|
#45219 |
Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|
|
|
|
#45220 |
Svar: Swedish Surftour 2008 inställd! 16 år, 6 månader sen |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#45222 |
Stoke: 11 |
|
skit 
|
|
|
|
|
#45223 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
|
|
|
|
#45224 |
|
|
|
|
|
#45227 |
|
|
|
|
|
#45228 |
Stoke: 6 |
|
|
|
|
|
#45233 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Måste en tour ha sponsorer osv? Jag fattar inte riktigt grejen, kan nån upplysa mig om varför?  Ok ASPturnén med alla sina stora evenemang och proffs men svenska "touren"?
|
|
|
|
|
#45236 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#45237 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#45238 |
Stoke: 25 |
lars
|
Bra jobbat gubbar!
Se nu till att köra Mölle och Torö iaf..
|
|
|
|
|
#45240 |
|
|
|
|
|
#45243 |
Stoke: 0 |
|
Vad då inställt? Har ni mer info?
|
|
|
|
|
#45245 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Som det står i pressreleasen från SSA så påverkar detta inte Mölle tävlingen alls, mer än att shortboard klasserna inte räknas in i nån tour.
Vi är redo att köra Mölle så fort vågorna dyker upp.
|
|
|
|
|
#45250 |
|
aldrig förstått grundtanken eller idé bakon surf touren. Vad var meningen med det hela?
|
|
|
|
|
#45261 |
Stoke: 68 |
|
tävling gazza...daaaaah...
|
|
|
|
|
#45262 |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#45265 |
Stoke: 5 |
|
sideways = ants eller?
aja bra jobbat sideways, men som sagt i Mölle kör vi så fort vi kan
vi står redo, gör du?
|
|
|
|
|
#45279 |
|
RATMAN skrev:
J----vlar vilken skit alltså..synd att det blev fucked up.. 
|
|
|
|
|
#45280 |
|
RATMAN skrev:
tävling gazza...daaaaah... Thanks fort staitng the obvious ...
|
|
|
|
|
#45282 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Tror inte skulden ska läggas på någon enskild person. Min gode vän Ants har gjort och gör mycket bra för den svenska surfscenen. Ibland fungerar inte samarbeten bara. Hoppas som sagt på ett gäng lyckade tävlingar i år ändå och en bra surftour 2009.

|
|
|
|
|
#45283 |
Stoke: -1 |
ådén
|
sicket bottennapp för de som betalat medlemsavgifter till organisationer för att tävla... 
|
|
|
|
|
#45285 |
|
|
|
|
|
#45286 |
Stoke: 10 |
|
Ants är ju jävligt enveten och skaffade ju fram sponsorer förra året och såg till att Touren blev av. Lite annat läge i år när dem fått barn kanske, svårt att få tiden att gå ihop. Det var grymt gjort förra året och det tror jag alla håller med om.
Sen tycker jag personligen det ser illa ut när man beter sig som en ung skejtare här på forumet om man reprensenterar SSA (och är 40 bast..). Världen är liten och är ganska säker på att en hel del potentiella sponsorer är inne på forumet och följer det som skrivs mm.
Tycker det är tråkigt att behöva dela upp shortboard och longboard, för i slutändan är en tävling i Sverige ett socialt event. Då vill man ju gärna träffa så många som möjligt och inte bara de som tävlar i respektive klass.
Varför ställa in Touren nu? Är väl bara att köra alla klasser på de tre tävlingar som är planerade? Sen får man ju hoppas det blir lite vind på helgerna och inte i veckorna bara. Har ju trots allt varit ganska många bra tillfällen som gått till spillo nu i början på hösten.
Sen hoppas jag SSA håller ett uttagningsläger till landslaget i början på nästa säsong, blir ju extra viktigt om det inte blir så många tävlingar här hemma i höst.
Hade två sköna sessions igår och resten av veckan ser ju ganska lovande ut här på västkusten.
Ha det gott
//Göran
---------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com
|
|
|
|
|
#45289 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Backdoor_Goran skrev:
Ants är ju jävligt enveten och skaffade ju fram sponsorer förra året och såg till att Touren blev av. Lite annat läge i år när dem fått barn kanske, svårt att få tiden att gå ihop. Det var grymt gjort förra året och det tror jag alla håller med om.
Sen tycker jag personligen det ser illa ut när man beter sig som en ung skejtare här på forumet om man reprensenterar SSA (och är 40 bast..). Världen är liten och är ganska säker på att en hel del potentiella sponsorer är inne på forumet och följer det som skrivs mm.
Tycker det är tråkigt att behöva dela upp shortboard och longboard, för i slutändan är en tävling i Sverige ett socialt event. Då vill man ju gärna träffa så många som möjligt och inte bara de som tävlar i respektive klass.
Kan bara håller med dig. Well said.
Varför ställa in Touren nu? Är väl bara att köra alla klasser på de tre tävlingar som är planerade? Sen får man ju hoppas det blir lite vind på helgerna och inte i veckorna bara. Har ju trots allt varit ganska många bra tillfällen som gått till spillo nu i början på hösten.
Sen hoppas jag SSA håller ett uttagningsläger till landslaget i början på nästa säsong, blir ju extra viktigt om det inte blir så många tävlingar här hemma i höst.
Hade två sköna sessions igår och resten av veckan ser ju ganska lovande ut här på västkusten.
Ha det gott
//Göran
---------------------------------------
www.backdoor.se
www.nordicsurftravel.com
|
|
|
|
|
#45290 |
Craig
|
I wrote that I can only agree, and that that was well said.
But it didn´t follow the message
|
|
|
|
|
#45294 |
Stoke: 33 |
|
Detta var val inte helt ovantat. Kandes som att det blev mest gnall mellan diverse parter utan att bara forsoka kora tavlingarna. Det har ju vart ett antal helger med surf...
Sponsorer behovs for att ge det en battre niva och resurser annars kan vi val lika bra bara ha ett SM pa toro med Klangen och nagra backar Corona. (no offence klangen)
Longboard o shortboard i samma tavling...DOH!...  .
"Surftouren" ar val de 3 eventen som ar pa g dvs, Molle, Toro, Salusand och slang in deltagarna i excel spreadsheet o skriv surftour som header....och ge dem nagra poang per placering.
|
|
|
|
|
#45295 |
|
SVENSKA IG! 
|
|
|
|
|
#45304 |
Stoke: 4 |
Ants
|
|
|
|
|
#45307 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#45309 |
|
jocke skrev:
Ants skrev:
jocke skrev:
Lika bra att man la ned,,, Då jag ännu inte fått min tröjja för 07, då jag tävlade i Salusand,,, 
Jag är ju inte direkt hemlig av mig, det går ju ringa eller maila mig om frågor. Är det Kronjocke eller, dig skickade jag tischan när jag skickade till de andra. Jag har inte fått nån tröjja i allafall:(
Skulle du vara intresserad av en BOS tröja?
Kolla tidigare tråd, Feddans

|
|
|
|
|
#45310 |
Ants
|
Jaha, detta kom verkligen som en nyhet för mig efter allt arbete jag lagt ner för touren för även 2008. Det har alltså inte bara handlat om att ringa sponsorer, utan även samla folk, räkna budget, lista vad som ska göras, snacka med föreningar eller andra arrangörer som vill arrangera. Jag har också lagt en grund för 2009 samtidigt. Och jobbat en hel del med mediabyråer och större företag, gått på möten, skickat mail och ringt. Många timmar har det blivit.
Det lustiga är att SSA styrelse knappt alls kommunicerat med mig vad de gjort eller inte gjort och nu lägger de ner utan att diskutera detta med mig som är koordinator för hela touren.
Sedan så händer det en massa andra saker internt där styrelsen velar hit och dit med och inget går direkt framåt. Verkar som landslagssatsningar verkar viktigare för en del i styrelsen där de själva kan åka på resor och vara tävlande, funktionärer, kaptener, domare osv.
Och tack kompisar i styrelsen nu har ni verkligen visat varför det är så ointressant med att vara med i SSA. Hög medlemsavgift både för medlem och föreningsmedlem som innehåller precis ingenting. Landslag istället för Surf Tour, styrelsemöten istället för action, ogenomförande av gjorda beslut med ändringar hit och dit så allt måste rivas upp och göras om.
Jag har en hel väska full av klagomål som jag skulle kunna spy ut här och kanske gör jag det också trots att jag vet att det inte leder någonsomhelsvart så jag säger som jag brukar och jag tror de flesta som vill förstå förstår mig mycket väl när jag säger det:
BAJS
|
|
|
|
|
#45311 |
|
Ants skrev:
Jaha, detta kom verkligen som en nyhet för mig efter allt arbete jag lagt ner för touren för även 2008. Det har alltså inte bara handlat om att ringa sponsorer, utan även samla folk, räkna budget, lista vad som ska göras, snacka med föreningar eller andra arrangörer som vill arrangera. Jag har också lagt en grund för 2009 samtidigt. Och jobbat en hel del med mediabyråer och större företag, gått på möten, skickat mail och ringt. Många timmar har det blivit.
Det lustiga är att SSA styrelse knappt alls kommunicerat med mig vad de gjort eller inte gjort och nu lägger de ner utan att diskutera detta med mig som är koordinator för hela touren.
Sedan så händer det en massa andra saker internt där styrelsen velar hit och dit med och inget går direkt framåt. Verkar som landslagssatsningar verkar viktigare för en del i styrelsen där de själva kan åka på resor och vara tävlande, funktionärer, kaptener, domare osv.
Och tack kompisar i styrelsen nu har ni verkligen visat varför det är så ointressant med att vara med i SSA. Hög medlemsavgift både för medlem och föreningsmedlem som innehåller precis ingenting. Landslag istället för Surf Tour, styrelsemöten istället för action, ogenomförande av gjorda beslut med ändringar hit och dit så allt måste rivas upp och göras om.
Jag har en hel väska full av klagomål som jag skulle kunna spy ut här och kanske gör jag det också trots att jag vet att det inte leder någonsomhelsvart så jag säger som jag brukar och jag tror de flesta som vill förstå förstår mig mycket väl när jag säger det:
BAJS
Men du DEBITERAR väl för allt jobb du har lagt ner nu då!!! ??
Avtalsbrott från SSA : s sida!
Gudfadern 
|
|
|
|
|
#45312 |
Ants
|
sverre skrev:
[/quote]
Men du DEBITERAR väl för allt jobb du har lagt ner nu då!!! ??
Avtalsbrott från SSA : s sida!
Gudfadern  [/quote]
Nej, jag debiterar ingenting. Förra året fick jag som resten i styrelsen 900 kr (tror jag det var) var som arvode för nedlagt idéelt arbete på alla 4 tävlingar, rent symboliskt alltså. Domare och funktionärer fick mycket mer om de hade varit på alla tävlingar.
|
|
|
|
|
#45313 |
Willy
|
Synd att det lagts ner, men mest synd om Ants som verkar lagt ner otroligt mycket energi och tid i det här. Det skulle vara kul att få höra någon annans åsikt i denna debatt. Ants har en poäng i att det är väldigt tyst från SSA:s sida ( när det inte är han själv som för oväsen  )
|
|
|
|
|
#45315 |
|
Har det någongång hörts så mycket som ett pip från SSA ?
I någonting?
Det är Redax och andra här på forumet som brukar vidarförmedla när någonting sker där ...
SSA skulle ha en jättepotential i att bli någonting väldigt bra med rätt folk!
Intresset har aldrig varit större för surfing i Sverige, SSA skulle kunna anordna mycket mer jippon etc fester m.m. om folk fanns som hade tid med det.
Man skulle dessutom kunna ta inträde etc...
I stadgarna står det ju att SSA : s syfte är att verka för surfingens utveckling i Sverige...
Just nu verkar det som dom bara gör det genom representation genom landslaget.
Inte mig emot dock! Förstår inte vitsen med att surfingen ska bli mer populär alls!!!
Vad menade jag med detta nu då?
 Ingen aning jag bara svamlade loss lite 
|
|
|
|
|
#45320 |
|
|
|
|
|
#45324 |
|
Tycker inte vi skall klanka ner pa landslag satsningen, det ar ju en naturlig lank mellan surftour och landslag. Gor bra ifran dig pa touren och sedan skickas man utomlands for att representera, i synnerhet om surfing blir en OS sport kommer det bli en helt annan ton och resurser som kommer satsas. Genom att folk aven staller upp i touren ar det ju enklare att plocka ut ett "rattvist" landslag. Seth o Jakob ar ju ett resultat av detta.
Touren ar val nedlagd pga samarbetssvarigheter mellan Ants, SSA, Sponsorer och lokal klubbar, men jag tanker inte sitta o tycka om det eftersom jag vet for lite.
Ta nya tag for 2009 och kanske lagg upp ett mer realistikt upplagg over en langre tid
1. En tavling i Gotaland pa varen
2. En tavling i Norrland pa sommaren
3. Avsluta med Sveland Masterskapen pa toro pa hosten
|
|
|
|
|
#45325 |
|
Jag tror det blir en tour, men inte i SSA:s regi.
SM på Torö med fest fest på kvällen vågar jag sätta pengar på.
YFPK
|
|
|
|
|
#45326 |
Ants
|
Nja..
Det blir Surftour med SM Torö och SM Salusand och det blir Varberg, men kanske inte i SSA regi så mycket. Bara för att SSA styrelsen tröttnat så har inte jag det. Ska ringa och checka med de påtänkta sponsorer nu. Bara surfet kommmer i november då vill säga. Så boka in alla helger för surf tour i November och Rädde Mölle som ett separat coolt event (bajset där får vi lösa senare).
Självklart får SSA dra den cred och regler de vill, men om de inte vill det så får det stå för dem.
Det är mitt bidrag till det infekterade bajset!
Hoppas fortfarande att saker och ting löses och att styrelsen agerar mer bestämt om saker och inte velar hit och dit.
Alla involverade är bra snubbar och snubinnor och vi vill alla samma sak. Jag tror det är brist på tillit och kommunikation som är det största problemet.
Vi borde jobba framåt istället för hindra varandra.
|
|
|
|
|
#45327 |
Stoke: 30 |
|
Andiss skrev:
Genom att folk aven staller upp i touren ar det ju enklare att plocka ut ett "rattvist" landslag. Seth o Jakob ar ju ett resultat av detta.
If that was true, Craig would have made the team
|
|
|
|
|
#45334 |
|
Jo, jag tycker vi skall ha mer expats i landslaget. Craig skulle ju egentligen tagit lattes plats latt.
Nasta gang tycker jag vi skall endast skicka expats over 30 som t.ex. Matthew, Craig, Lee & Didine.

|
|
|
|
|
#45336 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Hela tonen här tycker jag är lite märklig. Vi måste sluta att se allt det här som ett nollsummespel.
SSA ska pyssla med nationella OCH internationella tävlingar. Två fel gör inte ett rätt. Om det ena inte lyckas så bra så är inte det en anledning att klanka ner på det andra.
Vi har just nu ett VM lag som gör en långt bättre insats än något svenskt landslag har lyckats med tidigare och det tycker jag är kanonbra oavsett vilka som ingår i laget. Det är dessutom kalasbra att laget är relativt ungt och att det är dom yngsta som visar framfötterna. Dvs det finns något här som har potentialen att bli ännu bättre. Att hacka på enstaka lagmedlemmar eller funktionärer tycker jag inte är särskilt konstruktivt. Det här laget representerar Sverige och SSA med all ära.
Däremot tycker jag att SSA skulle kunna vara oändligt mycket bättre på informera, tex hur uttagningen går till.
På samma sätt tycker jag inte att man ska hålla på att värdera enstaka individers insatser mot varandra. Det är många som arbetar för att genomföra tävlingar i Sverige, alla bitarna måste passa i pusslet, inte bara enstaka.
|
|
|
|
|
#45341 |
|
Andiss skrev:
Jo, jag tycker vi skall ha mer expats i landslaget. Craig skulle ju egentligen tagit lattes plats latt.
Nasta gang tycker jag vi skall endast skicka expats over 30 som t.ex. Matthew, Craig, Lee & Didine.
stupidest thing you've ever said, if you have a swedish passport then your swedish, anything else is discriminating.
it should be ability (and, in this case, nationality) nothing else, not age nor race.
|
|
|
|
|
#45342 |
|
|
|
|
|
#45343 |
|
sverre skrev:
jocke skrev:
Ants skrev:
jocke skrev:
Lika bra att man la ned,,, Då jag ännu inte fått min tröjja för 07, då jag tävlade i Salusand,,, 
Jag är ju inte direkt hemlig av mig, det går ju ringa eller maila mig om frågor. Är det Kronjocke eller, dig skickade jag tischan när jag skickade till de andra. Jag har inte fått nån tröjja i allafall:(
Skulle du vara intresserad av en BOS tröja?
Kolla tidigare tråd, Feddans
Tröjorna som is DA SHIZNAY!! (( vilket betyde: The Shit ))
|
|
|
|
|
#45345 |
|
SharkBoy skrev:
[quote] Andiss skrev:
stupidest thing you've ever said, if you have a swedish passport then your swedish, anything else is discriminating.
it should be ability (and, in this case, nationality) nothing else, not age nor race.[/quote
HEY Seppo blow in, stop moaning about who made the team or not, doesnt suit you.
Jag gillar din argumentering...kanske sjalv borde skaffa ett irlandskt pass sa kan man ju sjalv stalla up i OS i langdakning, skidskytte, backhoppning, slalom, stortlopp, hockey osv eftersom irlandarna suger pa det.
|
|
|
|
|
#45348 |
|
i use logic in my argument, and wasn't moaning, was making a point, craig couldn't care less to be honest. To me it's a principle thing and I made a point earlier, which is what started YOU off on the argument.
As for your argument? Why not, if you want to represent ireland in skating because you think you have a chance and can get citizenship, why not?
for the record, ssa never told us before we travelled 5 hours to another coast to enter a contest that, 'oh, by the way, if you don't speak fluent swedish and you are over thirty, you can't be on the national team ,even if you have a passport'
So SSA is only cares about the swedish citizens with Scandinavian Genetics! 'Sorry Zlatan, you can't make the team because you look too slavic and your not as swedish as the rest of the blonde guys on the team.' Sorry Josef Fares, your movie wasn't accepted into our film festival because you're genetics aren't swedish'
Ok, now I feel bad about arguing so much about a stupid principle that doesn't even really involve me. But to close, if someone has expressed interest, has a swedish passport, SURFS SWEDISH WATERS REGULARLY and takes time to go to contests and beat other surfers who made the team, that person deserves a spot on the team. Case closed
|
|
|
|
|
#45349 |
|
"SURFS SWEDISH WATERS REGULARLY" !?!?!? 
|
|
|
|
|
#45360 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
SharkBoy skrev:
Andiss skrev:

it should be ability (and, in this case, nationality) nothing else, not age nor race.
Swedish born nationals should have first priority, especially young guys like Latte who actually started surfing in Sweden! This has nothing to do with race. Your remark about race is just plain stupid!
|
|
|
|
|