|
#4581 |
Join Sthlm Sub Surfers 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 4 |
Ants
|
För att bidraga till utvecklingen i Swedish Surfing Association [SSA], så har jag tagit initiativ till att dra igång föreningen Sthlm Sub Surfers på nytt. Föreningen har verkat sedan 1984 med skateboard, snowboard och surf. Som mest hade vi ca 800 medlemmar. Läs mer om föreningen på www.highvalley.se (snart subsurfers.se)
Vi har en surf-sektion i föreningen med just nu 15 st surfare. Flera är kända profiler inom svensk surfing och som även varit medlemmar på 80 och 90-talet.
Vi pratar just nu om att under nästa säsong arrangera en resa, ett klubbmästerskap samt även ansöka om arrangemang av Sverige Cup eller Svenska Mästerskapen kring Sthlm.
*Föreningen är idag ej godkänd som förening under SSA, då det trots årsmötesbeslut sedan 2005 finns som punkt för styrelsen att förverkliga att föreningar ansluts eller bildas. Med den nya styrelsesammansättningen hoppas jag SSA kan börja jobba med även den frågan
Medlemskap i surf-sektionen kostar 200 kr (250 kr inkl surf, sk8 eller surf, snb och 300 kr inkl surf, sk8, snb). För det får man en T-shirt, försäkring från Folksam som gäller för surf/sk8/snb och även vid tävling, stickers, medlemskort som också ger rabatt i butiker, medlemskap i SSA* och möjlighet att påverka föreningens och förbundets* verksameter. Vi har också ett medlemsforum för endast medlemmar.
Efter gårdagens SSA extra årsmöte så hörde jag att flera föreningar skulle bildas, en i Gävle, en i Härsnösand och så finns ju förening i Umeå. Kanske startas ytterligare en i Sthlm, men här kommer ett alternativ till ett aktivare SSA från mig i alla fall
Surf or die! 
|
|
|
|
|
#4595 |
Svar: Join Sthlm Sub Surfers 18 år, 6 månader sen |
|
fredtiger
|
Med all respekt; skulle betala 200kr för att bli struken från din sms-lista!  Allvarligt talat, hur gör jag för att bli struken från listan Ants? Inte meningen att dissa varken dig eller din klubb. Men 98% av informationen känns irrelevant för mig som bor långt från huvfudstaden!
|
|
|
|
|
#4597 |
Ants
|
fredtiger skrev:
Med all respekt; skulle betala 200kr för att bli struken från din sms-lista! Allvarligt talat, hur gör jag för att bli struken från listan Ants? Inte meningen att dissa varken dig eller din klubb. Men 98% av informationen känns irrelevant för mig som bor långt från huvfudstaden!
Cool det! Med all respekt så stryker jag dig från listan bara du svarar mig på 070 585 38 27 eller ants<at>sideways.se. Om du önskar vara kvar på listan så skicka info vliken stad du bor i och vilken info du önskar, sk8/snb/surf?
SSA info skickas idag enligt på en separat lista för SSA medlemmar. Den info är endast sådan som SSA styrelsen bestämmer. Tex inbjudan årsmöten, SSA sanktionerade events osv. Denna lista blandas absolut inte ihop med någon annan lista enligt avtal med SSA styrelsen.
Hoppas du blev klokare 
|
|
|
|
|
#4678 |
Stoke: 1 |
|
Tror det hade hjälpt om den där tishen man får hade varit snygg.
|
|
|
|
|
#4680 |
Stoke: 6 |
Kman
|
björn j:son lind skrev:
moooooooohahahahahahahahahahahahaha host host hahahahahahaha
|
|
|
|
|
#4681 |
|
Grrrr...
|
|
|
|
|
#4683 |
|
Ants
|
björn j:son lind skrev:
kanske hjalpa till då? nästa ttee kan göras ny. nu har vi 61 st gjorda som ska ut. jag ville trycka original logon, kanske nästa gång 
|
|
|
|
|
#4689 |
|
suuuufers. eller surfers va. blev lite mycket lådvin där tror jag, här kommer den mer politiskt korrekta versionen..

|
|
|
|
|
#4705 |
|
Ants
|
|
|
|
|
#4708 |
Stoke: 28 |
|
lägg ner skiten och gå å surfa vet jag ...
|
|
|
|
|
#4709 |
Ants
|
Gazzer skrev:
lägg ner skiten och gå å surfa vet jag ...
Varför så negativ Gazzer? Kan inte surfa med min arm just nu, kul att fixa med annat under tiden
Såhär såg original SSS logon ut!

|
|
|
|
|
#4713 |
|
Look Ants, you got ONE fucking vote right? What does that tell you? I really don't belive that ANYONE gives a shit what the original logo looked like or what the new one looks like either. We have a new SSA as it would seem. We have NORD who work hard at promoting themselves (a posative element within the Swedish culture I might add) and surfing in general in Sweden.
We have Petter's surfsverige.se - now expalin to me what NEED or function might you intend to fullfill within the sport or this life style, which ever you prefer to call it? Myself and very obviuosly most others have doubts about your ambitions and or place within the surf scene in Sweden. We might be too ignorant to have percived it thus far. So why don't you run it past us once again? Why don't you contribute to the existing elements and stop whining and forcing your diffuse concepts and conflicts down our throats?
|
|
|
|
|
#4714 |
Stoke: 33 |
|
tar du kredit kort? o skickar du till irland? 
|
|
|
|
|
#4725 |
|
Ants
|
Gazzer skrev:
Look Ants, you got ONE fucking vote right? What does that tell you? I really don't belive that ANYONE gives a shit what the original logo looked like or what the new one looks like either. We have a new SSA as it would seem. We have NORD who work hard at promoting themselves (a posative element within the Swedish culture I might add) and surfing in general in Sweden.
We have Petter's surfsverige.se - now expalin to me what NEED or function might you intend to fullfill within the sport or this life style, which ever you prefer to call it? Myself and very obviuosly most others have doubts about your ambitions and or place within the surf scene in Sweden. We might be too ignorant to have percived it thus far. So why don't you run it past us once again? Why don't you contribute to the existing elements and stop whining and forcing your diffuse concepts and conflicts down our throats?
THANKS!
|
|
|
|
|
#4728 |
|
|
|
|
|
#4785 |
Stoke: 3 |
|
dude, det är du som gnäller. vad har DU för plats i surfsverige?
|
|
|
|
|
#4787 |
Johan
|
Ants, du har varit kung ända sen du pissade i pajpen i bydalen. Låt negativiteten rinna av dig som vatten från en gås.
|
|
|
|
|
#4809 |
Ants
|
cosmocat skrev:
dude, det är du som gnäller. vad har DU för plats i surfsverige?
Johan skrev:
Ants, du har varit kung ända sen du pissade i pajpen i bydalen. Låt negativiteten rinna av dig som vatten från en gås.
Tack 
|
|
|
|
|
#4810 |
|
Johan skrev:
Är det är din kriteria för att bli "kung" så vet vi vilken nivå som gäller  Det gör mig till skogens konung i så fall.
Ett "problem" kan vara att Mr. Neo inte tar till sig av kritiken och just låter det rinna av som vatten på en gås. När man går ut och försöker profilera sig till den grad Ants gjorde och det resultera i EN enda röst bör man kanske va lite självkritiskt?? Det var andemeningen i mitt inlägg. Jag har ingen berättigad i surfsverige men söker ingen heller.
|
|
|
|
|
#4811 |
Ants
|
Gazzer skrev:
Johan skrev:
Är det är din kriteria för att bli "kung" så vet vi vilken nivå som gäller Det gör mig till skogens konung i så fall.
Ett "problem" kan vara att Mr. Neo inte tar till sig av kritiken och just låter det rinna av som vatten på en gås. När man går ut och försöker profilera sig till den grad Ants gjorde och det resultera i EN enda röst bör man kanske va lite självkritiskt?? Det var andemeningen i mitt inlägg. Jag har ingen berättigad i surfsverige men söker ingen heller.
Gazzer! Om du inte känner till historien varför jag "pissade i pipen" så kan jag informera dig om att du kan läsa mer om det på www.neo.se och klicka på "Jag ville visa mitt missnöje"
Profilera? Jag kandiderade ej som ordförande eller kassör på extra årsmötet, då jag redan är ledamot som suppleant (ja enligt stadgorna ja). Förstår inte varför du är så besviken att jag endast fick en röst omröstningen på denna sida?
Du får gärna ringa mig ang alla frågor om mig direkt, förstår inte varför du angriper mig? Mitt nummer är 08 559 210 91, 073 545 91 00 eller Skype: ants_neo
Om det gäller frågor om SSS så svarar jag gärna på dem, men det finns också en hel och fungerande styrelse att fråga, se www.highvalley.se till subsurfers.se kommer upp.
|
|
|
|
|
#4812 |
Ants
|
Andiss skrev:
tar du kredit kort? o skickar du till irland?
Hej Andiss!
SSS tar ej kreditkort, men vi har postgiro 487 15 48 - 6.
Om du har problem att föra över pengar från Irland, så kan jag betala åt dig om du kan föra över till mitt bankkonto eller posta i ett kuvert.
Jag kan personligen skicka tee till din adress i Irland, men kanske kan du betala för den extra fraktkostnaden (jag kollar upp) eller om du inte behöver försäkringen så kan vi byta frakten mot föreningens kostnad för försäkringen.
|
|
|
|
|
#4813 |
Johan
|
Gazzer skrev:
Johan skrev:
Är det är din kriteria för att bli "kung" så vet vi vilken nivå som gäller Det gör mig till skogens konung i så fall.
Är bara lite less på allt nedklankande. Och, Gazzer, när jag var 18 o snowboardgrommet så var faktiskt Ants kung efter den protesten han gjorde  Även om jag kanske nu, som 30 åring, inte skulle ha tyckt det var lika coolt..
|
|
|
|
|
#4814 |
Ants
|
Är bara lite less på allt nedklankande. Och, Gazzer, när jag var 18 o snowboardgrommet så var faktiskt Ants kung efter den protesten han gjorde Även om jag kanske nu, som 30 åring, inte skulle ha tyckt det var lika coolt..
Tack för värmande ord Johan! Faktum är att jag kämpade mycket för snowboard.sporten i Sverige. Skidförbundet körde över allt och raserade en scen som vi byggt upp. Det handlade aldrig om att vara "ball" för mig genom att protestera på detta sätt. Det handlade om att säga ifrån när alla andra möjligheter genom demokrati slogs ner. Min kommentar till detta är att jag kanske inte skulle gjort så nu när jag snart är 41, men att jag absolut står för det att jag gjorde så när jag var 29. Och att om det sedan till slut behövs göra så igen i något sammanhang, så skulle jag kunna tänka mig att göra det igen. Det handlar om att ha möjligheten till civil olydnad om läget kräver det. Jag hade val då och de har jag idag också. Man väljer ju det man tror på eller gör mest verkan. Hur det sedan verkade kan vi säkert diskutera över en öl någonstans. Det var tider då det 
|
|
|
|
|
#4823 |
|
Jag reagerade på vad jag uppfattade som en väldigt motsägelsefullt inlägg: typ för att få till ett bättre fungerande SSA så ibjuder jag ett medlemskap i en annan förening ..... Jag har den uppfattning att protester som sådana och din personlige medverkan ligger i främste rummet. Jag tror inte att du har belägg för att det bildas alternativa surfföreningar heller. Gävle boysen ställer sig i alla fall frågande. Det finns flera punkter in ditt inlägg som jag är relativt säker du inte ha belägg för - samtidigt så motiverar du dig inte överhuvudtaget vad gäller behovet av eller verksamhet i ett till surfförening. Med eller utan korsbekruktningen med SSA. Det är därför jag ifrågasatt dina inentioner - det finns inga vad jag har märkt förutom att Ants ska känna att han behovs. Om du besitter dem kvalitéer som behövs för att få till vettiga evenemang, veganburgers på tävlingarna och liknande så tycker jag att SSA bodde kunna få tar del av dessa till allas fördel och belåtenhet. Eller hur? 
|
|
|
|
|
#4824 |
Ants
|
Gasser!
Varför är jag motsägelsefull med initiativet till föreningsbildande och föreningsanslutning när det är något som redan finns i SSA stadgar och årmötesbeslut sedan 2004?
Varför anser du föreningen Sthlm Sub Surfers är en konkurrent till Swedish Surfing Association (läs förbund)?
Sedan så förstår jag inte de personliga påhoppen om att jag är sådan och sådan och mina intentioner och bla bla bla. Tänk om jag skulle märka alla dina ord och påhopp på internet?
Vad är du ute efter Gasser? Vad är det för namn förresten, vågar du inte skriva i ditt eget namn?
|
|
|
|
|
#4827 |
|
My real name is on my Profile dude! I just think that if you're gunna raise hell about all kinds of stuff all over the place then you should feel a sence of responsability within that frame of reference. I think you get your rocks off being a "provocatur" after that you're not interested to participate or contribute.
|
|
|
|
|
#4831 |
Ants
|
Thanks for appreciating my 24 years of surfing and engagement in the surf scene here, thanks a lot Gasser!
Who is the provocateur here?
Vad har du att komma med då?
Skrattretande!
|
|
|
|
|
#4836 |
|
Ants, jag behover inte forsakringen eftersom jag har den igenom ISA.
Kan nog fora over fran ett svenskt konto. Jag hor av mig angende detaljer senare
|
|
|
|
|
#4844 |
|
That's Gazzer not Gasser ... I wasn't around when you pissed in the pipe so I can't give you any cred for that one. Otherwise previous merits are hardely ever applicable for eternity you know. You try to throw some weight around you should be able to carry some too. That's all I"m "after" .....
|
|
|
|
|
#4846 |
Ants
|
So I continue as always 
|
|
|
|
|
#4848 |
|
if you're satisfyied with it then you have my blessing! 
|
|
|
|
|
#4916 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Inse att det var jag som la min röst på Ants i den där undersökningen!
|
|
|
|
|
#4918 |
|
How about a surf, skate or snow off between em. And Gasser can put his money where his mouth is?
I anyway put down a good 200 euro on ants for total domination?
|
|
|
|
|
#4930 |
|
As I understand it Ants can't surf ,skate or snåboarda for several diifrent and varing reasons. Sholder, back denied access to cerain recreational areas etc .... So I guees I win by default? 
|
|
|
|
|
#4935 |
Ants
|
Gazzer skrev:
As I understand it Ants can't surf ,skate or snåboarda for several diifrent and varing reasons. Sholder, back denied access to cerain recreational areas etc .... So I guees I win by default?
I'll be back stronger than ever 
|
|
|
|
|
#4937 |
|
Hej, guy I certainly hope so! Must be a drag to have to seen fun passing by. I got a ear infection in Portugal and had to refrain from a week of pumping surf at Coxos - sos I know the feeling..
We could make a big deal (you're good at that - right?) about it and entertain some folks at the same time. Could be fun!
|
|
|
|
|
#4953 |
|
KOm igen nu gasser forelsa en tid o plats.
|
|
|
|
|