Facebook data

1
Longboard
#44319 Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

surf2008
graphgraph

Någon som kan tipsa om nån bra, smidig, hållbar longboard för en 65 kilos surfare? Tar gärna emot tips och argument...

Logga in för att svara
#44321 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Southpoint C-Schaper "Bonga" 8'8" lätt

Logga in för att svara
#44322 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

backdoor's own epoxy shapes look pretty good if you ask me

Logga in för att svara
#44343 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Longboard
ÄR
TRÅÅÅKIGT!!!

Logga in för att svara
#44354 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

Liinus skrev:
Longboard
ÄR
TRÅÅÅKIGT!!!

Du är tråkig?

Logga in för att svara
#44355 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Maks
graphgraph

jag tappade det lite, men som Daniel skrev. Bonga brädan kan jag rekommendera starkt, surfat mycket på den själv och den tål mycket och är grymt skön att köra. Om du ska ha en performance longboard ska du snegla på Lufi brädor. Bästa känslan du kan få på en longboard.

Logga in för att svara
#44356 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

FireWire, Flexflight 9,0 rounded pin:woohoo:

Logga in för att svara
#44359 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Vad går en sån på Cagge runt $2 500 eller?

Logga in för att svara
#44362 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

backdooor göran rekomenderar också performance longboard i sverige, däremot är jag skeptisk mot thruster set-up på långisar

Logga in för att svara
#44365 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

surf2008
graphgraph

Tack för alla svar! Förlorar man själva "longboardkänslan" om man går ner till drygt 8 fot även för en kort, lätt snubbe som mig?

Logga in för att svara
#44368 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

I så fall, Kolla även Mc Tavish Eightball, www.surfers.se/search.aspx?CategoryID=162

Logga in för att svara
#44369 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

lappjäveln
graphgraph

ett tips: inget under 9 fot. gärna med lite rocker. Du kommer att förstå...
Finns ju en massa märken:
Köpte tex min Tunnel Vision på en trip till england, en 9,1a med rounded pin, typ 5000:- med bag.
Finns i newquay, annars Lufi i portugal kanske?
Köpte senast en Bic noserider 10 ft, -08 modell, och det går som en oljad blixt i vattnet = snabbpaddlad= långa åk!

Lycka till!

Logga in för att svara
#44373 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Om man väger såpass lite kan man som Daniel säger ha en kortare bräda än 9 fot, men då får man inte tävla på den om man nu skulle ha såna ambitioner i framtiden...

South Point 8.8 är en bra första longboard att utvecklas på och den är tålig för stötar om man slår i stenar mm. Årets modell av SP är också lättare än tidigare.

Har surfat alla modeller av South Point och många surftech modeller och en massa andra märken. Nu på slutet har jag bara surfat min nya custombräda (9.0 x 22 x 2 3/8) i EPS och epoxy. Den passar mig perfekt och är min absoluta favorit.

Fördelen med en high performance longboard är att det är den mest allsidiga brädan som finns. Den klarar allt från riktigt små vågor till så stort som man vågar surfa. Ska den mest användas i mindre vågor och vara ett komplement till shortboard väljer man kanske lite mer volym än annars.

Håller med Åden, det är bättre med 2+1 (centerfena och små sidfenor). då kan man ha ända ner till 4.5 tums centerfena och byta till större sidfenor om man vill.

För de som tycker longboard är tråkigt, kolla in the Log - redefine the stereotype. Där surfas Pipeline och Puerto Escondido och då kanske man ändrar uppfattningen om att surfa longboard...

Ha det gott
//Göran
--------------------------------
www.backdoor.se

Logga in för att svara
#44374 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Om man väger såpass lite kan man som Daniel säger ha en kortare bräda än 9 fot, men då får man inte tävla på den om man nu skulle ha såna ambitioner i framtiden...

South Point 8.8 är en bra första longboard att utvecklas på och den är tålig för stötar om man slår i stenar mm. Årets modell av SP är också lättare än tidigare.

Har surfat alla modeller av South Point och många surftech modeller och en massa andra märken. Nu på slutet har jag bara surfat min nya custombräda (9.0 x 22 x 2 3/8) i EPS och epoxy. Den passar mig perfekt och är min absoluta favorit.

Fördelen med en high performance longboard är att det är den mest allsidiga brädan som finns. Den klarar allt från riktigt små vågor till så stort som man vågar surfa. Ska den mest användas i mindre vågor och vara ett komplement till shortboard väljer man kanske lite mer volym än annars.

Håller med Åden, det är bättre med 2+1 (centerfena och små sidfenor). då kan man ha ända ner till 4.5 tums centerfena och byta till större sidfenor om man vill.

För de som tycker longboard är tråkigt, kolla in the Log - redefine the stereotype. Där surfas Pipeline och Puerto Escondido och då kanske man ändrar uppfattningen om att surfa longboard...

Ha det gott
//Göran
--------------------------------
www.backdoor.se

Logga in för att svara
#44375 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Skrev långsamt det hann dyka upp inlägg under tiden (Jacob gillar inte när man inte leker med honom hela tiden..).

Gå inte under 8.8 om du vill ha longboardkänsla även att du väger bara 65 kg...

//Göran

Logga in för att svara
#44386 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

another state of mind is good inspiration as well

Logga in för att svara
#44393 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Daniel skrev:
Vad går en sån på Cagge runt $2 500 eller?

$ 900 i New York, förmodligen billigare i Cali

Logga in för att svara
#44468 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Martinez
graphgraph

South Point, 9´1 Bonga perkins mk 2án. Jag tycker den är svin schysst.

Logga in för att svara
#44577 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jo den är grym Martinez, men kanske inte den brädan man skall börja med på longboard, den surfar mer som en shortboard, vilket du tydligt visade i söndags. Sen är den tunnare och mer "bräcklig", tro mig, efter mina tre veckor i Costa så tog det några andra mindre än två veckor att knäcka min i beachbreaksen i Santa Teresa...

Logga in för att svara
#44590 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Martinez
graphgraph

Jo, visst den kanske är lite tunnare än andra brädor. Men den svänger bra, flyter bra också. Hård är den, en kasst vind tog min bräda på permiär dagen, den studdsade som en flipper kula mellan stenarna.
Hade det varit en vanlig glasfiber bräda hade jag fått plocka upp mina smulor, nu kom jag undan med någon ytte pytte liten spricka.
Beror ju lite på hur man vill köra.Helst inte på stenarna. Men här hemma i sverige skulle jag nog inte rekommendera någon cruiser iallafall. Jag tror att det för d mesta är för skumpiga vågor för det här.
Varför inte den andra bonga modellen 9´1, den har nog lite mer volym. Har bara prövat ett par vågor med den, men den är kanon den oxå. Jag skulle nog säga satsa på en epoxy bräda. Har hört att folk tycker dom är livlösa och flexar dåligt. Det är inget som stör mig iallafall. Go bonga!

Logga in för att svara
#44810 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Kanske

Logga in för att svara
#44846 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jag har tre långboards Tror jag måste tjacka en 4e bräda

Logga in för att svara
#44856 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

looks crazy, might actually work. kinda like the early 80's shapes from Scroff surfboards. Peter shaped ok boards but ended up making furniture and artwork with foam and fiberglass.

Logga in för att svara
#44857 Svar: Longboard 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Per skrev:

Kanske

När jag hörde videon så tänkte jag vafaan det e ju en svenne som snackar engelska, och det var det ju!!!

Fan vad ball Dock jävligt fula :D:D

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!