Facebook data

1
Boende i Sydney
#46110 Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kasper
graphgraph

Hej!

Horde av en bekant att det finns en del aktiva pa forumet som bor i Sydney. Jag kommer att vara i Sydney ungefar dec-jan och letar efter boende. En andrahands-lagenhet/inneboende hade varit optimalt. Lage ar inte jatteviktigt, men desto narmre beachen desto battre!

Alla tips uppskattas!
/Kasper

Logga in för att svara
#46146 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Googla fram lite lägenheter! enkelt..

Om du inte vart där förut så åk och bo i stadsdelen Manly, heltklart bästa stället i hela aus.. ska åka tillbax och slå mig ner där en vacker dag ! ! ha det så gött pojk

Logga in för att svara
#46160 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Obie skrev:

Om du inte vart där förut så åk och bo i stadsdelen Manly, heltklart bästa stället i hela aus.. ska åka tillbax och slå mig ner där en vacker dag ! ! ha det så gött pojk

Får man hänga med eller???

Logga in för att svara
#46174 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

Feddan skrev:
Obie skrev:

Sen kan ni ju alltid åka på semester till "den andra sidan" och hälsa på mig...

Logga in för att svara
#46176 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

mem skrev:
Feddan skrev:
Obie skrev:

Det är taget ! !

Logga in för att svara
#46177 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Obie skrev:
mem skrev:
Feddan skrev:
Obie skrev:

Det är taget ! !

Defenitivt!! Surf downunder är alltid av intresse.

Logga in för att svara
#46186 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Antonlund
graphgraph

Bodde i Bondi för ett par år sedan, Manly bättre surf men Bondi är en grym stadsdel. Åtminstone då var det mkt enkelt att hitta lgh eller rum för inneboende - lappar på cafeer eller lokala annonssidor i SMH

Logga in för att svara
#46190 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Rille
graphgraph

Manly eller Freshwater är mitt tips! Bodde i Manly under 1 år och tyckte det var grymt! Färjan in till stan för jobb eller plugg, (tar ca 30 min, eller 15 om du har råd med snabb färjan ) och nära till bra surfspots!

Hittade själv lägenhet via denna site:

www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?cu=fn-rea&a=s&s=nsw&t=ren&u=MANLY&o=p

Lite billigare om man letar norr om manly mot freshwater, och där är det lite mindre turister i rörelse. Se sedan till att ha bil så att du kan utnyttja hela northern beaches: curl curl, dee why, north narabeen, avalon, whale beach etc...

Är relativt dyrt dock i Manly. Jag betalade 300 AUD i veckan för en 1:a, men det ligger runt 300-500 AUD/vecka, beroende på hur kräsen du är. Under 300 hittar du inte mycket för tyvärr.

Alternativet är såklart om du hittar ett rum i lägenh. nånstans. Finns gott om lappar uppsatta på internetkaffeerna i manly.

Du kommer att njuta av livet...

Logga in för att svara
#46257 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

att ni ens inte överväger att bo norr eller söder om sydney ist. alla snackar om manly eller bondi. 2 sketna ställen i sydney. åk ner till wollongong så har du hur jävla många bra bryt som helst som funkar i alla möjliga vindar och svall. sen har du norr om sydney som jag inte är lika familjär med men som borde ha minst lika mkt.

conclusion = skippa innerstaden sydney för surf och bosätt dig utanför.

hade gott down under

Logga in för att svara
#47149 Svar: Boende i Sydney 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Kasper
graphgraph

Tack for alla svar!

Bil ar kop sa nu borjar roadtripen langst med ostkusten!

Logga in för att svara
#47328 Svar: Boende i Sydney 16 år, 5 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

palo skrev:
att ni ens inte överväger att bo norr eller söder om sydney ist. alla snackar om manly eller bondi. 2 sketna ställen i sydney. åk ner till wollongong så har du hur jävla många bra bryt som helst som funkar i alla möjliga vindar och svall. sen har du norr om sydney som jag inte är lika familjär med men som borde ha minst lika mkt.

conclusion = skippa innerstaden sydney för surf och bosätt dig utanför.

hade gott down under

Helt rätt Palo. Måste man inte bo i Sydney pga jobb eller skola så dra därifrån. Visst finns det bra vågor runt stan, men allt vanvettigt folk finns ju där oxå! Billigare boende, färre folk i vattnet, renare vatten, mer vågsäkra dagar, och så framför allt hyggliga människor i lineupen hittar du söder ut!

Logga in för att svara
#47436 Svar: Boende i Sydney 16 år, 5 månader sen Stoke: 1

Rille
graphgraph

Håller med!! Är man inte beroende av jobb eller plugg så ska man väck från storstäderna. Söderut eller ett par timmar norrut: Seals Rock mumma, vilket ställe.

/R

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!