen. Övertyga mig att jag har fel!

Logga in för att svara
#44218 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

RATMAN skrev:
One more thing Erik..at this spot there is no place that you can take photo's from higher than the actual beach itself..if you take away the fact that the wave in front is blocking the bottom of the wave i would say that the waves in the pictures were easy 1 ½ gubbar wouldn't you??!!

Looks like a real nice wave Rat. down here in skabbSkåne we would call that size about headhigh. I usually surf a regular shortboard or a fishy shortboard in that type of surf. Thanks for the pics, I'll try to get my camera out more as well..

Logga in för att svara
#44220 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Jag går bara på det som andrew sa.... men johan ha skrivit ovan att det var dubbel gubbar..andrew surfade 'pointen' ensamen och det kan ha varit större där än på 'middles'..vi får se bilderna när de kommer..jag tror mer på det johan sa faktiskt..men kanske det var nåra vågor som rollade in som var större..andrew sa att det var störst runt kl.18 precis innan det började skymmade till vi få se...undrar om ratland funkade oxå ..helt osurfade..mmmmm:silly:

Logga in för att svara
#44221 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

ErikG skrev:
... Thanks for the pics, I'll try to get my camera out more as well..
Samma här. Saknade mitt 70-200 igår. Tog inte ens en enda bild med kompaktkameran!

RAT, jag vill fortfarande se den dära tuben på film... eller har ni lagt locket på?

Logga in för att svara
#44225 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 26

Mat
graphgraph

RATMAN skrev:

Congrats! Ser riktigt fint ut!!!!

Logga in för att svara
#44228 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

RATMAN skrev:
Andrew paddlar på

Thats not sweden!

Logga in för att svara
#44259 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Esta skrev:
[quote]ErikG skrev:
... Thanks for the pics, I'll try to get my camera out more as well..
Samma här. Saknade mitt 70-200 igår. Tog inte ens en enda bild med kompaktkameran!

RAT, jag vill fortfarande se den dära tuben på film... eller har ni lagt locket på? [/quote

Den är kvar här hos mig..nån dag få jag tid att ladda ner den till min inspelningsbar dvd och sedan över till en dvd och sedan in till min data och sedan kan jag skicka den till dig..!!!!
Måste bara lera mig hur f--n man ladda ner den till inspelningsbara dvd'n

Logga in för att svara
#44273 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

RATMAN skrev:
Esta skrev:RAT, jag vill fortfarande se den dära tuben på film... eller har ni lagt locket på?
Den är kvar här hos mig..nån dag få jag tid att ladda ner den till min inspelningsbar dvd och sedan över till en dvd och sedan in till min data och sedan kan jag skicka den till dig..!!!!
Måste bara lera mig hur f--n man ladda ner den till inspelningsbara dvd'n [/quote]
Strul med det tekniska... aha, den ursäkten hade jag glömt.
Jag sätter mig i bussen och åker upp nu! Kan inte vänta längre.
Hoddevik kommer vara stort till helgen... men jag kan förmodligen inte åka (som vanligt).

Logga in för att svara
#44342 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

En, en och en halv eller 2 gubbar....spelar ingen större roll.
Det jag ser på bilderna är en jääääävligt fin våg helt enkelt. Fokkin world class!
Så...GRATTIS ni som var där! Jäkla snygg timing och bra val av spot grabbar, kul för er
Ser ju helt makalöst ut

Vill se mer av det därB)

Logga in för att svara
#44535 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

en till bid från söndag..lite suddig men fin vägg..andrwe bottensvänger

Logga in för att svara
#44546 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

RATMAN skrev:

PHOTOSHOP!!!!!!!!

Logga in för att svara
#44547 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Gazzer skrev:
RATMAN skrev:

PHOTOSHOP!!!!!!!!

Vadå? Behövs inte för en normalstor våg i Norrland. Eller vad menade du?
Nån gång ska jag ta med dig (inkl silvertejp) till ett ställe där du kommer skita på dig!

Logga in för att svara
#44550 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Gazzer skrev:
RATMAN skrev:

PHOTOSHOP!!!!!!!!

waddaya mean gazzer?? that i should have photoshop-ed it to make it better or that i photoshop-ed it to make it bigger..??
I tried to sharpen it in photoshop to make it clearer but it just makes the picture look cubic (in little squares:blink:

Logga in för att svara
#44562 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

No disrespect, men...
Första bilden ser sjukt fake ut. Surfaren ser ditklistrad ut... Vad har du gjort med bilden??!!!

Logga in för att svara
#44569 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Blindmoose skrev:
No disrespect, men...
Första bilden ser sjukt fake ut. Surfaren ser ditklistrad ut... Vad har du gjort med bilden??!!!

Den bilden är definitivt inte rörd. här är länken till bilden i originalformat 4.bp.blogspot.com/_sTlNBb_wqDU/SOkxC7zF4CI/AAAAAAAABNg/2c9OeyyiaWo/s1600-h/P1030593.JPG

Passa på att titta på de andra bilderna som ligger uppe, det enda det handlar om är 1: att fotografen just kommit upp ur vattnet o frös som fan, 2: att han aldrig rört kameran innan.

Logga in för att svara
#44570 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Johan skrev:
Blindmoose skrev:
No disrespect, men...

Den bilden är definitivt inte rörd. här är länken till bilden i originalformat 4.bp.blogspot.com/_sTlNBb_wqDU/SOkxC7zF4CI/AAAAAAAABNg/2c9OeyyiaWo/s1600-h/P1030593.JPG

Passa på att titta på de andra bilderna som ligger uppe, det enda det handlar om är 1: att fotografen just kommit upp ur vattnet o frös som fan, 2: att han aldrig rört kameran innan.

Vet förresten inte om Rat försökte skärpa till den i PS innan han postade den här. Men bilden på länken är helt orörd o äkta,

Logga in för att svara
#44571 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Maynard
graphgraph

aint nothing photoshopped here, i would know, im the one holding the camera. actually johan and andrew got even bigger waves that day. the bad quality in the pics is because my hand were frozen stiff and shaking like hell.

damn shame u weren´t with us ratman!

Logga in för att svara
#44587 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

hehe fucking hell... why are you guys whining about PS here and there when it's a decent looking headhigh (as long as you feel the need to make everything bigger than it is I will counteract ) wave? nice score!

Logga in för att svara
#44588 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

Dags att skära ner på kvällsölen. Eller kanske inse att man börjar bli gammal och skaffa ett par brills...

Logga in för att svara
#44622 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

rackarn skrev:
hehe fucking hell... why are you guys whining about PS here and there when it's a decent looking headhigh (as long as you feel the need to make everything bigger than it is I will counteract ) wave? nice score!

i was the only one overinflating the size of the waves...I wasn't even there surfing.. i think the photo's show the size of the waves captured on film.. if they say they caught bigger ones then they did...

Logga in för att svara
#44945 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

ahausheer
graphgraph

I am the one in most of the pics. It was that big and the biggest one wasn't caught on camera. It was bigger than in the pics, not by a huge amount but maybe a half meter. The biggest sets were 2.5 meters tall. I have this thing at my work that is exactly 2.5 meters tall and I see it every day so I know just how big that is. Most were 2 meters and the better rides were at least 50 meters long. but please don't believe it, i don;t need any road bumps in my way.

Logga in för att svara
#44951 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ahausheer skrev:
I am the one in most of the pics. It was that big and the biggest one wasn't caught on camera. It was bigger than in the pics, not by a huge amount but maybe a half meter. The biggest sets were 2.5 meters tall. I have this thing at my work that is exactly 2.5 meters tall and I see it every day so I know just how big that is. Most were 2 meters and the better rides were at least 50 meters long. but please don't believe it, i don;t need any road bumps in my way.

Just out of cuiroisity, what is yhis " thing " you have at work !! ??

Logga in för att svara
#44972 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 1

Mirre_Formosa
graphgraph

sverre skrev:
ahausheer skrev:

Just out of cuiroisity, what is yhis " thing " you have at work !! ??

HAHAHAHHA !

Yes, please do tell!

Logga in för att svara
#45014 Svar: Och I Norrland igår 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

ahausheer
graphgraph

The thing at my work that's 2.5 meters tall----------- the ceiling it s high ceiling, i guess it would have just been easier to say that in the first place. 2.5 meters if fucken way taller than I would have thought though but it does help to think of a reference height when judging wave size. but the pics support my claim as well. lets all hope for waves for everyone. including the fat ladies who surf on two boards and dont need a wetsuit cause they are so fat.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!