Facebook data

1
Antligen SoCal
#4639 Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Wainot
graphgraph

Verkar antligen som om det kan vara lite OK surf pa vag till SoCal, har varit ratt dott har de sista manaderna och det inte ar inte utan lite avundsjuka som jag har laste och sett Toro bilderna. Men som sagt nu kanske vi far lite surf har med.
Hurra

Logga in för att svara
#4646 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

I usually check the Malibu Surf Cam - and noticed it's been 1 - 2' for months!!!

Logga in för att svara
#4648 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Outlook for Sat Dec 9 Surf will 4 to 7 ft early building to 6 to 8 ft with occ 10 to 12 ft for S Bay standouts in the aftn.

Logga in för att svara
#4657 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Fan va nice, hur e SoCal i vanliga fall? Har planer på att plugga i San Diego eller Santa Barbara nästa höst. Hur är det med surf och crowed? Bil är ett måste antar jag.

Logga in för att svara
#4660 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Crowden runt San Diego är tung, bil är ett måste. Men om du pluggar på UCSD så ligger ett av de bättre Bechbreaksen (nakenstrand) i södra californien Blacks Beach precis nedanför.
Santa barbara är ganska blockerat av canalöarna, Blir många lite längre repor ner till Ventura t.ex.

Om du inledningsvis vill ha lite chill i San Diego, skippa trestles och de andra spotsen norrut, Halvvägs upp ligger Del Mar t.ex. 9th street, dvs innan stranden i del mar blir en fin steamroler på 6ft+

/Calle

Logga in för att svara
#4733 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Wainot
graphgraph

Jupp it was big, speedy and fun with some nice spray of the back. Unfortunately the winds have picked up and most spots are blown out today (Sunday). Anyways I think this was the break, from now on we will se more swell hitting the Southern cali coast. Here's to hope.

Wainot

Logga in för att svara
#4734 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Wainot
graphgraph

Ja jag bor i LA och det ar kanske det optimala stället för den som vill få mycket surf da det tar ett tag att ta sig till stranden (naturligtvis beroende på var i stan man bor). Jag surfar kanske 3 ggr i veckan, ibland mer ibland mindre beroende på jobbet och vagorna. Crowden tycket jag inte ar sa farlig, man lar dig ratt snabbt hur man hanterat crowds. Sen kanske man kan forsoka undvika att surfa Lowers en lordag eller söndag och på det sattet spara sig irritationen. SD ar skönt och laidback, en hel del svenska studenter bor nere i Pacific Beach som ar et trevligt stalle med helt ok surf. Santa Barbara ar vackert men vattnet kan bli kallt och som jag forstar det ar folk lite sma kinkiga med localism på utvalda stallen dar uppe.

Good Luck

Logga in för att svara
#4736 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

yo wainot, what are you working with over there?

peace

Logga in för att svara
#5051 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Håller med, äntligen California! Igen! Juldagen bär det av.

Man kanske skulle skippa Steamer Lane, Rincon och kusten norrut och prova söderut istället?

Baja California, funkar det med min hyrbil (Mustang Cab, yippii) ?

BoogieMan, tacksam för lite pointers

Logga in för att svara
#5054 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Visst klarar du dig ut till en hel del ställen med Mustang cabben på Baja men risken är ändå rätt stor att du kör fast eller hänger underredet någonstans på vägen. Lite surt att kvadda en hyrbil kanske? Baja består ju i princip bara av en asfalterad motorväg rakt igenom och alla avstickare ut mot kusten är dirtroads av varierande skick. Som jag minns det. Vi körde iofs hela Baja med en gammal Oldsmobile men den såg ju ut som den gjorde efteråt också. En hel del ställen kommer du garanterat inte ut till. Men tanken på att cruisa Baja i en cabbad Mustang med brädan nerstucken i baksätet är ju jävligt skön

Logga in för att svara
#5055 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Tack för lite tips Castorn!

Jag tror att denna gång håller jag mig runt Trestles, San Clemente och däromkring, råkade träffa på Binge på Sostas och han hade alla spots däromkring lined up. Kul att prova något nytt.

Baja får vänta till en längre trip, med gammal folkabuss kanske?

BoogieMan

Logga in för att svara
#5057 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

min '65 folkabus gjorde Baja omkring 10 gånger på 60-talet - jag blir tårögd av minnena från den tiden - på veckodagarna hade man fletalet breaks från K38 neråt helt själva - det ända riktigt fara var MexoMisko poliser som försökte kränga maris för att sedan tjalla på en annan polis som körde utpressning på inteannande, glad surfare. But that is, as they say, a whole nother story ......

Logga in för att svara
#5058 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Har i NorCal sa har det pumpat pa i en hel vecka nu. Vadret har varit lite si och sa men det fins en spot soder om SC som har levererat helt otrlig kvalitet. Jag fick mig en vurpa dar i sondags som laedde till en bruten leach och fight i impactzonen i et bra tag. Nar jag val komm till land sa var jag hlet slutkord och lag dar och flamtade i 15 minuter. Sa kan det ga om man tar sig vatten over huvudet. Efter ett tag bar det ut igen for att forsoka fa tillbaka hedern.

Hur ar vader prognoasen for S cal till helgen? Det ser ut som att vi far det lite balisigt har uppe men swellet ser ut att forsatta.

Logga in för att svara
#5059 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Ser ut som att det var ganska sa rent i SCal:

www.surfline.com/video/video_player/video_player.cfm?id=6495

Ganska sa mycket drop in pa folk dar ocksa. Jag har adrig surfat Blacks men det verkar som att det ar en ganska sa snabb vag. Fins det en hoger dar ocksa eller ar det nagot som jag bara forestaller mig?

Logga in för att svara
#5066 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Jag hittade lite bilder fran i Mandags. The Lane var ganska sa bumpy och jag hade svart att fa vagor men en del fina dropp blev det och det hala avslutades med ett ak hela vagen till Cowells.

Logga in för att svara
#5067 Svar: Antligen SoCal 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Det sitter en i mitten av bilden (Det basta var att det var bar 3 andra ute):

Konstigt nog var det inte sa svart att hoppa i:

Sista vagen hela vage in till Cowells:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!