Facebook data

1
Brasilien
#46694 Brasilien 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

Hej!
Jag och tjejen ska åka till Brasilien 2v nu i höst =) vi ska till Porto de galinhas, åker dit månadsskiftet Nov/Dec.
Tänkte köpa bräda där och ta med hem, någon som har erfarenhet av det? Såg ju att sista sträckan hem inom Sverige skulle kosta 371SEK att frakta surfbräda, men Brasilien - Sverige hittar jag inte så mycket info om fraktpris.
Har de bra utbud där på brädor? Eller ska vi försöka hitta oss in till någon lite större stad?
Några tips på vart man ska åka då man väl är där, något man inte bör missa och så?

Någon som har någon prisuppfattning om Brasilien?
Sökte information om det hittade att en Big Mac & Co skulle kosta motsv. 31SEK, men lite mer generellt. Är det dyrt eller billigt där?

Någon som varit och surfat där? Tips på något bra bryt?

Många frågor på en gång

Tack på förhand!

Ha de gott!

//
Viktor

Logga in för att svara
#46787 Svar: Brasilien 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

francis
graphgraph

Hej!
Jag är från Brasilien men nu bor jag i Malmö. Du har ett litet problem med din trip för att i november och dec det finns inte bra vågar i Porto de galinhas. Sommaren börjar ju då och i norra Brasilien det finns inte swuel vågar. Du måste också veta att i Porto de galinhas som ligger i staden Recife är det mycket farligt att surfa för att det finns hajar där, det går att läsa om det på internet. Jag rekomenderar istället att du åker till Santa Catarina som ligger i södra Brasilien. I nov- dec är det mycket varmt med bra vågor. Bättra plats att surfa i Brasilien. Angående priser och sådär så har allt blivit mkt dyrare i Brasilien, men så som mat, dryck, boendedet är billigare än i Sverige. Om du ska ha märkeskläder och elekronik är det dyrare i Brasilen än i Sverige. En ny bräda kostar cirka 900 reais (3.000 kr ungefär),
Om du ha vill mer informarion om surfing i Brasilien så kan du bara skicka ett mail , lycka till!

//Francis

email: francis.maciel.costa@hotmail.com

Logga in för att svara
#46788 Svar: Brasilien 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

francis
graphgraph

Hej!
Jag är från Brasilien men nu bor jag i Malmö. Du har ett litet problem med din trip för att i november och dec det finns inte bra vågar i Porto de galinhas. Sommaren börjar ju då och i norra Brasilien det finns inte swuel vågar. Du måste också veta att i Porto de galinhas som ligger i staden Recife är det mycket farligt att surfa för att det finns hajar där, det går att läsa om det på internet. Jag rekomenderar istället att du åker till Santa Catarina som ligger i södra Brasilien. I nov- dec är det mycket varmt med bra vågor. Bättra plats att surfa i Brasilien. Angående priser och sådär så har allt blivit mkt dyrare i Brasilien, men så som mat, dryck, boendedet är billigare än i Sverige. Om du ska ha märkeskläder och elekronik är det dyrare i Brasilen än i Sverige. En ny bräda kostar cirka 900 reais (3.000 kr ungefär),
Om du ha vill mer informarion om surfing i Brasilien så kan du bara skicka ett mail , lycka till!

//Francis

email: francis.maciel.costa@hotmail.com

Logga in för att svara
#47002 Svar: Brasilien 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

Pearl
graphgraph

tack så mycket för svaret =)
det var ju typiskt. menar du då att det är helt platt eller bara små vågor? jag har inte surfat så länge och tjejen ska testa surfa för första gången, så vi behöver ju inte ha de värsta vågorna.

läste om det där med haj, vet du vilka arter som finns där?
hittade fakta här, fick som för mig att porto de galinhas skulle vara ett bra surf-ställe med färre hajar?.
www.globosapiens.net/travel-information/Recife-1204.html

man är ju sällan själv i vattnet, bara att försöka acceptera det

Logga in för att svara
#47036 Svar: Brasilien 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

KLARA
graphgraph

Om du har vágarna fórbi Rio har jag har en bráda dár (vid Recreio) du kan lána, kommer inte ihág exakta màtt, de e en kort tjock fish...men kanske fór kort om du e helt nybórjare...
aja, de e bara att skriva om du e intresserad...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!