Efter att ha chattat med Frillan tidigare ikväll angående surf-filmer som finns, så tänkte jag dela med mig. Det kan vara gött att dämpa suget lite när det är platt, så varför inte slänga på en rulle och njuta tillsammans med några surfpolare.
The Endless Summer (1966)
The Fantastic Plastic Machine (1969)
Five Summer Stories (1972)
Morning of the Earth (1973)
The Innermost Limits of Pure Fun
Tubular Swells (1975)
Crystal Voyager
Storm Riders (1982)
Momentum (1992)
Endless Summer II (1994)
Thicker than Water (2000 film) (1997)
September Sessions (2000)
The Endless Summer: Revisited (2000)
Step Into Liquid (2003)
Liquid Time (2003)
Blue Horizon (2003)
Fair Bits
Riding Giants (2004)
Singlefin: yellow (2004)
Going With The Flow: Classic California Soul Surfing (2005)
Free As A Dog (2006)
One California Day (2007)
Så ta nu och poppa lite popcorn eller köp lite grillchips med nån god dip och valfri kall dryck. Knö ner er i soffan och släng på en surfrulle.
Du har missat några av de bästa filmerna , enligt mig, som kommit ut på senare tid.
Lägger till några jag tycker man måste se...
Your eyes wont dry 1 och 2 (3an är påväg)
Young guns. Finns 3 men själv tycker jag att 2an är goast.
Campaign 1 och 2
Trillogy
Flavours (svenska gjord film)
Alla drive through filmerna, sjuk bra tycker jag.
Sen har vi givet vis filmerna alla borde se;
Litmus
Sprout och
Glass love!
Jag har runt 70 filmer på datorn och 20 till som dvd. Om någon är i sthlm och vill tanka över dem så e det bara att säga till.
.
Sharing i caring!!!
jakob skulle du kunna skicka någon av dina filmer till mig? vore grymt nice!
ni har glömt:
North shore
Point break
Big wednesday
Blue crush
In gods hands
Surf's up
Making the call
The mystic
Liquid lifestyles
Shades of bali
Sprout
The seedling
Sipping jetstreams
Stylemasters
Jag satt här och uppdaterade listan på alla filmer och märkte att det börjar bli lite många. Hade blivit lite över ett A4. Med andra ord drygt 50-60 stycken. Så i stället för att sitta och klipp & klistra in i ett worddokument och därefter lägg upp på forumet så lägger jag ut sidan med alla filmerna istället.
Hoppas ni hittar filmer som ger er en sporre i sidan och ni blir taggade nu under vintersurfet.
Måtte Gudarna ge oss en helvetiskt massa vintersurf!!
Feddan skrev: Efter att ha chattat med Frillan tidigare ikväll angående surf-filmer som finns, så tänkte jag dela med mig. Det kan vara gött att dämpa suget lite när det är platt, så varför inte slänga på en rulle och njuta tillsammans med några surfpolare.
Tubular Swells (1975)
Crystal Voyager
Storm Riders (1982)
Momentum (1992)
Endless Summer II (1994)
Step Into Liquid (2003)
Liquid Time (2003)
Blue Horizon (2003)
Fair Bits
Riding Giants (2004)
Free As A Dog (2006)
Så ta nu och poppa lite popcorn eller köp lite grillchips med nån god dip och valfri kall dryck. Knö ner er i soffan och släng på en surfrulle.
Ehhh... Dämpa suget med surffilmer? Det fungerar ju knappast som med porrfilmer och ronkande (om man vill dämpa tex sexsug). Eller har du nåt knep? Typ nån slags surfronkning framför tv:n?
viktor m skrev: jakob skulle du kunna skicka någon av dina filmer till mig? vore grymt nice!
ni har glömt:
North shore
Point break
Big wednesday
Blue crush
In gods hands
Surf's up
Making the call
The mystic
Liquid lifestyles
Shades of bali
Sprout
The seedling
Sipping jetstreams
Stylemasters
Ehhh... Dämpa suget med surffilmer? Det fungerar ju knappast som med porrfilmer och ronkande (om man vill dämpa tex sexsug). Eller har du nåt knep? Typ nån slags surfronkning framför tv:n?[/quote]
For fucks sake, Adamski!? Du får väl köra in pecken mellan soffdynorna och torrjucka. Inte vet jag. Det suget jag pratar om är "begäret" att få surfa.
Feddan skrev: Ehhh... Dämpa suget med surffilmer? Det fungerar ju knappast som med porrfilmer och ronkande (om man vill dämpa tex sexsug). Eller har du nåt knep? Typ nån slags surfronkning framför tv:n?
For fucks sake, Adamski!? Du får väl köra in pecken mellan soffdynorna och torrjucka. Inte vet jag. Det suget jag pratar om är "begäret" att få surfa.
PECKERHEAD [/quote]
Fattade givetvis om att du pratade om surfsug! Men vad jag undrar över är hur du får det att gå över genom att se på surffilm? Själv blir jag bara ännu mer sugen på att surfa då. Jag sa ju att det KNAPPAST FUNGERAR som med porrfilm! Men du menar kanske att du kör in snorren mellan dynorna när du ser på surffilm och då bli av med surfsuget? Ja folk har ju konstiga grejer för sig men för mig skulle det inte funka....
Feddan skrev: Efter att ha chattat med Frillan tidigare ikväll angående surf-filmer som finns, så tänkte jag dela med mig. Det kan vara gött att dämpa suget lite när det är platt, så varför inte slänga på en rulle och njuta tillsammans med några surfpolare.
Tubular Swells (1975)
Crystal Voyager
Storm Riders (1982)
Momentum (1992)
Endless Summer II (1994)
Step Into Liquid (2003)
Liquid Time (2003)
Blue Horizon (2003)
Fair Bits
Riding Giants (2004)
Free As A Dog (2006)
Bästa surf rullen, är Surf´s upp, med dom där Pingvinerna,,,
Jakob skrev: viktor m skrev: jakob skulle du kunna skicka någon av dina filmer till mig? vore grymt nice!
ni har glömt:
North shore
Point break
Big wednesday
Blue crush
In gods hands
Surf's up
Making the call
The mystic
Liquid lifestyles
Shades of bali
Sprout
The seedling
Sipping jetstreams
Stylemasters
freddan skrev: som sagt ingen som vet nån bra butik på nätet som kan tänkas ha surffilmer på blu-ray?
måttligt intresserad av att se en rulle i högupplöst
Sorry. Ingen aning, men det finns Google
PS: När jag spelade hockey för flera år sedan slog vi dom med 21-3 i GP-pucken.
freddan skrev: Gabbe1983 skrev: Någon som vet hur man får tag på sprout? Har letat på torrent-sidor men hittar inget:(
låna av mig
Arnettes In Stereo e sjukt najs också
kan varmt rekkas, söker dock efter den i europa men utan några fynd
såg den i Oz
tror de e arnette som har den
Gött! Skulle sprina över och knacka på hemma hos dig i Rögle men bor lite långt ifrån... Kan du skicka den till mig kanske!?
sharkboy, you got some super fun old VHS surfmovies when you lived up here. cant remember the name of them? i think they got band in the states or something... is it occys hair that they put on fire after he vaccumcleand up the weed in the kitchen? cant really remember, do remember the part when the go out in a super heavy shorebreake in a rubber tube and have a type of chicken race to see how dare to stay in the tube longest. kind of surjackass thing. any way, back then it was fun. maby not so fun anymore...
Det skulle vara kul att göra surffilm i sverige. Men våra förhållanden gör det svårt och de svenska surfarna är helt enkelt för dåliga för att göra en riktig surffilm. Jamaican bobteam style surfrulle är nog enda sättet. Skulle vara kul att se proffs rippa sönder vågorna men det är svårt att locka hit surfare av högkaliber. Vågsäkerheten är på tok för låg för att det skall vara genomförbart. Sen har jag bara sett en våg som håller bra klass och skulle se bra ut på film. Och hur ofta funkar den...
Så tror det dröjer innan det kommer att komma en svensksvensk surfrulle som inte är jamaican-style.
freddandson skrev: sharkboy, you got some super fun old VHS surfmovies when you lived up here. cant remember the name of them? i think they got band in the states or something... is it occys hair that they put on fire after he vaccumcleand up the weed in the kitchen? cant really remember, do remember the part when the go out in a super heavy shorebreake in a rubber tube and have a type of chicken race to see how dare to stay in the tube longest. kind of surjackass thing. any way, back then it was fun. maby not so fun anymore...
hehe those were great fun back then, those were the old Lost videos, 'what's really going wrong' and 'On the Road with Spike'