Facebook data

1
gran canaria
#44530 gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Aluminium_olov
graphgraph

Ngn som har erfarenhet av surfa gran canaria.

Ska man ta med eller hyra bräda?

Logga in för att svara
#44552 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jadu......

Hur tänker du när du vill att nån annan ska bestämma om du ska hyra eller ta med dig din bräda??

Logga in för att svara
#44626 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Cryten
graphgraph

sverre skrev:
Jadu......

Hur tänker du när du vill att nån annan ska bestämma om du ska hyra eller ta med dig din bräda??

Jag tror inte han tänker att du ska bestämma någonting, utan han är ute efter lite nyttig information.

Själv hade jag kollat upp hur mycket du får betala för att hyra respektive ta med dig din egen bräda, och sen får man väl vikta det mot hur mycket problem man brukar ha med utrustning som man inte använt tidigare (det är ju en av nackdelarna med att hyra).

Tyvärr har jag inte någon koll när det gäller att surfa gran canaria, så det överlåter jag till någon annan.

Logga in för att svara
#44633 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lilu
graphgraph

Jag har surfat La cicer spotet precis i slutet på las canteras-stranden, Las Palmas. Finns info på wannasurf.com

www.prsurfing.com/ är baserade i puerto rico längre ner på ön men kan köra ut till tex. Las Palmas. Det är inga direkta asvtånd direkt. Vi hade inte bil så vi fick hålla oss till La Cicer, funkade varje dag.
Hördes tala om några andra schyssta spots på ön.
Kostar kanske 50/60 euros/veckan att hyra. Man kan få en schysst begagnad bräda för typ 1000-lappen i nån av de softa surfaffärerna längs Las Canteras!

lycka till!

Logga in för att svara
#44634 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Cryten skrev:
sverre skrev:
Jadu......

utan han är ute efter lite nyttig information.

Själv hade jag kollat upp hur mycket du får betala för att hyra respektive ta med dig din egen bräda, och sen får man väl vikta det mot hur mycket problem man brukar ha med utrustning som man inte använt tidigare (det är ju en av nackdelarna med att hyra).

.

AHA! Vad dum jag är!

Smart tips!

Själv hade jag aldrig kommit på dessa överväganden. TACK!

Jag ska räkna nästa gång med min miniräknare så får vi se var vi hamnar och sen blir det ett allmänt övervägande om mer subtila grejer som du nämnde!

Logga in för att svara
#44641 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Cryten
graphgraph

sverre skrev:
Cryten skrev:
sverre skrev:
Jadu......

utan han är ute efter lite nyttig information.

.

AHA! Vad dum jag är!

Smart tips!

Själv hade jag aldrig kommit på dessa överväganden. TACK!

Jag ska räkna nästa gång med min miniräknare så får vi se var vi hamnar och sen blir det ett allmänt övervägande om mer subtila grejer som du nämnde!

Jadu Sverre, efter att ha läst lite på forumet om dig innan så var jag lite tveksam till om jag vågade ge mig in i att lägga en kommentar på din post. Jag gillar dock sarkasm, så i min bok är det än så länge bara plus på dig, men vi får väl se hur länge det varar

Förövrigt fanns det bara två svar att ge på frågan, och du hade ju redan skrivit ner det första, så jag skrev ner det som fanns kvar att ge

Logga in för att svara
#45155 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

roxyluna
graphgraph

Gran Canaria på vintern är väldigt bra i Las Palmas, men det finns oxå bra vågor i Faro maspalomas om man har tur med vindarna.
En bra strand som ligger mellan palmas och playa del ingles, heter playa del hombre... riktigt schysst! mest bara lokals dock.
Hyra är nog det bästa du kan göra, kan kosta en del att ta med.

Logga in för att svara
#45160 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

beror ju på om man vill använda sin egen bräda eller inte, tar ju ett tag att vänja sig vid en ny

Logga in för att svara
#45180 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

hellgren
graphgraph

roxyluna skrev:
Gran Canaria på vintern är väldigt bra i Las Palmas, men det finns oxå bra vågor i Faro maspalomas om man har tur med vindarna.
En bra strand som ligger mellan palmas och playa del ingles, heter playa del hombre... riktigt schysst! mest bara lokals dock.

Tja!

Jag är också lite sugen på att dra ner.. Kollat lite krin Playa del ingles... Locals säger du, mycket crowded? Vet du hur dom är, chilla eller otäcka?

tackar för svar!

Logga in för att svara
#45194 Svar: gran canaria 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

hellgren skrev:
roxyluna skrev:

Tja!

Jag är också lite sugen på att dra ner.. Kollat lite krin Playa del ingles... Locals säger du, mycket crowded? Vet du hur dom är, chilla eller otäcka?

tackar för svar!

Localsen är inte nådiga! Speciellt mot nybörjare är dom fan totalt väcka!

Spöar skiten ur folk!

Öbor vettu...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!