Facebook data

1
Vinterdräkt...
#46421 Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det var tre år sedan jag provade en flång ny vinterdräkt, minns att dräkten var helt fuktig på insidan innan jag fått av mig den. Sen dess har man slitit sig ur varje vinter och numer tänker jag inte på det. Så jag tänkte, jag provar min nya dräkt innan den premiärsurfas, uj....

Tog mig några minuter av få av den, paniken slog nästan till och var på väg in till grannen, men till slut så gick det med ett dörrhandtag in imellan i ryggen för att få ner den tillräckligt. Så är det med en ny dräkt som inte är insurfad, prova inte dräkten hemma ensam när alla grannar är borta är mitt tips.

Logga in för att svara
#46422 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ahhaa känner igen det där!

Logga in för att svara
#46424 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Vad var det för dräkt?

Logga in för att svara
#46425 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Den gamla är en Xcel Infiniti 6/5/4 ÅM 05/06 och den nya osurfade är en West Lotus 6/5/4 ÅM 07/08 skulle jag tro. En kompis körde den i Norge i påskas och var grymt nöjd, så det blir spännande, men frågan är om det fortfarande är för varmt att dra på sig en flång ny vinterdräkt.

Kanske kör 4/3:an en gång till, men när det blåser så kallt som det här nere nu och lufttempen går ner under 10°C så är det lite för kallt med 3mm över armarna.

Logga in för att svara
#46430 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Du får gärna komma med recension av west dräkten, har bara hört en massa positivt om de tunnare modellerna. Själv får man vänta på att dollarkursen skall gå ner fram till dess får det bli det gamla åbäket med diverse förstärknings lösningar

Logga in för att svara
#46432 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag har väl en +20 sessions (om inte 30) i min 4/3:a West Lotus och är grymt nöjd. Mest nöjd är jag över att slippa gnaget i nacken som jag får av min Rip Curl och O'Neill, fast både de har back-zip förvisso.

Återkommer med en recension när jag fått surfa den några ggr, fast egentligen vill man ha surf flera dagar i rad i vattentemp runt 5-6 vintertid för att verkligen veta hur bra den är, precis vad vi hade i Norge när Patrick körde den...

Logga in för att svara
#46436 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tjenare Calle

jag har ju kört West vinterdräkt nu i höst och den e helt underbar. lika flexibel som den tunna varianten och håller värmen exkt lika bra som Exel dräkterna gör. Kan inte säga annat än att jag är helnöjd. Sen har du ju problematiken med att få av den, men det gäller ju många vinterdräkter som har den typen av hals och sätt att komma i den.

Men fis inte i den:whistle:

Logga in för att svara
#46437 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Men precis som Daniel sa så vill man köra med den när det är lite kallare innan man vet exakt hur den är på dom där kalla dagarna. Som det är nu så känns den exakt lika bra som min gamla Exel.

Peter
www.nordicsurftravel.com

Logga in för att svara
#46486 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Som Daniel skrev ovanför så testade jag den i påskas(West Lotus 6/5/4) och var fantastiskt nöjd.
Har kört Rip Curl Ultimate Elasto, Xcel Infiniti och även Gul Vortex .
Gul är faktiskt en helt ok dräkt. Billig och smidig, kan dock inte rekommendera den när det blir som allra kallast.
West Lotus är en simpel och miljö vänlig! konstruktion som ger enormt flex och värme.
Bra råd som Daniel skrev, det kan vara bra om man är två första gången.. hahaha
Ha en bra vinter!

Logga in för att svara
#46489 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

johan_s
graphgraph

Vart får man tag i denna West Lotus 6/5/4?

Logga in för att svara
#46501 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Backdoor kan nog få in ett gäng lite senare i år. Om du är på västkusten, så klarar man sig fint med 4/3 (okej jag fuskade med väst och "shorts" under) men 2½hr i vattnet, med lös huva, 3mm handskar och vinterskor (jag fryser om fötterna), utan att frysa.

När luft och vatten går under 10°C då är det nog dags att dra på vintergummit.

Logga in för att svara
#46509 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

johan_s skrev:
Vart får man tag i denna West Lotus 6/5/4?

Prova
www.degree33surfboards.com/wetsuits-s/53.htm

själv får man dock vänta tills dollarn droppat,
eller kan man som Daniel skrev stödja de lokala Svenska Handlarna, misstänker dock
att priset hos Backdoor hamnar utanför min Budget är man fattig tvåbarnsfar så är man;)

Logga in för att svara
#46548 Svar: Vinterdräkt... 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

mem
graphgraph

Daniel skrev:
Den gamla är en Xcel Infiniti 6/5/4 ÅM 05/06 och den nya osurfade är en West Lotus 6/5/4 ÅM 07/08 skulle jag tro. En kompis körde den i Norge i påskas och var grymt nöjd, så det blir spännande, men frågan är om det fortfarande är för varmt att dra på sig en flång ny vinterdräkt.

Kanske kör 4/3:an en gång till, men när det blåser så kallt som det här nere nu och lufttempen går ner under 10°C så är det lite för kallt med 3mm över armarna.

hua 4/3... jag fryser ihjäl i 5/3 som jag använder nu...... haha.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!