Facebook data

1
Red Beauty
#44514 Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Hej har sålt av delar av quivern. Så nu vill jag ha en sprillans channel island red beauty men dom är tamigfan omöjliga att få tag i. Den längden jag vill är 6.6 19 2 3/4 till rimligt pris iaf jag har haft kontakt med ett företag som heter Surf Station som ligger i Florida men dom vill 914 dollar för brädan och frakt och det tänker jag inte pröjsa. Nån som har nån bra webshop i europa ? Anledningen till att jag vill ha en europeisk webshop är för att slippa skatten.
Tack på förhand

Mvh

Andreas

Logga in för att svara
#44518 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Jag citerar:

"After 15 years of successfully collaborating with French licensee Euroglass, Channel Islands Surfboards has opened its own European office in Hossegor, France. The new office will take over the whole manufacturing, distribution and marketing operations of its brand for Europe.
Following the relocation and new developments of the headquarters on the West Coast of the US, the new office is a logical evolution to strengthen the brand and fully integrate the European operations into the company. Channels Islands is looking forward to offering you the highest level of quality and service, as you can expect from one of the world's leading surf brands.
If you have any inquiries please feel free to contact them at: Channel Islands Surfboards, 180 Avenue des Menuisiers, ZA de Pedebert , 40150 Soorts-Hossegor, France. Phone: + 33 (0) 558 489 919, or send an email to: info@cisurfboards.eu"

Logga in för att svara
#44520 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

mm har kontakt med dom men dom är inte jättesnabba på och svara.

i just want my beauty

Logga in för att svara
#44526 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

nekons skrev:
Jag citerar:

"After 15 years of successfully collaborating with French licensee Euroglass, Channel Islands Surfboards has opened its own European office in Hossegor, France. The new office will take over the whole manufacturing, distribution and marketing operations of its brand for Europe.
Following the relocation and new developments of the headquarters on the West Coast of the US, the new office is a logical evolution to strengthen the brand and fully integrate the European operations into the company. Channels Islands is looking forward to offering you the highest level of quality and service, as you can expect from one of the world's leading surf brands.
If you have any inquiries please feel free to contact them at: Channel Islands Surfboards, 180 Avenue des Menuisiers, ZA de Pedebert , 40150 Soorts-Hossegor, France. Phone: + 33 (0) 558 489 919, or send an email to: info@cisurfboards.eu"

Ska man läsa mellan raderna innebär det att nån kinaman kommer glasa CI brädorna eller?

Logga in för att svara
#44529 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

[SpRaKtOy]
graphgraph

jag letade som fan efter en röd skönhet i våras, men alla ställena ja hittade blev för dyrt.
tablas surfshop i spanien säljer dom och frakten e 90 eur. transsurf.com.uk e oxå för dyra.
killerdana skickar hit dom med men jag lägger inte 6000-7000 kr för att få hit en red beauty.
Hittar du något så hör gärna av dej för då köper jag oxå en!

Logga in för att svara
#44531 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Ingen som är i hossegor som kan köpa en åt mig och ta med till Sverige med ersättning naturligtvis?

Logga in för att svara
#44532 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

ErikG skrev:
nekons skrev:
Jag citerar:

Ska man läsa mellan raderna innebär det att nån kinaman kommer glasa CI brädorna eller?

HAHA! Ja, antagligen...

Burton har väl köpt CI, så det är väl bara "big business" från början till slut. Å då är det kinaglasning som gäller, antar jag.

Logga in för att svara
#44536 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Vad är det för fel med kineser?

Kan man åka i rymden tror jag man klarar av att glasa en bräda.

Logga in för att svara
#44538 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Per skrev:
Vad är det för fel med kineser?

Kan man åka i rymden tror jag man klarar av att glasa en bräda.

Jo kineser är ju rejält duktiga iofs är det väl inte kinesiske Fuglesang som glasar brädorna men ändå.
Att glasa en bräda ok är ju inte helt enkelt men det ju inte direkt om raketforskning. Om jag själv har möjlighet att välja stöttar jag hellre en fabrik inom EU där mänskliga rättigheterna upprätthålls kanske? Stöttar också hellre produktion brädor av människor som faktist är surfare, mao mindre lokala tillverkare som kan bygga custom och faktiskt har ett genuint intresse av både hantverket och utvecklingen av surfbrädor.

Logga in för att svara
#44540 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kina är väl någorlunda, man kan ju vända på pannkakan och säga att ju mer handel och interaktion dom har desto mer kommer kanske demokrati och mänskliga rättigheterna utvecklas där ? Nästintill omöjligt att undvika produkter därifrån ändå iofs.

Logga in för att svara
#44541 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

mindre kina mer bräda

Logga in för att svara
#44542 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Jag är spanien. Hittar du en i närheten av Tarifa så kan jag ta med den hem

Logga in för att svara
#44543 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Erik G, är det något du försöker efterleva även i andra sammanhang i vardagen? kan bli ganska komiskt. På resturange
:-ursäkta, vart är eran stekpanna gjord?
:-Det är en Hackman !
:-AAaaahhaa då blir jag nog tvungen att äta någon annanstans idag...,misstänker att den är gjord i asien.

På bilfriman, :-hejsan, jag skulle vilja ha en heleuropeisk bil!
:-Ja det har vi, här är en VW.
:-är alla delar gjorda i europa av hemma mekare som har ett genuint intresse av att göra skruvar?
:-ehhe nej några är nog gjorda i asien, hmm.
:-Ok då blir jag tyvärr tvungen att köpa en bil av någon annan, tex klingstorp Olle han gör allt själv...

Förstår vad du menar men ibland kan det bli svårt att leva som man lär...

Logga in för att svara
#44544 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

freddandson skrev:
Erik G, är det något du försöker efterleva även i andra sammanhang i vardagen? kan bli ganska komiskt. På resturange
:-AAaaahhaa då blir jag nog tvungen att äta någon annanstans idag...,misstänker att den är gjord i asien.

:-är alla delar gjorda i europa av hemma mekare som har ett genuint intresse av att göra skruvar?
:-Ok då blir jag tyvärr tvungen att köpa en bil av någon annan, tex klingstorp Olle han gör allt själv...

jo nu skrev jag ju iofs samma sak som du i ett inlägg ovan.

Logga in för att svara
#44545 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

freddandson skrev:

Ha ha ha! Klockrent!!!

Logga in för att svara
#44555 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ag är ute efter en billig LONGBOARD

Logga in för att svara
#44586 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

freddandson skrev:

nice try, but the logic doesn't completely stick.

It's more like asking at the restaurant:

'Is this chicken in my salad from free range chickens?'

waiter: 'no, the chicken's head was chopped off in China, frozen in Taiwan, preservatives added during shipping, then sent to us'

Erik G. no thanks, I'll go kill my own chicken

Logga in för att svara
#44589 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

jag som trodde den stora fabriken låg i Thailand, som faktiskt spottar ut de flesta brädor som surfas i Europa och för den delen i stora delar mellanamerika också....själv har jag fyra tror jag...sen har jag en custom gjord av en svensk i portugal och alla mina brädor är köpta av en svensk i sverige också....tror inte han har någon utländsk påbrå även om han ses i icke svenska vatten....hmmm...skumt..eller?!

men Kina eller Thailand, vafan eller?

Klart man skall gynna lokalt om man kan, än så länge kan man det på brädor, men försök få tag i en våtdräkt som inte är sydd i sydostasien....det blir värre det....lustigt att fresten att Hackman är ett köksmärke och en shaper....

Logga in för att svara
#44612 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

vet att du inte är heklt på detta tyresö men bluebottlesurfboards eller nord kan nog på beställning shapa en sådann(sen huruvida nords glasning i alla fall är bättre än en kines kan diskuteras)

Logga in för att svara
#44627 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Jo det är sant men jag vill nog ha en Channel Island av någon anledning.

Logga in för att svara
#44630 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ådén skrev:
vet att du inte är heklt på detta tyresö men bluebottlesurfboards eller nord kan nog på beställning shapa en sådann(sen huruvida nords glasning i alla fall är bättre än en kines kan diskuteras)

Det där med Nordglassning är gammalt - det var flera år sedan de hade en del brädor med tunna glassning - men då var det inte frågan om "dåligt" hantverk - snarare ett val att inte har för tynga brädor - vilket iofs kan diskuteras - . Jag köpte nyss en Egg from de och den är stabilt glassat.

Logga in för att svara
#44670 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

ådén skrev:

Det här med att kopiera andra shapers brädor e väl ändå lite tvivelaktigt, inte minst moraliskt sett. Dessutom tvivlar jag starkt på att kopian blir tillräckligt lik såvida fabriken inte råkar ha shapen för just den brädan i datorn (vilket iof kan vara fallet om de shapat Merricks tidigare).
Hur som helst, här är en länk till en grym surfare på en Red Beuty:

Logga in för att svara
#44672 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

freddas skrev:
ådén skrev:

Det här med att kopiera andra shapers brädor e väl ändå lite tvivelaktigt, inte minst moraliskt sett. Dessutom tvivlar jag starkt på att kopian blir tillräckligt lik såvida fabriken inte råkar ha shapen för just den brädan i datorn (vilket iof kan vara fallet om de shapat Merricks tidigare).
Hur som helst, här är en länk till en grym surfare på en Red Beuty:

Ja... rent logiskt får du nog ha dessa argument som alternativa va!

Inte " dessutom " alltså utan snarare antingen eller?

Antingen blir den tillräckligt lik och då är det fel.

ELLER så blir den inte det, och då är det inte fel! Utan rätt men det blir fel!

Logga in för att svara
#44682 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Jag tycker personligen inte man ska kopiera andra shapers modeller. Det jag menar är att man ändå väljer att göra det så bör man räkna med att den inte kommer bli speciellt lik orginalet. Undantaget är om shapern vet specifikationerna för just den modellen. Vill man ha en Red Beuty är det väl självklart att man köper en Al Merrick? På så sätt får man den brädan man vill ha som dessutom redan är väl beprövad.

Logga in för att svara
#44970 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Du kan hitta dem i Pukas-shoparna i San Sebastián!

Logga in för att svara
#44977 Svar: Red Beauty 16 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Ingen i närheten av Hossegor eller San Sebastian som vill tjäna en 500 på att ta med en till Sverige??

PEACE

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!