Facebook data

1
offtopic.. mailserver hjälp!?!?
#44472 offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Ursäkta detta offtopic inlägg, men jag måste bara fråga om nån har tips... håller på att bli galen så inåthelvete på min dator...lyckas nämligen inte skicka mail....

Här i spanien är alla uppkopplingar via telefonica, vilket jag har googlat och fått reda på att man ska ha smtp.telefonica.net, men nu godkänns jag ändå inte och håller fan på att bli tokig. Någon som har ett specialtips på vad problemet kan vara? portar? något med SSL? elelr kan det helt enkelt vara så att telefonicajävlarna inte godkänner denna typ av mailande överhuvudtaget... erfarenheter, tips?

--------
Avsändaradressen thomas@surfing.se godkändes inte av servern smtp.telefonica.net.
Välj en annan utgående e-postserver från listan nedan eller klicka på Försök senare om du vill spara brevet i utkorgen tills det kan skickas.

---------

peace

Logga in för att svara
#44477 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

du kan försöka ändra i dina Mailkonto inställningar > Advanced > Outgoing SMPT från "25" till "2525" -

Logga in för att svara
#44729 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Kan du läsa mailen? Har du en annan mailadress jag kan skicka grejer till dig via, eller ska vi köra ftpn?

Logga in för att svara
#44731 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Jag är ganska säkert att det var problemet/lösning som jag angav ... råkat ut för detta ett par gånger - Nå Thompa hus gick det?

Logga in för att svara
#44766 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jag ju inte exakt insatt i vad Telefonica har för policy men är det inte så att de bara tillåter @telefonica.net mailadresser som FROM-adress? Så brukar det nämligen vara. Dessutom om du skulle maila från en domän via en annan domäns smtp så kommer du antagligen att klassas som spam. Det här är inte mitt område riktigt men tills någon kommer som vet bättre så... Din ISP har ju inget att göra med din mail egentligen.

Du kan ju använda loopia att hosta er mail eftersom de är de som hostar er domän idag om man kollar whois, eller använda gmail och deras webbklient. Funkar ju med alla domäner, inte bara @gmail.com.

www.mydigitallife.info/2006/02/14/host-your-domain-email-with-google-on-gmail-technology/

Logga in för att svara
#44797 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

tack för hjälpen!
Ska försöka lite mer nu!

YANN, du har nog rätt, får helt enkelt börja använda webmailen och kopiera klistra dom mailen som jag redan tagit hem,...

Willy: Jag kan läsa mailen, no problemas!! RInger dig på skype nu!

Logga in för att svara
#44865 Svar: offtopic.. mailserver hjälp!?!? 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Hmmm...jag är ganska säker på att man var tvungen att ha ett telefonica-konto & logga in med det på smtp.telefonica.net för att få skicka mail med en extern adress i deras nät. Jag har nog kvar vårt gamla företags anv.namn/lösen från 2001någonstans om du vill prova med dem...man vet aldrig, det kanske kanske kan funka fortfarande!?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!