Facebook data

1
Info om Fuerteventura
#47021 Info om Fuerteventura 16 år, 6 månader sen Stoke: 2

pikles
graphgraph

Ska med jobbet till Corralejo o funderar nu på om jag ska hyra bil för veckan. Tänkte ta med brädan och undrar om jag behöver/bör hyra bil för att få surf. Hur många bryt finns på gångavstånd från stan? HUr bra e dom? Hur är vägkvaliteten?

Logga in för att svara
#47027 Svar: Info om Fuerteventura 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

kallefranlinkoping
graphgraph

Om det är ett stort swell inne då du är där så kan du surfa en del ställen runt corralejo bla Rockypoint, Habour wall och bristol, samtliga ställen är gryma när de funkar. Sen har du ju lobos, som e en sjuk höger. ditt kan du ta en färja eller en jetski (iaf back in the days). Sen har du Generosa, som ligger i början av north shore, men det tar ett tag att gå ditt men det kan det va värt.

Men jag kan även rekomendera att hyra en bil, för då får du så mycket mer att välja på osv. Om det är platt i byn så finner man oftast vågor på northshore. kolla runt på nätet efter bil, bokar man innan så kan man få en riktigt billigt. vägarna suger, men det är bara tutta och köra

lycka till/KFL

Logga in för att svara
#47035 Svar: Info om Fuerteventura 16 år, 6 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

pikles skrev:
Ska med jobbet till Corralejo o funderar nu på om jag ska hyra bil för veckan. Tänkte ta med brädan och undrar om jag behöver/bör hyra bil för att få surf. Hur många bryt finns på gångavstånd från stan? HUr bra e dom? Hur är vägkvaliteten?

fan vad soft att åka dit med jobbet! du kan höra runt om det är någon som vill ha plåttak....

Logga in för att svara
#47040 Svar: Info om Fuerteventura 16 år, 6 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

kallefranlinkoping skrev:
Om det är ett stort swell inne då du är där så kan du surfa en del ställen runt corralejo bla Rockypoint, Habour wall och bristol, samtliga ställen är gryma när de funkar. Sen har du ju lobos, som e en sjuk höger. ditt kan du ta en färja eller en jetski (iaf back in the days). Sen har du Generosa, som ligger i början av north shore, men det tar ett tag att gå ditt men det kan det va värt.

Men jag kan även rekomendera att hyra en bil, för då får du så mycket mer att välja på osv. Om det är platt i byn så finner man oftast vågor på northshore. kolla runt på nätet efter bil, bokar man innan så kan man få en riktigt billigt. vägarna suger, men det är bara tutta och köra

lycka till/KFL

Instämmer. Var där senast i januari med familjen (=nada surf), och då var ställena i byn surfbara men små samtidigt som swellet var epic på nord/nordvästsidan. (tror kanske Swingkid lade upp massa bilder på det swellet?). Nu har jag inte koll på exakt riktning det var då, men om nordsidan var DOH så var väl byn knä- till huvudhögt (minst på Rocky Point, därefter större på varje bryt närmare nord/nordvästsidan)

Logga in för att svara
#47047 Svar: Info om Fuerteventura 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Det e grymmt surf i corralejo men jag rekomnderara att ni hyr bil.. Det är billigt o värt det om man vill se lite av ön också..... Vägarna på ön är grymma tyvärr dock inte dom som går till north shore o andra surfställen på västkusten...
Ring gärna 0034696029615 om ni kommer ner
MVH: Swingkid

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!